printlogo


کد خبر: 216950تاریخ: 1398/12/6 00:00
اخبار

افزایش اعتماد عمومی منوط به‌عملکرد خوب مسؤولان است
رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه پیروز انتخابات مردم بودند، گفت: امروز نوبت منتخبان مردم است که برای گره‌گشایی از معیشت مردم و امیدآفرینی اقدام کنند. به گزارش مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دوشنبه شورای‎عالی قوه‌قضائیه با تقدیر از حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات اظهار داشت: انتخابات آزمونی الهی، سیاسی و ملی است و مردم با حضور ارزشمند خود در این عرصه، دشمن را ناامید کردند. وی افزود: دشمن مدت‌ها تلاش کرد با ایجاد یاس و تردید در جامعه، مردم را نسبت به انتخابات و سازوکار آن دلسرد کند و حتی در شب انتخابات محدودیت‌های مالی و پولی و بانکی را اعمال و تلاش کرد از شیوع یک ویروس برای کاهش حضور مردم سوءاستفاده کند اما مردم ما با عزم و اراده جدی وارد صحنه شدند و حضور بامعنا و باصلابت آنها حقیقتا قابل تقدیر است. آیت‌‎الله رئیسی با بیان اینکه پیروز انتخابات یک جناح و گروه خاص نبود، تصریح کرد: پیروز انتخابات ملت بزرگ ایران است و مردم ما در برابر دشمنان و بدخواهان برنده شدند و باید این پیروزی را به آنان تبریک گفت. رئیس قوه‌قضائیه افزایش اعتماد عمومی و ایجاد و حفظ سرمایه اجتماعی را منوط به عملکرد خوب مسؤولان دانست و اظهار داشت: آغاز مجلس یازدهم باید با اقدام و عمل نمایندگان همراه باشد و به‌گونه‌ای عمل کنند که امید و اعتماد مردم به دستگاه‌ها و سازوکارهای نظام افزایش یابد. 
***
عملیات انتحاری در سیستان‌و‌بلوچستان ناکام ماند
جانشین مرزبانی ناجا روز دوشنبه در آیین تشییع پیکر شهید احمد توکلی‌کوچکسرایی که در درگیری با اشرار در هنگ مرزی جکیگور استان سیستان‌و‌بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، گفت: دشمنان از همان لحظات اولیه حضور مردم در انتخابات، تلاش داشتند با عملیات انتحاری، این حضور را تحت‌الشعاع قرار دهند، اطلاعات نیروهای مسلح و مرزبانی کشور نشان می‌داد عوامل استکبار تلاش داشتند با استفاده از خیمه‌هایی که اطراف کشور برپا کرده‌اند وارد ایران شده و مردم را با انفجار به شهادت برسانند. به گزارش ایرنا، گودرزی افزود: مرزبانان غیور و مظلوم ایران اسلامی و این شهید سرافراز، مردانه در برابر ۱۵ نفر از اشراری که تنها دقایقی پس از پایان انتخابات قصد تصرف یکی از یگان‌های انتظامی را داشتند، ایستادگی کرده و اجازه ندادند این افراد وارد کشور شوند. وی اظهار کرد: شهید احمد توکلی با وجود آنکه چندین گلوله به پیکر پاک و مطهرش اصابت کرده بود، از مقاومت دست نکشید و نخستین شهید این حمله ناجوانمردانه شد. یکی دیگر از شهدای این حمله تروریستی نیز از برادران اهل ‌تسنن است. وی تصریح کرد: در این درگیری، تعدادی از اشرار توسط مرزبانان ایران اسلامی به هلاکت رسیدند که رد خون آنان، تا پاکستان رسیده که مستندات و سوابق این جنایت توسط نیروی انتظامی در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفته تا با شکایت از طریق مراجع بین‌المللی این موضوع پیگیری شود.
***
فردا؛ برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام
اتحادیه اروپایی اعلام کرد نشست کمیسیون مشترک برجام چهارشنبه هفتم اسفندماه در وین، پایتخت اتریش برگزار می‌شود. شامگاه ۲۵ بهمن‌ماه، خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال که اخبار مربوط به برجام را رصد می‌کند از احتمال برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام در روز ۲۶ فوریه (برابر با ۷ اسفندماه) خبر داده بود. آخرین دور نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) ۱۵ آذرماه در محل نمایندگی اتحادیه اروپایی در وین برگزار شد. «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی پیش‌تر بدون اشاره به تاریخ دقیق گفته بود جلسه کمیسیون مشترک ماه فوریه برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0124 sec