printlogo


کد خبر: 216961تاریخ: 1398/12/6 00:00
مرگ 10 هزار آمریکایی بر اثر آنفلوآنزا در یک سال!
سانسور آمریکایی خطرناک‌تر از کرونا

تعداد قربانیان آنفلوآنزا در آمریکا در سال‌های ۲۰۱۸‌ تا 2020، ۶۱ هزار نفر بوده‌ است و در یک سال گذشته (۲۰۲۰‌ـ‌۲۰۱۹) نیز ۱۰ هزار آمریکایی بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند؛ این آمار رسمی در حالی است که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در چین هنوز به ۳ هزار نفر هم نرسیده است.
به گزارش تسنیم، یکی از بیماری‌های خطرناکی که در سطح جهان سالانه تعداد بسیاری به آن دچار می‌‌شود، «آنفلوآنزا» است؛ این بیماری بسیار شایع است و در فصول سرد سال تعداد بیشتری از افراد را دربرمی‌گیرد.
به گزارش سایت «medicinenet»، سالانه 646 هزار انسان به بیماری آنفلوآنزا دچار می‌شوند و به ‌طور تخمینی 250 تا 500 هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر آنفلوآنزا از دست می‌دهند.
نکته جالب این است که آمریکا یکی از خاستگاه‌های این بیماری است و شهروندان آمریکایی بیشتر از کشورهای دیگر دچار آن می‌شوند؛ سالانه هزاران نفر از شهروندان آمریکایی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند.
بر اساس گزارش سازمان «کنترل و پیشگیری از بیماری» در آمریکا (CDC)، در 10 سال گذشته از (2010 تا 2019) تعداد قابل توجهی از افراد جان خود را به‌ علت ابتلا به آنفلوآنزا از دست داده‌اند.
تعداد کشته‌های آنفلوآنزا در آمریکا در سال‌های 2017‌ تا ‌2018، 61 هزار نفر بوده‌ است! این بازه زمانی، یکی از شایع‌ترین تعداد مرگ‌ومیر بر اثر بیماری آنفلوآنزا را داشته است؛ در این بازه زمانی 45 میلیون آمریکایی به آنفلوآنزا دچار شدند. یکی دیگر از دوره‌هایی که بیشترین تعداد قربانیان بر اثر آنفلوآنزا در آمریکا ثبت شده است، سال‌های 2014‌ تا ‌2015 است؛ در این سال‌ها 51 هزار آمریکایی کشته و 30 میلیون نفر به این بیماری دچار شدند.
این در حالی است که از زمان شیوع ویروس کرونا از ووهان چین، اخبار آنفلوآنزا در آمریکا مورد سانسور قرار گرفته است.
در سال‌های 2019 تا ‌2020، 19 میلیون آمریکایی مبتلا به آنفلوآنزا شدند که 180 هزار نفر از آنها راهی بیمارستان شدند؛ از این تعداد، حدود 10 هزار آمریکایی که 60 درصد آنها کودک بوده‌اند جان خود را از دست داده‌اند. فصل شیوع آنفلوآنزا در آمریکا امسال زودتر از معمول آغاز شد؛ اوج این بیماری در اواسط نوامبر با افزایش آنفلوآنزای نوع B بود؛ این نوع آنفلوآنزا کودکان را سخت‌تر تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ بیش از نیمی از آزمایش‌هایی که در این فصل برای آنفلوآنزا گرفته شده در کودکان و جوانان زیر 25 سال بوده که گروه سالم‌تری از مردم هستند.  هردوی این ویروس‌ها (کرونا و آنفلوآنزا) علائم مشابهی همچون سرفه، تب و در برخی موارد مشکل تنفسی دارند؛ تفاوت اصلی در این است که افرادی که در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند یا خود به چین سفر کرده‌اند یا از نزدیک با کسانی در تماس بوده‌اند که قبلا مبتلا شده‌اند.

Page Generated in 0/0068 sec