printlogo


کد خبر: 217276تاریخ: 1398/12/13 00:00
اخبار

نظر رهبر انقلاب درباره غسل و کفن فوت‌شده بر اثر کرونا
رهبر حکیم انقلاب در پاسخ به استفتا درباره غسل، کفن و نماز بر میت فوت شده بر اثر کرونا انجام حداقل واجب را ضروری دانستند. متن سوال و پاسخ استفتا به شرح ذیل است:
سوال: اگر شخصی بر اثر بیماری واگیر کرونا ویروس که طبق نظر متخصصان، سرایت سریعی دارد، فوت کند درباره غسل، کفن و نماز چنین میتی وظیفه چیست؟ جواب: مجرد ابتلای به این بیماری، موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود. بنابراین با مراعات کامل نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی، هر چند با صرف هزینه، باید حداقل واجب درباره غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد. در صورت عدم امکان غسل ترتیبی، باید به صورت ارتماسی، غسل داده شود و در صورت عدم امکان غسل، با دست میت، میت را به ترتیب، بدل از غسل با آب و سدر، غسل با آب و کافور و غسل با آب خالص، تیمم داده و حنوط کنند و هر چند از روی لباس، کفن کرده و دفن نمایند.
***
استقرار گردان‌های جنگ نوین سپاه در مناطق آلوده به ویروس کرونا
فرمانده نیروی زمینی سپاه از تشکیل قرارگاه زیستی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: همه یگان‌های جنگ نوین قرارگاه‌های دهگانه نیروی زمینی سپاه در حالت آماده‌باش کامل هستند. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار محمد پاکپور با تشریح اقدامات نیروی زمینی سپاه در روزهای اخیر برای مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: در روزهای اخیر برای استقرار گردان‌های جنگ نوین اعم از گروه جنگ نوین 24 بعثت، تیپ نیروهای ویژه صابرین و تیپ میرزا کوچک خان برای استقرار در نواحی‌ای که ویروس کرونا شیوع یافته است، دستورات لازم صادر شده است و یگان‌های مذکور در مناطق مورد نظر مستقر شده‌اند. وی افزود: از روز 7 اسفند یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه در قم مستقر شده‌اند و مشغول ضدعفونی مناطق و معابر شهر قم هستند. تیپ ویژه صابرین و تیپ 20 رمضان و تیپ میرزا کوچک‌خان و تیپ انصار الرسول نیروی زمینی سپاه نیز مشغول گندزدایی محیط‌های آلوده شهری در استان‌های گیلان، کرمانشاه، قم و تهران هستند.
***
حالت تهاجمی ارتش نسبت به ریشه‌کن کردن ویروس کرونا
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ارتش حالت تهاجمی نسبت به ریشه‌کن کردن ویروس کرونا دارد و تمام تجهیزات خود را در این زمینه پای کار خواهد آورد. به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش(نزاجا) در بازدید از خط‌های تولید ماسک و لباس‌های حفاظتی گفت: پس از تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در ارتش، علاوه بر تولید ماسک و لباس‌های حفاظتی، برخی تجهیزات خودرویی را بلافاصله با تغییر کاربری به تجهیرات ضدعفونی و مه‌پاش تبدیل کرده‌ایم. وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت خوبی در تولید تجهیزات در مقابله با ویروس کرونا داریم، افزود: کارگاه‌های مختلفی را در سطح کشور در استان‌های کرمانشاه، ایلام، تهران، گلستان و خوزستان دایر کرده‌ایم تا پاسخگوی یگان‌های نیروی زمینی ارتش و بیمارستان‌ها باشیم و حتی در آینده بتوانیم برای مکان‌های عمومی نیز  ارسال کنیم، در این کارگاه نیز روزانه به صورت شبانه‌روزی ۱۰ هزار ماسک و لباس حفاظتی تولید می‌شود.
***
سفیر چین: در کنار مردم ایران هستیم
سفیر چین از اعزام تیم متخصص پزشکی این کشور برای کمک به ایران در راه مبارزه با بیماری کرونا خبر داد و گفت: چین در کنار مردم ایران می‌ایستد. «چانگ هوا»، سفیر چین در دیدار با محمودرضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ضمن قدردانی از جمعیت هلال‌احمر ایران به عنوان نخستین سازمان بشردوستانه عضو جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال‌احمر که نخستین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه را برای مبتلایان به ویروس کرونا در چین ارسال کرد، گفت: ما هم با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در کنار ایران هستیم. دیپلمات ارشد چین در ایران ادامه داد: ما باور داریم با ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه از سوی دوستان دولت ایران از بحران این بیماری عبور خواهد کرد. چانگ اضافه کرد: مردم چین در مبارزه با ویروس کرونا نتایج خوبی به‌دست آورده‌اند به طوری که هم‌اکنون این ویروس در چین تحت کنترل قرار گرفته و مطمئنیم در این مبارزه پیروز خواهیم شد و تجربیات چینی‌ها می‌تواند در مبارزه با ویروس کرونا به ایرانی‌ها کمک کند. وی افزود: همچنین طی روزهای گذشته عالی‌رتبه‌ترین متخصصان چینی برای کمک به درمان، تست ویروس و مدیریت آن از سوی صلیب سرخ چین برای انتقال تجربه به ایران آمده‌اند.

Page Generated in 0/0207 sec