printlogo


کد خبر: 216945تاریخ: 1398/12/6 00:00
اخبار

تورم سالانه در بهمن: 37 درصد
بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار، نرخ تورم سالانه کل کشور در بهمن‌ماه به ۳۷ درصد رسید. این نرخ در بین اقشار مختلف جامعه (دهک‌های یکم تا دهم) بین 3/36 تا 9/38 درصد بوده است. همچنین نرخ تورم خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات از رقم 4/44 درصد برای دهک اول تا 1/50 درصد برای دهک دهم ثبت شده است. تورم کالاهای غیرخوراکی هم از 2/29 درصد برای دهک اول تا 2/36 درصد برای دهک دهم گزارش شده است.
***
مرز مهران برای فعالیت تجاری باز شد
رامین ظهیری، مدیر گمرک بیله‌سوار مغان از باز بودن گمرک این شهرستان مرزی و فعالیت تجاری آن خبر داد. مدیر گمرک بیله‌سوار مغان روز گذشته با رد برخی شایعات درباره بسته شدن مرز بیله‌سوار افزود: اقدامات مشترکی بین ایران و جمهوری آذربایجان برای شناسایی ناقلان احتمالی ویروس کرونا در مبادی ورودی و خروجی 2 کشور انجام می‌شود. وی بیان کرد: در پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، سواری‌ها و همچنین مسافران 2 کشور برقرار است. به گزارش فارس،‌ همچنین سخنگوی گمرک از بازگشایی مرز مهران با کشور عراق خبر داد. سیدروح‌الله لطیفی گفت: مرز مهران از ساعت ۱۰:۴۵ صبح دیروز (دوشنبه) آغاز به کار کرده است.
***
ورود سالانه 12 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سالانه ۱۲ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و با واردات این کالاها میلیون‌ها شغل از بین می‌رود. علی مویدی‌خرم‌آبادی روز گذشته در مراسم رونمایی از طرح «رهگیری سیگارت» گفت: بعد از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، طرح رهگیری سیگارت دومین طرح ستاد قاچاق برای مبارزه با واردات سیگار قاچاق از طریق بهره‌گیری از سامانه‌هاست. رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: نگاه نظام در بحث مبارزه با قاچاق، نگاهی عمیق و کاربردی است و آنچه به عنوان رویکرد نظام و ریاست‌جمهوری درباره مبارزه با قاچاق کالاست، تمرکز بر پیشگیری است تا از پدیده شوم قاچاق رهایی یابیم. وی افزود: تنها راه امنیت تولید، تجارت و صنعت کشور مبارزه با قاچاق است. مویدی‌خرم‌آبادی اظهار داشت: در قانون مبارزه با قاچاق فصل مهمی وضع شده و در آن  بر پیشگیری از قاچاق تأکید می‌شود. وی اظهار داشت: بعد از رجیستری تلفن همراه در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد واردات تلفن همراه به صورت قانونی انجام می‌شود و این کار در سال ۹۷ بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای کشور آورده داشته و پیش‌بینی می‌شود آورده آن در سال ۹۸ بیشتر از سال ۹۷ باشد.
***
صادرات 11 ماهه امسال به 5/38 میلیارد دلار رسید
رئیس‌کل گمرک ایران گفت: صادرات در 11 ماه ابتدایی سال جاری 5/38 میلیارد دلار بوده که وزن آن 2/125 میلیون تن است که به لحاظ ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 4/4 و به لحاظ وزن 6/17 درصد رشد دارد. میراشرفی با اشاره به آمار واردات کشور تاکید کرد: در این مدت 4/32 میلیون تن واردات با رشد 8/10 درصدی به لحاظ وزن وجود داشته که ارزش آن 9/39 میلیارد دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/2 درصد افزایش دارد. وی با بیان اینکه در حال حاضر 4/1 میلیارد دلار صادرات کمتر از واردات است، گفت: در صورتی که صادرات برق به کشورهای همسایه و خدمات فنی- مهندسی را به آن اضافه کنیم قطعا تراز تجاری کشور مثبت خواهد بود. معاون وزیر اقتصاد درباره کالاهای اساسی نیز عنوان کرد: تا سوم اسفند‌ماه امسال 25 قلم کالای اساسی بالغ بر 4/14 میلیارد دلار با رشد 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل کالا به کشور آمده که وزن آن 2/23 میلیون تن با رشد 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
***
پایان اسفند آخرین فرصت بخشش جرایم مالیاتی 
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه پایان اسفندماه سال جاری، آخرین فرصت بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع برخی مواد قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده است، میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی در اسفندماه را اعلام کرد. محمد مسیحی با اشاره به بخشنامه رئیس‌کل سازمان مبنی بر بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش اظهار کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی‌شده در اسفند‌ماه، میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذی‌ربط، معادل ۹۰ درصد و برای سایر مودیان معادل ۸۰ درصد است. وی تاکید کرد: این بخشودگی صرفا به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور صادر شده است. طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، مسیحی  افزود: پایان اسفندماه سال جاری، آخرین فرصت بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع برخی مواد قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده است.
***
اعلام ساعات کاری شعب بانک آینده در روزهای پایانی سال١٣٩٨
در راستای ارزش‌آفرینی بیشتر و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان محترم، بانک آینده از ابتدای اسفندماه تا پایان سال جاری در تمام روزهای هفته (جز پنجشنبه‌ها)، یک ساعت به زمان فعالیت باجه عصر شعب خود افزوده است.
بدین‌ترتیب، شعب بانک آینده در سراسر کشور جز شعب کیش و قشم، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 تا 17:30 آماده خدمت‌رسانی به مشتریان محترم خواهند بود.
همچنین ادارات مرکزی بانک در ارتباط مستقیم با شعب و مدیریت‌های امور شعب غرب و شرق تهران بزرگ و استان‌ها در روزهای پایانی سال در ساعات مذکور، آماده خدمت‌رسانی به شعب خواهند بود.

Page Generated in 0/0168 sec