printlogo


کد خبر: 217260تاریخ: 1398/12/13 00:00
تعداد مبتلایان به کرونا در ایران 1501 و تعداد قربانیان به 66 نفر رسید
محدودیت خروج از استان‌های پرخطر؛ بزودی
تهران، قم، گیلان، مرکزی، البرز و مازندران همچنان آسیب‌پذیرترین استان‌ها در مقابله با کرونا هستند

گروه اجتماعی: جدول به روز شده آمار مبتلایان به کرونا نشان می‌دهد همچنان تهران، قم، گیلان، مازندران و البرز آسیب‌پذیرترین استان‌ها در مواجهه با این ویروسند.
به گزارش «وطن‌امروز»، دیروز معاون بهداشت وزارت بهداشت در غیاب سخنگوی وزارت بهداشت جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور را اعلام کرد. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت به علت فوت پدرش نتوانست طبق رویه چند روز اخیر آمار مبتلایان را اعلام کند و این وظیفه به معاون وزیر بهداشت سپرده شد. علی رئیسی دیروز  از ابتلای 523 نفر به ویروس کرونا ظرف 24 ساعته گذشته خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به 1501 نفر رسیده است. 225 مورد مربوط به استان تهران بوده است و تا امروز (دوشنبه) 1501 مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است. از این تعداد تاکنون 291 نفر بهبود یافته‌اند اما متاسفانه در 24 ساعته گذشته 12 نفر از هموطنان هم جان خود را از دست داده‌اند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با این حساب تاکنون 66 نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. تقریبا در 2 استان قم و گیلان میزان ورودی‌ها و بهبود یافته‌ها در حال یکی شدن است. 7280 نفر تا روز دوشنبه به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که از 4312 نفر تست گرفتیم که از این تعداد 1501 نفر جواب تست‌شان مثبت شده است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت آمار مبتلایان در استان‌های کشور را اینگونه اعلام کرد: قم 62 نفر، گیلان 53 نفر، اصفهان 23 نفر، مرکزی 18 نفر، قزوین 18 نفر، خراسان رضوی 6 نفر، فارس 8 نفر، کرمانشاه یک نفر، مازندران 12 نفر، البرز 10 نفر، هرمزگان 7 نفر، خوزستان 12 نفر، سیستان‌و‌بلوچستان یک نفر، آذربایجان غربی 4 نفر، ایلام 2 نفر، خراسان جنوبی 3 نفر، کرمان 2 نفر و یزد یک نفر.
به گزارش «وطن‌امروز»، آمارهای جدید وزارت بهداشت نشان می‌دهد همچنان تهران با 573 قم با 197، گیلان با 163، مرکزی با 85،  البرز با  56 و مازندران با 55 مبتلا به کرونا، آسیب‌پذیرترین استان‌ها در مقابل این ویروس هستند. هم‌اکنون فقط محدودیت خروج از قم اعمال می‌شود و جدول کرونا نشان می‌دهد اگر این محدودیت ضروری است باید این اتفاق برای  استان‌های آسیب‌پذیر دیگر هم انجام شود. دیروز وزیر بهداشت از فرمانده نیروی انتظامی خواست این نیرو در کنترل کرونا در مرزها به وزارت بهداشت کمک کند.
سعید نمکی در نشست مشترک با سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، بر همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای کنترل کرونا در کشور، گفت: از نیروی انتظامی درخواست داریم برای کنترل کرونا در مرزها، به وزارت بهداشت کمک کند. وی ادامه داد: پلیس می‌تواند به وزارت بهداشت کمک کند تا ورودی و خروجی شهرها کنترل شود. باید از تردد ماشین‌هایی که از شهرهای آلوده به خارج این شهرها سفر می‌کنند جلوگیری شود. به طور مثال مازندران یکی از مناطق پاک از ویروس کرونا بود که حالا دارد به یکی از مناطق آلوده به ویروس کرونا تبدیل می‌شود. نیروی انتظامی و پلیس راهور می‌توانند به عنوان یک مجموعه کارساز به وزارت بهداشت کمک کنند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر سفره این بیماری را در کشور جمع کنیم.
البته دیروز مدیرکل همکاری‌های وزارت بهداشت در نامه‌ای اعلام کرد در تمام مبادی ورودی و خروجی اعم از مسافری و تجاری، تمام افراد از نظر علائم مربوط به بیماری ویروس کرونا کنترل می‌شوند. به گزارش فارس، وی در نامه‌ای خطاب به رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد وزارت بهداشت، در تمام مبادی ورودی و خروجی اعم از مسافری و تجاری تمام افراد را از نظر علائم مربوط به بیماری ویروس کرونا کنترل می‌کند و با تمام افراد مشکوک بر اساس پروتکل جهانی بهداشت رفتار خواهد شد.
 

Page Generated in 0/0056 sec