printlogo


کد خبر: 217304تاریخ: 1398/12/14 00:00
آمار مبتلایان به کرونا به 2336 نفر و تعداد جان‌باختگان به 77 نفر رسید
گیلان و مرکزی از قم جلو زدند
* سازمان جهانی بهداشت: آمارهای ایران مشکلی ندارد

آمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا به تفکیک استان‌ها نشان می‌دهد برای نخستین‌بار تعداد مبتلایان روزانه در استان‌های گیلان و مرکزی بیشتر از تعداد مبتلایان استان قم شده است. آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد تعداد مبتلایان روزانه استان‌های قم و اصفهان یکسان بوده و می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که کانون‌های جدید انتشار کرونا به غیر از قم، تهران و گیلان، استان‌های اصفهان، مرکزی، البرز، آذربایجان شرقی و قزوین است. در استان‌ آذربایجان شرقی دیروز 34 مورد مثبت ثبت شد در حالی که در روزهای پیشین این استان یا بیمار کرونایی نداشت یا تعداد آنها کمتر از انگشتان یک دست بود. همچنین 29 مورد تست کرونای مثبت در قزوین نشان می‌دهد در این استان انتشار کرونا جهشی قابل توجه داشته است.  بر این اساس طی ۲۴ ساعت (ظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه) در تهران ۴۶۸ مورد ابتلای جدید، در قم ۵۲ مورد، گیلان ۵۵ مورد، مرکزی ۵۶ مورد، اصفهان ۵۲ مورد، البرز ۳۶ مورد، مازندران ۷ مورد، خوزستان ۴ مورد، آذربایجان شرقی ۳۴ مورد، قزوین ۲۹ مورد، خراسان رضوی ۳ مورد، فارس 8 مورد، سمنان ۱۷ مورد، لرستان ۲ مورد، اردبیل ۲ مورد، یزد یک مورد، کرمانشاه یک مورد، سیستان‌وبلوچستان یک مورد، همدان ۵ مورد و زنجان 2 مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری «کووید- ۱۹» ثبت شده است.
بررسی آمارهای جدید وزارت بهداشت نشان می‌دهد پاسخ حدود نیمی از کسانی که تست کرونا داده‌اند، مثبت بوده است.
بر اساس نتایج آزمایشگاهی از ظهر دوشنبه تا ظهر دیروز، 835 بیمار جدید مبتلا به  «کووید-19» در کشور شناسایی شده‌اند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 2336 نفر رسیده است. به گفته رئیسی  از بین بیش از 8500 نفر افراد بستری شده در بیمارستان‌ها از 5737 نفر تست گرفته شده است. بر اساس اعلام رئیسی استان‌های قم، گیلان و تهران در صدر بیشترین افراد مبتلا هستند. رئیسی اظهار داشت: استان تهران در صدر بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید (کووید-19) در کشور قرار دارد. متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته 11 مورد از مبتلایان به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست داده‌اند که مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری در کشور به 77 نفر رسید. تا امروز 435 نفر از مبتلایان هم بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.
 
* رئیس اورژانس کشور کرونا گرفت
رئیس سازمان اورژانس کشور هم به افراد مبتلا به کرونا پیوست تا بعد از ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، دومین مسؤول بلندپایه نظام پزشکی کشور باشد که به «کووید- 19» مبتلا شده است. آنطور که گفته می‌شود حال عمومی پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور خوب است.
 
* محدودیت‌های مشاغل با توجه به شیوع کرونا افزایش یابد
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری در روزهای آتی، شاید لازم باشد محدودیت‌های مشاغل در ایام پایانی سال افزایش یابد.
به گزارش مهر، علیرضا زالی آموزش به اصناف مستقر در تهران را موضوع بسیار مهمی برشمرد و افزود: این آموزش‌ها باید در 2 بعد انجام شود؛ اول اینکه فرد را به نوعی آموزش دهیم که خودش را در مقابل ویروس حفاظت کند و دیگر اینکه آموزش ببیند که بیماری را به دیگران منتقل نکند. وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در مشاغلی که پرخطرتر هستند، گفت: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری در روزهای آتی، شاید لازم باشد محدودیت‌های مشاغل در این ایام پایانی سال افزایش یابد و این امر بهتر است با فرهنگ‌سازی در مشاغلی که پرخطرتر هستند، انجام شود. زالی با توجه به اینکه در شرایط فعلی برخی مشاغل و صنوف در ایام پایانی سال دچار خسران شده‌اند، افزود: در مکاتبه با بانک مرکزی پیشنهاد کرده‌ایم به مشاغل آسیب‌پذیرتر تسهیلات زودبازده و کم‌سود اعطا شود و همچنین اظهارنامه‌های مالیاتی به پایان شهریور ۹۹ موکول شود و این 2 ماه را معافیت مالیاتی اعلام کنند. همچنین از وزیر رفاه خواسته‌ایم گروه‌های آسیب‌پذیر، حمایت معیشتی شوند.
 
***
[تأیید آمارهای ایران توسط سازمان جهانی بهداشت]
در روزهایی که رسانه‌های معاند و مغرض سعی دارند در آمارهای وزارت بهداشت تشکیک کنند، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد به آمارهای رسمی دولت ایران اعتماد دارد. تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» گفت این سازمان شواهدی مبنی بر اشکال در آمار ارائه شده از سوی ایران پیرامون مبتلایان و قربانیان کرونا مشاهده نکرده است. آدهانوم در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا از تفاوت آمار رسمی ایران با آنچه برخی رسانه‌ها اعلام می‌کنند نگران نیست، گفت: گزارش‌هایی در رسانه‌ها هست اما اینجا سازمان جهانی بهداشت است و همان‌طور که می‌دانید یک سازمان فنی است و باید واقعیت‌ها را بررسی کند. ما چیز‌هایی را که خبرنگاران می‌گویند، تکرار نمی‌کنیم. ما سازوکار خود را داریم و از این طریق چنین چیزی را مشاهده نکرده‌ایم. برخی رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی در آمار رسمی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت ایران تشکیک کرده و شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران را بسیار بیشتر از آمار رسمی دانسته‌اند.

Page Generated in 0/0054 sec