printlogo


کد خبر: 217021تاریخ: 1398/12/8 00:00
محمدمهدی عسکرپور در گفت‌وگو با «وطن امروز» خبر داد
احتمال تعویق در برپایی جشنواره جهانی فیلم فجر

عباس اسماعیل‌گل: برگزاری سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در موعد مقرر که قرار است طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده از ۲۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال آینده به دبیری محمدمهدی عسکرپور در تهران برگزار شود با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. در همین باره محمدمهدی عسکرپور، دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی «وطن امروز» گفت: قرار است اواسط هفته آینده مسؤولان سازمان سینمایی به همراه مدیران جشنواره جهانی فیلم فجر طی جلسه‌ای با مسؤولان وزارت بهداشت و درمان کشور درباره شرایط برپایی جشنواره در زمان تعیین شده گفت‌وگو و تبادل نظر کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بدون شک هر تصمیمی برای برپایی جشنواره در موعد مقرر یا به تعویق افتادن زمان برگزاری آن پس از جلسه با مسؤولان وزارت بهداشت اتخاذ می‌شود و مسلما برای مسؤولان جشنواره سلامتی میهمانان و مخاطبان سینما از اولویت برخوردار است و در هر تصمیمی که گرفته خواهد شد این نکته مهم لحاظ می‌شود.
بنا بر این گزارش، این رقابت بین‌المللی سینمایی که پس از تعیین تکلیف زمان برپایی‌اش در بخش‌های اصلی و جانبی برگزار می‌شود  بخش‌های رقابتی آن شامل سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) و جلوه‌گاه شرق (سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) خواهد بود و تاریخ تکمیل تولید فیلم‌ها برای بخش‌های رقابتی باید سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ باشد.
لازم به ذکر است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اوایل هفته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمام برنامه‌های هنری و فرهنگی در سراسر کشور تا پایان هفته جاری تعطیل است که این تعطیلی شامل سالن‌های سینمایی، تالارهای تئاتر، کنسرت‌های موسیقی و همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی وهنری است. بنا اعلام مسؤولان فرهنگی، جمعه این هفته قرار است درباره تمدید این تعطیلی‌ها یا آغاز مجدد فعالیت‌های فرهنگی و هنری با نظر وزارت بهداشت تصمیم‌گیری و اعلام شود. همچنین نهادها و ارگان‌های مختلف به تبع این اتفاق تصمیم به لغو برنامه‌های خود گرفتند و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری کشور که قرار بود روزهای پایانی سال جاری یا ابتدای سال 99 برگزار شود به تعویق افتاد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تعویق برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد که سخنگوی این نمایشگاه به طور رسمی اعلام کرد نمایشگاه کتاب تهران پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. ایوب دهقانکار گفت: با لحاظ شرایط فعلی جامعه شورای سیاست‎گذاری نمایشگاه، تاریخ ۲۶ فروردین ۹۹ را برای اجرای بهینه نمایشگاه کتاب مناسب ندانست و بر اساس مصوبه شورا زمان برپایی سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد و به‌رغم آغاز شدن فعالیت‌های اجرایی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از هفته‌های پیش، در اقدامات آتی خود تابع تصمیمات وزارت بهداشت خواهیم بود. گفتنی است، کتابخانه‌های عمومی استان‌هایی که در آنها مدارس و مراکز فرهنگی دولتی و عمومی تعطیل اعلام شده تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

Page Generated in 0/0054 sec