printlogo


کد خبر: 217159تاریخ: 1398/12/11 00:00
اخبار

قرارگاه پدافند زیستی در ارتش تشکیل شده است
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش در حاشیه بازدید از مرکز آموزش ۰۱ نیروی زمینی درباره اقدامات انجام‌شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا گفت: در جهت کمک به مردم و برابر با شعار ارتش برای مردم بنابر توافقات انجام شده، بیمارستان هاجر را با امکانات و ملزومات کافی تجهیز کرده‌ایم و پرسنل این بیمارستان با تمام توان در حال خدمت به مردم شریف هستند و بنابر آخرین اطلاعات تاکنون بیش از 600 مراجعه‌کننده داشته‌ایم که بعد از انجام تست‌های لازم مشخص شده به این ویروس آلوده نیستند و مرخص شده‌اند. دریادار سیاری تصریح کرد: قرارگاه پدافند زیستی در ارتش تشکیل شده و این عزیزان به‌وسیله شبکه بهداشتی موجود در پادگان‌ها و مراکز آموزش به صورت مستمر فرآیند کنترل و پاکسازی محیط را زیر نظر دارند و ما تلاش داریم هیچ‌گونه اتفاقی در این محیط‌ها رخ ندهد.
***
واکنش واعظی به ادعای کمک بشردوستانه آمریکا به ایران
رئیس دفتر رئیس‌جمهور به ادعای کمک بشردوستانه آمریکا به ایران برای مقابله با بیماری کرونا واکنش نشان داد. محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آمریکا ایران را تحت فشارهای فزاینده و بی‌سابقه تحریمی قرار داده است که نتیجه آن بروز مشکلات فراوان برای تک‌تک مردم ایران از جمله در مواجهه با ویروس کرونا بوده است. آنها اگر در گفته‌های خود صداقت دارند و واقعا به دنبال کمک بشردوستانه به ملت ایران هستند، همین امروز تحریم‌ها را لغو کنند تا با رفع محدودیت از بانک‌ها و کانال‌های مالی، ایران هرچه سریع‌تر نیازهای ضروری برای مقابله با کرونا را تامین و زمینه‌های کنترل سریع‌تر بیماری را فراهم کند.
***
مجلس نباید در شرایط حساس کنونی نظارت را تعطیل کند
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تصمیم هیأت‌رئیسه برای تعطیلی مجلس گفت: مجلس در شرایط حساس کنونی کشور که همه دستگاه‌های اجرایی مربوط درگیر کار هستند و به انجام امور می‌پردازند و دیگر دستگاه‌ها نیز به کمک آنها شتافته‌اند، نباید خود را تعطیل کند، بلکه باید به انجام وظایف نظارتی خود بپردازد. وی افزود: مشکل دیگر این است که تعطیل کردن به یک بدعت تبدیل می‌شود و هر گاه کشور با یک مشکل مواجه ‌شود، هیأت رئیسه مجلس را تعطیل خواهد کرد. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس می‌تواند با رعایت دقیق توصیه‌های پزشکی و بهداشتی به انجام وظایف خود بپردازد و دلیلی برای تعطیلی وجود ندارد. حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: اقدام هیأت رئیسه در تعطیلی مجلس مبنای قانونی ندارد.

Page Generated in 0/0052 sec