printlogo


کد خبر: 217017تاریخ: 1398/12/7 00:00
اخبار

پاسخ 2 مرجع تقلید به استفتای جایز بودن سفر به قم
مراجع تقلید سفر به قم به قصد زیارت و حتی به نیت ادای نذر را اگر واجد «احتمال خطر و ضرر عقلایی» باشد، جایز نمی‌دانند. به گزارش عصر ایران، آیت‌الله نوری‌همدانی در پاسخ به استفتایی مبنی بر جایز بودن سفر به قم به قصد زیارت و ادای نذر پاسخ داد: «در صورتی که احتمال خطر و ضرر عقلایی می‌دهید در وقت دیگر نذر انجام شود». آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی نیز در پاسخ به همین پرسش گفت: «چنانچه با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی خطر قابل توجهی متوجه شما نباشد انجام این سفر مانعی ندارد، در غیر این صورت تکلیفی نسبت به عمل به نذر در شرایط حاضر ندارید و لازم است بعد از رفع خطر به تکلیف خود عمل نمایید». بنا به این گزارش، پس از مشخص شدن شهر قم به عنوان کانون شیوع ویروس کرونا در کشور، وزارت بهداشت مکرر از مردم درخواست کرد از سفر به قم خودداری کنند و شهروندان قمی نیز از این شهر خارج نشده و در خانه‌های خود بمانند.
***
هشتمین اجلاس مجلس خبرگان به زمان دیگری موکول شد
بنا بر تصمیم هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، هشتمین اجلاس این مجلس به زمان دیگری موکول شد. به گزارش تسنیم،‌ اطلاعیه دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است: به اطلاع نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری می‌رساند بنا بر تصمیم هیأت محترم رئیسه در راستای عمل به توصیه‌های پیشگیرانه، هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان که قرار بود در روزهای 13 و 14 اسفند 98 برگزار شود به زمان دیگری موکول گردید.
***
شمخانی اظهار کرد
ارجاع اظهارات امیرآبادیبه دادستان کل کشور
دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به سخنان احمد امیرآبادی، نماینده قم گفت: انتشار اخبار غیر واقعی و پنهانکاری هر دو مخل امنیت ملی و زائل‌کننده سرمایه اجتماعی است. به گزارش «وطن امروز»، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتر نوشت: «دیروز از دادستان کل کشور خواستم اظهارات آقای امیرآبادی، نماینده مردم شریف قم در مجلس را درباره تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان کرونا در قم، صحت‌سنجی و نتیجه را به مردم اعلام کند. انتشار اخبار غیرواقعی و پنهانکاری هر دو مخل امنیت ملی و زائل‌کننده سرمایه اجتماعی است».
***
آغاز دور جدید رسیدگی به پرونده گروه عظام
دور جدید رسیدگی به پرونده «عباس ایروانی» (گروه عظام) در شعبه چهارم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی آغاز شد. به گزارش فارس، بنا بر اتهامات مطرح‌شده علیه عباس ایروانی، او از طریق تبانی با مدیران بانکی و بدون احراز صلاحیت از طریق ارتکاب رفتارهای مجرمانه موفق به اخذ تسهیلات بانکی خلاف ضوابط شد و از بانک‌های ملی، مسکن و صادرات تسهیلات دریافت کرد و چندین شرکت خرید و به تولید قطعات خودرو اقدام کرد. به گفته نماینده دادستان، معوقات بانکی وی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است. وی به شبکه‌های بانکی نفوذ و از این طریق اقدام به واردات متعددی کرد.
***
وزارت خارجه آمریکا:
ایران مسؤول اقدامات حشدالشعبی علیه منافع آمریکاست
واشنگتن بار دیگر ایران را مسؤول اقدامات احتمالی حشدالشعبی علیه منافع آمریکا در عراق دانست. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ادعاهای مقامات این کشور علیه ایران در زمینه اقدامات شبه‌نظامیان عراقی علیه منافع آمریکا را تکرار کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از عرب‌نیوز، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه العربیه، با مطرح کردن این ادعاها علیه ایران گفت: هنوز هم هرکاری بتوانیم برای ممانعت از حمله شبه‌نظامیان عراقی به منافع خود انجام می‌دهیم. وی افزود: ما همچنین به وضوح از زمانی که حملات تحت حمایت شبه‌نظامیان وابسته به ایران به سفارت ما در آغاز سال انجام شد، متوجه آن بودیم. اکنون شاهد فعالیت‌های بیشتری از این دست هستیم. اورتاگوس در ادامه ادعا کرد: حکومت ایران باید بداند ما آنها را مسؤول هرگونه اقدامی خواهیم دانست که شبه‌نظامیان شیعه وابسته به آنها در عراق انجام دهند. ما در ابتدای سال وقتی پیش از ترور قاسم سلیمانی در این باره به آنها هشدار دادیم جدی بودیم و آنها باید این هشدارها را جدی بگیرند.
***
ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر جاکارتا پهلو گرفت
شصت‌و‌ششمین ناوگروه رزمی، اطلاعاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش بعد از ۲۵ روز دریانوردی در بندر جاکارتای اندونزی پهلو گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه شصت‌وششم رزمی، آموزشی و اطلاعاتی نداجا بعد از ۲۵ روز دریانوردی و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد به منظور نمایش قدرت دیپلماسی در بندر جاکارتای اندونزی پهلو گرفت. ناخدا یکم ستاد احسان نصیری فرمانده ناوگروه گفت: مدت اقامت این ناوگروه در بندر جاکارتا 3 روز است و در طول این مدت دیدار با فرماندهان عالی رتبه نظامی کشور اندونزی و همچنین اجرای مسابقات ورزشی با کارکنان نیروی دریایی این کشور از دیگر برنامه‌ها است.  ناوگروه شصت‌و‌ششم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن شهید بایندر بهمن‌ماه سال جاری به منظور دریانوردی از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس اعزام شد.

Page Generated in 0/0136 sec