printlogo


کد خبر: 217221تاریخ: 1398/12/12 00:00
بسیج ملی مقابله با کرونا آغاز می‌شود
تشکیل ۳۰۰ هزار اکیپ برای درمان کرونا

در قالب بسیج ملی مقابله با کرونا از فردا 300هزار اکیپ بهداشتی و درمانی تجهیز شده‌اند که موارد مشکوک را شناسایی خواهند کرد. 
وزیر بهداشت ضمن تشکر از تمام دست‌اندرکاران حوزه سلامت برای مهار این بیماری گفت: اما تشکر ویژه بنده از دکتر جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت است که به‌‌رغم آنکه خبر درگذشت پدرشان دیروز به ایشان رسید اما تا لحظه آخر ماندند تا به وظایف خود رسیدگی کنند. 
سعید نمکی در ادامه با اشاره به اینکه این روزها یادآور روزهای دفاع مقدس است، تصریح کرد: مانند همان روزها همه کنار هم ایستاده‌ایم. امروز تمام دستگاه‌های اجرایی، تمام اعضای کابینه، نیروهای مسلح، ارتش، قوه قضائیه و قوه مقننه همگی در کنار ما برای کنترل ویروس ایستاده‌اند. همچنین شخص آقای روحانی نیز بارها اعلام کردند هیچ جلسه‌ای مهم‌تر از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایشان نبوده است. 
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه خبری خوش برای مردم ایران دارد، اظهار کرد: خبر خوش، افزایش آمار بهبودیافتگان به شکلی است که امروز ۱۷۵ مورد بیمار بهبود‌یافته داشتیم، این یکی از نقاط قوت و نوید جدیدی برای همکاران ما است. ما حرکت بزرگی را شروع کرده‌ایم که در قالب بسیج ملی شکست کرونا آن را ادامه می‌دهیم. 
نمکی ادامه داد: یک طرح در کشورهای شرق مدیترانه طرحی بسیار جدید است. بنا بر این طرح قرار است با تشکیل ۳۰۰ هزار اکیپ در سطح کشور که آنها را از پیش تجهیز کرده‌ایم، برای بیماریابی و مقابله با این ویروس به تک‌تک خانه‌های مردم مراجعه کنیم. این طرح نیز مانند بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در سطح کشوری عمل خواهد کرد.  او با اشاره به اینکه در جلسه‌ای با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی جزئیات این طرح بررسی خواهد شد، گفت: همچنین در روز رونمایی از این طرح که با حضور مسؤولان بین‌بخشی برگزار می‌شود، ابعاد بیشتر آن را مطرح خواهیم کرد. مردم بدانند ما خودمان را برای شکست کرونا آماده کرده‌ایم. 
نمکی در ادامه افزود: از مردم می‌خواهم مانند گذشته به توصیه‌های ما عمل کنند. متاسفانه به‌‌رغم اینکه اعلام کرده‌ایم در دوره پیک بیماری هستیم و از آنها خواسته‌ایم در خانه بمانند و از سفرهای غیرضرور خودداری کنند، باز هم گزارش‌هایی داشته‌ایم که این سفرها از نقاط آلوده به سایر نقاط ادامه دارد. این موضوع منجر شد قرنطینه را در مدخل شهرها بیش از پیش جدی بگیریم. 

Page Generated in 0/0056 sec