printlogo


کد خبر: 217001تاریخ: 1398/12/7 00:00
برخی روستاهای پلدختر در پی بارش شدید باران تخلیه شدند
سیل بازهم به لرستان آماده‌باش داد

بارش باران طی 3-2 روز اخیر در اغلب مناطق استان لرستان آغاز شده است. به گزارش «وطن امروز» بر اساس گزارش هواشناسی، بارندگی‌ها به مراتب قدرتمندتر از بارش‌های فروردین‌ماه سال جاری است، به‌گونه‌ای که برای برخی نقاط همانند خرم‌آباد و پلدختر، بارش‌هایی بین 170 تا 200 میلیمتری پیش‌بینی شده است. بارش شدید باران موجب شد محور قدیم پلدختر از سوی عوامل راهداری مسدود و محورهای دهلیج، چولهول و پاعلم جایگزین این محور اعلام شود. این در حالی است که با تلاش نیروهای راهداری، تردد در دیگر محورهای استان تا دیروز جریان داشته و در برخی نقاط تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است. مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان دیروز از ساکنان حاشیه خرم‌رود درخواست کرد سریعا منازل خود را ترک کنند. رضا میرزایی گفت: دبی سیلابی رودخانه خرم‌آباد در داخل شهر از 7 مترمکعب در ثانیه روز به ۱۴۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یافته و با توجه به تداوم بارش‌ها، به سرعت در حال افزایش است.
 
* ساکنان شهرستان پلدختر و 9 روستای در معرض خطر سیل تخلیه شدند
فرماندار پلدختر گفت: به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی، اکثر ساکنان بخش غربی پلدختر و معمولان و 9 روستای بخش مرکزی در معرض خطر سیل تخلیه شدند. حسن رضاییان اظهارداشت: طبق تمهیدات و تدابیر در نظر گرفته شده با همکاری شهرداران پلدختر و معمولان و دهیاران، منازل واقع در بخش غربی پلدختر و معمولان و 9 روستای بخش مرکزی تخلیه شدند و خانواده‌ها در مکان‌های امن اسکان یافتند.  وی به فارس گفت: به منظور جلوگیری خسارات ناشی از سیل احتمالی، اهالی روستاهای ملاوی، مورانی، بابازید، گوه مهدی، جلگه خلج، خرسدر، چم‌مهر، چم‌گز و چمگرداب منازل خود را تخلیه کردند و به مناطق امن پناه بردند. همچنین عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: راه ارتباطی 58 روستای کوهدشت به دلیل حجم بالای سیلاب قطع شده است.
 
* تخلیه روستاهای در مسیر سیلاب
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طی یکی، دو روز اخیر روستاهایی در گیلان، لرستان، ایلام، ‌اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری به دلیل وقوع سیلاب تخلیه شدند. محمدفرید لطیفی، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین اقدامات انجام شده برای جلوگیری از بروز سیل در بعضی از استان‌های کشور اظهار داشت: مطابق با پیش‌بینی‌های انجام شده، بارندگی‌ها آغاز شد و فردا (چهارشنبه) نیز ادامه دارد.
 
* آماده‌باش سازمان امداد و نجات برای مهار سیلاب‌های احتمالی
افزایش میزان بارش‌ها در 5 استان کشور باعث شده است نیروهای امداد و نجات برای کمک‌رسانی در صورت وقوع احتمالی سیل یا آبگرفتگی در این استان‌ها به حالت آماده‌باش کامل درآیند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با «وطن امروز» درباره آخرین وضعیت بارش‌ها در استان لرستان، گفت: مشکل خاصی تاکنون استان را تهدید نکرده است اما اگر بارش‌ها شدیدتر شود و استمرار داشته باشد این امکان وجود دارد که منجر به طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی در سطح برخی شهرها نظیر خرم‌آباد و پلدختر شوید.
مرتضی سلیمی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات  تمام امکانات و تجهیزات خود را برای امدادرسانی احتمالی به سطح استان گسیل کرده است، افزود: نیروهای امدادی در این استان در آماده‌باش کامل هستند. وی به بالا آمدن سطح رودخانه‌ها در این استان اشاره کرد و گفت: انبارهای امدادی نیز به اقلام مورد نیاز تجهیز شده است و در صورت نیاز از سایر استان‌ها نیز وارد خواهیم کرد. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: علاوه بر استان لرستان نیروهای امدادی در سایر استان‌ها چون ایلام، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد و خوزستان به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند. این مقام مسؤول گفت: در تماس با مدیران عامل استان‌ها نیازهای آنها احصا و تامین شده است.

Page Generated in 0/0072 sec