printlogo


کد خبر: 217055تاریخ: 1398/12/8 00:00
حوادث

آخرین خبرهای سیل در کشور
سیل برخی راه‌های روستاهای لرستان، ایلام و همدان را مسدود کرد
بارش‌ شدید که از روز سه‌شنبه در نقاط مختلف کشور آغاز شده‌، سبب خساراتی به روستاها و شهرستان‌ها و انسداد و آبگرفتگی مسیرها و جاده‌ها شده است.
سیل اخیر راه‌های روستایی در برخی شهرهای استان لرستان، چالوس و ایلام را مسدود کرد و نیروهای امدادی در حال خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هستند.
‌‌رودخانه کشکان در داخل شهر پلدختر طغیان و مردم این منطقه را هراسناک از سیل کرده‌ است ‌و ‌با توجه به بارندگی‌های شدید در سطح شهرستان پلدختر و آب‌های بالادست، احتمال ورود آب به داخل شهر پلدختر وجود دارد. ‌فرماندار نهاوند گفت: زیرساخت‌های کشاورزی مانند شیلات و زمین‌های زراعی، واحدهای دامداری، همچنین جاده‌ها و امکانات آب شرب روستاهای نهاوند به دلیل بروز سیل بشدت خسارت دیده‌ است. مراد ناصری ‌تصریح کرد: استاندار همدان به دلیل شرایط بحرانی، معاون عمرانی خود را به نهاوند اعزام کرد که وی به همراه تعدادی از مدیران در جلسه ستاد بحران شرکت و از چندین روستای خسارت دیده بازدید کردند.
ناصری افزود: زیرساخت‌های کشاورزی مانند شیلات و زمین‌های زراعی، واحدهای دامداری، همچنین جاده‌ها و امکانات آب شرب روستاها بشدت خسارت دیده‌ است و فقط اعتبارات کلان ملی می‌تواند خسارت مردم نهاوند و روستاها را جبران کند. همچنین با توجه به ریزش‌های نزولات جوی در 48 ساعت گذشته، جاده ارکواز شهرستان ملکشاهی- میمه (راه روستایی خربزان) به علت رانش و ریزش مسدود است. بارش‌های سیل‌آسا راه ارتباطی 58 روستای کوهدشت شمالی را قطع کرده است.
همچنین آب شرب 49 روستای شهرستان معمولان بر اثر وقوع سیلاب قطع شد. 25 روستای بخش مرکزی از جمله مجتمع واشیان نیز دچار قطعی برق شده‌اند و آب 24 روستا هم به سبب تخریب خطوط انتقال آب و تخریب شبکه‌ها قطع شده است.   از طرفی فرماندار دلفان از قطع راه ارتباطی 100 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: راه ارتباطی بیش‌ از 100 روستای دلفان به‌علت سقوط و تخریب 10 دهنه پل به‌ طور کامل قطع شده‌ است.
حشمت بهمنی اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و تلاش مسؤولان توانستیم ساکنان مناطق ساحلی رودخانه‌های گچ‌بندی و بادآور را تخلیه و به اردوگاه‌هایی که از قبل آماده شده‌اند منتقل کنیم. سرپرست بخشداری معمولان با بیان اینکه راه ارتباطی 20 روستای بخش معمولان به سبب بروز سیلاب قطع شده است، گفت: پل فلزی روستای چم شهران را سیلاب با خود برد. سیدحبیب‌الله موسوی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه سطح آب رودخانه کشکان در حال افزایش است، اظهار داشت: طبق بازدیدهای میدانی تاکنون آب وارد شهر معمولان‌ و روستاهای این بخش نشده است. وی با اشاره به اینکه پل روستای چم شهران را آب با خود برد و پل روستای دمرود افرینه هم زیر آب است، افزود: گاز شهر معمولان روز گذشته به سبب بالا آمدن دبی رودخانه کشکان و ترکیدن لوله گاز در ورودی شهر معمولان قطع شده و همچنان قطع است.
 
* آمادگی ارتش برای کمک به سیل‌زدگان خوزستان و لرستان‌
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب از آمادگی ارتش برای کمک به سیل‌زدگان خوزستان و لرستان خبر داد. امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش چشمگیر بارندگی‌ها در مناطق شمالی خوزستان و استان لرستان اظهار داشت: به سبب احتمال بروز سیل در برخی شهرهای خوزستان و استان لرستان، همه یگان‌های ارتش در خوزستان و لرستان با تمام امکانات آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند. وی افزود: ارتش به ‌طور کامل آماده همکاری با ستاد بحران است و هر کجا لازم باشد برای خدمات‌رسانی به مردم مناطق گرفتار در سیل آمادگی کامل داریم.
 پل روستای چم‌کبود معمولان را سیلاب با خود برد و مردم این روستا در محاصره سیل قرار دارند. روستای چم‌کبود معمولان در سیلاب فروردین‌ماه هم در محاصره سیل قرار داشت. همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان البرز از انسداد محور کرج‌- چالوس خبر داد و گفت: این محور تا اطلاع ثانوی مسدود است. از شب سه‌شنبه تا صبح امروز (دیروز چهارشنبه) حدود 15 بهمن کوچک و بزرگ در محور کرج- چالوس سقوط کرده که بلافاصله توسط عوامل راهداری پاکسازی شده است.
***
امدادرسانی به ۱۵ هزار و ۷۹۲ زلزله‌زده استان آذربایجان‌غربی
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات امدادی به ۱۵ هزار و ۷۹۲ نفر از زلزله‌زدگان استان آذربایجان‌غربی خبر داد. مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایرنا با ارائه آخرین اقدامات نیروهای امدادرسان هلال‌احمر در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان‌غربی این مطلب را عنوان کرد و گفت: این اقدامات از سوی ۵۵ تیم عملیاتی شامل ۲۶۰ نیروی عملیاتی و به کارگیری ۷۴دستگاه خودروی عملیاتی و یک فروند بالگرد انجام شده است. وی افزود: از زمان آغاز سلسله عملیات امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده، بالگرد جمعیت هلال‌احمر با 4 ساعت پرواز منطقه را ارزیابی و اقلام امدادی و زیستی را به مناطق صعب‌العبور منتقل کرده است. رئیس سازمان امداد و نجات درباره ارزیابی ۴۶ روستا شامل ۳۲ روستا از توابع بخش قطور و ۱۴ روستا از توابع شهرستان سلماس، افزود: خدمات امدادی لازم به هموطنان ساکن در ۳۳  روستای یوسف‌آباد، بله جوک، مخین، کوتان‌آباد، گرناویک، میر عمر، نجیب‌آباد، کلت علیا، زری، آلمالو، قره گل، هسته جوک، کفچرین، کلت سفلی، تاریمیش، صالح‌آباد، رازی، گوگرد، علی سورمه، راویان، چالیان، ترس‌آباد، گیوران، قطور، حبش علیا، حبش سفلی و... ارائه شده است.

Page Generated in 0/0060 sec