printlogo


کد خبر: 217134تاریخ: 1398/12/11 00:00
دور دنیا

ناپدید شدن یک نویسنده دیگر در عربستان سعودی
منابع حقوقی افشا کردند مقامات سعودی از سپتامبر گذشته یک نویسنده و محقق فلسطینی را بازداشت‌ کرده‌اند. صفحه بازداشت‌شدگان آزادی بیان در توئیتر که متعلق به امور بازداشت‌شدگان در عربستان است اعلام کرد «محمود کلم» نویسنده فلسطینی هنگامی که برای اجرای مناسک عمره در 26 سپتامبر 2019 وارد عربستان شده بود، ناپدید شده است. لازم به ذکر است این نویسنده فلسطینی مواضع منتقدانه و تندی بویژه در رابطه با مسأله فلسطین ضد مقامات سعودی داشت.
***
کشف انبار مخفی سلاح داعش در عراق
سازمان حشدالشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد یک مخفیگاه سلاح داعش در غرب شهر سامرا را کشف کرده است. در این بیانیه آمده است تیپ ۳۱۴ حشدالشعبی اطلاعاتی دقیق درباره وجود یک مخفیگاه داعش در منطقه الزوره واقع در غرب شهر سامرا دریافت کرده بود. طبق گزارش وبگاه «السومریه نیوز»، پس از دریافت این اطلاعات تیپ ۳۱۴ مأمور اجرای عملیات تحقیق و تفحص شد و یک مخفیگاه سلاح داعش در غرب سامرا که حاوی مقادیری سلاح بود و از آن برای اجرای عملیات‌های تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان استفاده می‌شد، شناسایی شد.
***
اتحادیه اروپایی ضرب‌الاجل در مذاکرات با بریتانیا را نخواهد پذیرفت
«املی دو مانچالن» وزیر امور اروپایی فرانسه روز جمعه در اظهاراتی تاکید کرد: اتحادیه اروپایی ضرب‌الاجل ساختگی در مذاکرات درباره روابط آینده با بریتانیا را نخواهد پذیرفت. بر اساس این گزارش، دولت انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرده است اگر تا ماه ژوئن پیشرفت خوبی در مذاکرات درباره روابط آینده با اتحادیه اروپایی حاصل نشود، از این مذاکرات خارج خواهد شد. دولت انگلیس تاکید کرده است هدف نهایی از این مذاکرات دستیابی به استقلال سیاسی و اقتصادی از اتحادیه اروپایی است.
***
یونان مرزهایش را با ترکیه مسدود کرد
ترکیه از توافق طولانی‌مدت با اتحادیه اروپایی در زمینه ایجاد مانع برای خروج بیش از 6/3 میلیون پناهجو از این کشور خارج شد و به این ترتیب اروپا در آستانه یک بحران جدید پناهجویان قرار گرفته است. بنا به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، در پی تصمیم آنکارا برای برداشتن موانع رسیدن پناهجویان به اروپا، مقام‌های دولت یونان، مسیرهای زمینی و دریایی خود را مسدود کردند. با بازشدن مرزهای ترکیه، صدها پناهجو از ترکیه به سرعت به سمت یونان و بلغارستان حرکت کرده‌اند به امید آنکه بتوانند از مرز عبور کرده و وارد اروپا شوند.
***
استعفای مجدد نخست‌وزیر اوکراین
رویترز در خبری مدعی شد نخست‌وزیر اوکراین برای دومین بار پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه «ولادیمیر زلنسکی» ممکن است او را اخراج کند، از سمتش استعفا کرد. هنوز دفتر ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین یا هونچاروک نخست‌وزیر اوکراین در این رابطه اظهارنظری نکرده‌اند. جابه‌جایی احتمالی هونچاروک در شرایطی انجام خواهد شد که اعتماد به دولت زلنسکی از زمان پیروزی قاطع او در انتخابات سال گذشته، با وعده خاتمه دادن به جنگ در دونباس و مقابله با فساد، بشدت کاهش یافته است.
***
«محی‌الدین یاسین» نخست‌وزیر جدید مالزی شد
پادشاه مالزی دیروز پس از دیدار با رهبران سیاسی، محی‌الدین یاسین را به عنوان نخست‌وزیر جدید انتخاب کرد. مراسم سوگند او امروز برگزار می‌شود. این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر موقت مالزی توانسته است حمایت کافی برای بازگرداندن ائتلاف پاکاتان هاراپان به قدرت را به دست آورد. یکی از مقام‌های دفتر پادشاهی مالزی روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از دیدار با نمایندگان تمام احزاب و قانونگذاران مستقل، از نظر پادشاه آقای محی‌الدین یاسین می‌تواند اکثر آرای قانونگذاران را به دست آورد.
***
فساد جدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی؛ شام 24 هزار دلاری
روزنامه عبری‌زبان معاریو از پرونده فساد جدیدی خبر داد که به پرونده‌های فساد بنیامین نتانیاهو اضافه می‌شود. به نوشته این روزنامه، نیر حفیتس، مشاور رسانه‌ای سابق بنیامین نتانیاهو، مدرکی را به پلیس این رژیم درباره هزینه ۲۴ هزار دلاری شام نتانیاهو و همسرش در یکی از رستوران‌های مسکو ارائه کرد. این روزنامه نوشت: این اتفاق ماه فوریه ۲۰۱۰ طی سفر نتانیاهو و همسرش به مسکو رخ داده که طی آن نتانیاهو سفارش شام، سیگار و مشروب داده است. نیر حفیتس گفته که جیل شفر، رئیس سابق روابط خارجی در دفتر نتانیاهو این رویداد را به او اطلاع داده است. نتانیاهو فاکتور را به میلیاردری که در نزدیکی او نشسته بود، داد تا آن را پرداخت کند.

Page Generated in 0/0133 sec