printlogo


کد خبر: 217127تاریخ: 1398/12/11 00:00
کتاب

«قلم زرین» فراخوان داد
فراخوان هجدهمین دوره جشنواره «قلم زرین» منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، با هدف احراز نقش فعال مولفان و پدیدآورندگان کتاب در تحولات اجتماعی کشور و تجلیل از تلاش آنها در راه اشاعه هر چه بهتر و بیشتر ارزش‌های والای انسانی و دینی و معرفی کتب‌ برتر منتشر شده در سال ۱۳۹۸ به جامعه، انجمن قلم ایران هجدهمین دوره جشنواره قلم زرین را برگزار می‌کند. داوران این جشنواره کتاب‌های تالیفی منتشره در سال ۱۳۹۸ در 5 حوزه «شعر کودک و نوجوان»، «شعر بزرگسال»، «داستان (زیرمجموعه ادبیات داستانی) کودک و نوجوان»، «داستان (زیرمجموعه ادبیات داستانی) بزرگسال» و «نقد و پژوهش» را بررسی و آثار برتر را انتخاب خواهند کرد. متقاضیان شرکت در جشنواره (نویسندگان و ناشران)، حداکثر تا پایان اسفند ۱۳۹۸ فرصت دارند 2 نسخه از آثار منتشره در سال ۱۳۹۸ را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. مراسم پایانی هجدهمین دوره جشنواره قلم زرین با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز، در  روز ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹ (همزمان با روز ملی قلم) برگزار خواهد شد. 
***
رمانی درباره امام هادی(ع) در راه بازار نشر
انتشارات کتاب جمکران بزودی رمانی را با محوریت شخصیت امام هادی(ع) منتشر می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، انتشارات کتاب جمکران بزودی رمانی را به ‌قلم شکرالله اسدی‌مبرهن با محوریت زندگی و دوران شخصیت امام علی‌النقی(ع) منتشر و راهی بازار نشر می‌کند. دوران زندگی امام هادی(ع) ویژگی‌های تلخ و منحصربه‌فردی دارد. طبق روایت تاریخی در آن ‌زمان، یکی از افرادی که برای شکایت و تظلم‌خواهی راهی مرکز خلافت می‌شود، جوانی غیرشیعه از خطه اصفهان است. او که از ظلم و ستم حاکم اصفهان به ستوه آمده، خیال می‌کند خلیفه مشکلش را حل خواهد کرد، به‌ همین ‌دلیل به بغداد می‌رود و در آنجا با اتفاقاتی روبه‌رو می‌شود که فرجام زندگی نیکویی را برایش شکل می‌دهند. تمام این شرایط خاص و حدیث تشرّف مرد اصفهانی معاصر امام دهم (ع) دستمایه اولیه این‌ رمان به قلم شکرالله اسدی مبرهن است. این ‌کتاب هم‌اکنون مراحل پایانی انتشار خود را در انتشارات کتاب جمکران طی می‌کند و به نمایشگاه کتاب تهران خواهد رسید.
***
«محاصره سارایوو» منتشر شد
کتاب «محاصره سارایوو» نوشته کاوه ذاکری، اولین کتاب خاطرات و روایتگری یک نیروی مستشار ایرانی از فعالیت‌های ایران در جنگ بوسنی و هرزگوین حد فاصل سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ میلادی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، کاوه ذاکری در این کتاب، تحقیق دقیقی ارائه داده از چگونگی سیر و مراحل جنگ و قرارداد صلح دیتون که منجر به پایان جنگ شد. ذاکری که مدرس تخریب و انفجار بوده، در بوسنی، نظامیان و داوطلبان مردمی را با نحوه خنثی کردن مین‌ها و تله‌های انفجاری آشنا می‌کرده است. او در کنار این آموزش‌ها به کمک‌رسانی و توزیع اقلام ضروری زندگی در میان مردم جنگ زده بوسنی هم می‌پرداخته است. کتاب «محاصره سارایوو» مملو از وقایع تلخ و شیرین است و صداقت و صمیمیت و مردمی بودن روحیه نویسنده باعث می‌شود کتاب برای خواننده خواندنی و عبرت‌آموز شود. انتشارات سوره مهر این کتاب را با ۴۶۸ صفحه با قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر کرده است.

Page Generated in 0/0052 sec