printlogo


کد خبر: 217270تاریخ: 1398/12/13 00:00
اخبار

اصل 85 شدن یا نشدن بودجه به شورای نگهبان سپرده شد
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش اداره قوانین درباره بودجه 99 امروز (دیروز دوشنبه) به آقای لاریجانی ارجاع شده است و ایشان نیز در نامه‌ای این گزارش را به شورای نگهبان ارسال خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، سیدحسین میرمحمدصادقی با اشاره به آخرین بررسی‌های مجلس و دولت درباره لایحه بودجه 99 گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال آینده از سوی هیأت‌رئیسه به این معاونت ارسال شده است و ما امروز (دیروز دوشنبه) هم جلسه مشترکی با برخی اعضای دولت و نیز تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق داشتیم که آقای تاجگردون، رئیس این کمیسیون نیز در این جلسه حضور داشت. وی افزود: ما نظراتی را پیرامون موارد مطرح‌شده نسبت به لایحه بودجه 99 به هیأت‌رئیسه مجلس اعلام کردیم و در این جلسه پیشنهادات ما بررسی شد که این پیشنهادات بیشتر مربوط به مسائل شکلی و نگارشی بود. میرمحمدصادقی تأکید کرد: در بخش دیگری از این جلسه قرار شد مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال 99 طبق اصل 85 قانون اساسی به شورای نگهبان ارسال شود و مجلس جلساتی برای بررسی لایحه بودجه سال آینده نداشته باشد. وی اضافه کرد: البته برخی بخش‌های بودجه 99 نیاز به اذن خاص مقام معظم رهبری دارد که باید مشخص شود. معاون قوانین مجلس با اشاره به ایرادات این معاونت نسبت به لایحه بودجه 99 گفت: حدود 60 مورد ما نسبت به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال آینده ایراداتی داشتیم، البته به شکلی نبود که اصل مصوبه را تغییر دهد. در بودجه 99 طبق مصوبه کمیسیون تلفیق موارد مبهمی وجود داشت و طوری رفع ابهام شد که ایرادات شورای نگهبان نسبت به این لایحه به حداقل برسد. وی اضافه کرد: برخی بندهای مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال 99 دارای ابهاماتی بود که ارجاعات آن در برخی بخش‌ها درست نبود که قرار شد این ابهامات نیز برطرف شود.
***
بهمن گران‌ترین ماه مسکن
بر اساس جدیدترین گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی، قیمت خانه در تهران در بهمن‌ماه با افزایش حدود ۲ درصدی به میانگین قیمتی هر مترمربع ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان رسید. قیمت مسکن بعد از فصل تابستان در حال کاهش بود اما دوباره از آذرماه با افزایش حدود ۷ درصدی نسبت به ماه قبل (آبان) به میانگین قیمتی هر مترمربع ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان رسید، در دی‌ماه نیز رشد ۳ درصدی و بهمن‌ماه میانگین قیمتی ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومانی را تجربه کرد. گزارش وزارت راه‌وشهرسازی که به صورت ماهانه، وضعیت بازار مسکن در تهران را به تفکیک مناطق مختلف گزارش می‌دهد، از تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۰ معامله خرید و فروش مسکن در این ماه خبر می‌دهد که نسبت به ماه قبل رشد داشته است. همچنین ارزش ریالی قراردادهای انجام‌شده در بهمن ۹۸ بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که از رشد حدود ۱۵ درصدی نسبت به ماه قبل یعنی دی‌ماه خبر می‌دهد.  بر اساس ارقام مندرج در این گزارش، قیمت گران‌ترین منطقه در تهران مثل ماه‌های گذشته متعلق به منطقه یک بوده است با این تفاوت که قیمت خانه در این منطقه نسبت به ماه قبل از آن (دی) بیش از 800 هزار تومان در هر مترمربع کاهش دارد و به ۲۹ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان در هر مترمربع کاهش یافته است. این رقم در دی‌ماه امسال ۳۰ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان، در آذرماه ۳۰ میلیون و ۸۵۴ هزار تومان و در آبان‌ماه ۲۴ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان در هر متر مربع بود. در منطقه ۵ تهران که معمولا بیشترین معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص می‌دهد، با افزایش قیمت حدود یک میلیون تومانی نسبت به ماه قبل مواجه هستیم. قیمت هر مترمربع در این منطقه دی‌ماه ۱۶ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان بود که این رقم در بهمن‌ماه ۱۷ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان گزارش شده است.

Page Generated in 0/0146 sec