printlogo


کد خبر: 217217تاریخ: 1398/12/12 00:00
نامه گلایه‌آمیز وزیر بهداشت به روحانی به خاطر سوء تدبیر دولت در تأمین اقلام ابتدایی پیشگیری از ابتلا به کرونا و جولان مشکوک سوداگران بانفوذ
دادخواست
روحانی نامه وزیر بهداشت را به وزیر اطلاعات ارجاع داد

احتکار ماسک و اقلام پزشکی و سوءتدبیر دولت در مدیریت این شرایط و تأمین اقلام اولیه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا آنقدر بحرانی شده که صدای وزیر بهداشت را هم درآورده است. وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خبر داده و گلایه کرده که گروهی فرصت‌طلب اعلام کرده‌اند 200 میلیون عدد ماسک را می‌توانند 24 ساعته با فلان قیمت عرضه کنند! پیگیری‌های خبرنگار «وطن امروز» درباره اینکه چه کسی یا تولیدکننده‌ای یا واردکننده‌ای چنین ادعایی کرده و رسما در حال احتکار ماسک است به نتیجه‌ای نرسید. این نامه وزیر بهداشت ورود سریع و قاطع دستگاه قضایی به این ماجرا را ضروری کرده است. البته نامه دادستانی به وزیر بهداشت را می‌توان آغازگر مقابله گسترده با احتکارکنندگان دانست. اما محتوای نامه وزیر بهداشت که به نوعی دادخواستی علیه سوءمدیریت وضعیت موجود است، چه بود؟ وزیر بهداشت در نامه‌ای به روحانی از احتکار گسترده ماسک خبر داد و نوشت این شبکه از کجا خاطر جمعی دارد که اعلام می‌کند ۲۰۰ میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند. به گزارش مهر، در نامه سعید نمکی به رئیس شورای عالی امنیت ملی آمده است: به استحضار می‌رسد با پیش‌بینی اینجانب از احتمال ورود ویروس کرونای جدید به کشور طی نامه‌ای به گمرکات کشور اعلام نمودم صادرات و خروج ماسک تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و همکارانم را مأمور کردم با قیمت مناسب تولیدات داخل را خریداری و جهت روز مبادا ذخیره کنند. متأسفانه به‌رغم پیگیری فراوان مقدار اندکی خریداری و بقیه تولیدات کشور وارد بازار سیاه شد. متأسفانه پس از حدود ۱۰ روز فقط یک میلیون عدد ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شده است و همکاران اینجانب به دلیل اجبار، شبانه‌روز در بازارهای مختلف و در نقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف [ماسک] می‌خرند. سوال بنده این است که آیا در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب در سخت‌ترین شرایط ممکن روز و شب در بخش‌های آلوده پروانه‌وار گرد مردم می‌گردند و خواب و آرامش و سلامتی را قربانی سلامت و راحتی مردم می‌کنند، در ایامی که احتمال آلودگی مردم به دلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه در خطر است، این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر جمعی دارد که اینگونه جسورانه روبه‌روی مردم و مسؤولان می‌ایستد و براحتی اعلام می‌کند 200 میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟ آیا رواست گروهی دل به دریای آلودگی جهت رهایی مردم بزنند و گروهی لباس و ماسک اینان و بیماران‌شان را در انبارها برای سودجویی صد برابری یا قاچاق به دیگر کشورها تلنبار کنند؟ اینجانب تردید ندارم اگر عزم دستگاه‌های کشور بر حل مشکلی به این سادگی باشد، نباید اینقدر شرمسار مردم و همکاران‌مان در سراسر کشور باشیم.
 
* اخلال در نظام سلامت مردم در حد افساد فی‌الارض است
دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت بر آمادگی دادستانی کل کشور در برخورد با اخلالگران نظام سلامت تاکید کرد.  در این نامه خطاب به وزیر بهداشت آمده است:  ضمن سپاس و تشکر از حضرتعالی و تمامی همکاران تلاشگرتان در خط مقدم جبهه‌ مقابله با کرونا اعم از پزشکان و پرستاران و کمک‌پرستاران و سایر دست‌اندرکاران مربوط، به اطلاع می‌رساند اخلال در نظام سلامت مردم و اقدامات مجرمانه در راستای جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد برابر ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی نه‌تنها جرم محسوب می‌گردد بلکه مجازاتی در حد مجازات افساد فی‌الارض دارد. از این روی، مقتضی است به مسؤولان ذی‌ربط در سراسر کشور اعلام فرمایید موارد مربوط اعم از احتکار، عدم عرضه مواد شوینده، ماسک و سایر اقلامی که در جهت پیشگیری یا درمان مبتلایان به کرونا مؤثر هستند را با قید فوریت به دفتر اینجانب ارسال و اعلام دارند تا نسبت به پیگیری آن به‌صورت فوق‌العاده اقدام گردد. گفتنی است وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت ملی از شیوه توزیع و احتکار اقلام و وسایل بهداشتی گلایه کرده بود. سرانجام شامگاه یکشنبه محمود واعظی، رئیس‌دفتر روحانی درباره واکنش رئیس‌جمهور به نامه وزیر بهداشت گفت: رئیس‌جمهور نامه وزیر بهداشت را به وزارت اطلاعات ارجاع و دستور مؤکد داد در اسرع وقت موضوع پیگیری شده و متخلفان به دستگاه قضایی و افکار عمومی معرفی شوند.

Page Generated in 0/0056 sec