printlogo


کد خبر: 217348تاریخ: 1398/12/15 00:00
سازمان لیگ تا 14 فروردین سال بعد همه مسابقات فوتبال را تعطیل کرد
لیگ رفت تا بهار 99

سرانجام روز گذشته تصمیم نهایی درباره فوتبال ایران گرفته شد و سازمان لیگ اعلام کرد همه مسابقات تا یک ماه تعطیل است. این سازمان روز گذشته اعلام کرد تمام مسابقات فوتبال باشگاهی در لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم تا پایان اسفند ۱۳۹۸ تعطیل خواهد بود. با اعلام روابط‌عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، پیرو دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسابقات لیگ‌های فوتبال کشور در رده‌های برتر، دسته اول، دوم و سوم تا پایان اسفند‌ماه سال جاری به تعویق افتاد. مقرر شد این مسابقات از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ از سر گرفته شود. برنامه جدید مسابقات فوتبال باشگاهی از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
* بازیکنان خارجی؛ دردسر استقلالی‌ها
با تعطیلی مسابقات لیگ برتر به احتمال فراوان بازیکنان خارجی استقلال ایران را ترک خواهند کرد، مگر اینکه باشگاه به آنها اجازه سفر ندهد. با تعطیلی مسابقات لیگ برتر طبیعتا تمرینات تیم فوتبال استقلال چند روزی تعطیل خواهد بود و همین تعطیلی باعث خواهد شد تا بازیکنان خارجی این تیم مثل دیاباته، میلیچ و بورودوف درخواست مرخصی کنند. وجود عدم برگزاری مسابقات احتمالا استقلالی‌ها تمرینات‌شان را تنها 5-4 روز یا در نهایت یک هفته تعطیل خواهند کرد و با توجه به اینکه اعلام شده مسابقات لیگ برتر از روز 14 فروردین از سرگرفته می‌شود، شاگردان مجیدی باید تمرینات بدن سازی و هوازی را برای ادامه مسابقات آغاز کنند. از طرفی استقلالی‌ها همین چند وقت پیش به دیاباته در اوج مصدومیت مرخصی دادند ولی روند درمان این بازیکن به تاخیر افتاد و شاید استقلالی‌ها این بار به این بازیکن مرخصی ندهند. میلیچ و بورودوف 2 بازیکن خارجی دیگر استقلال هستند که شاید برای دیدار با خانواده به کشورهای خود سفر کنند. به این ترتیب استقلالی‌ها از همین حالا با دردسر بازگشت این بازیکنان مواجه خواهند شد و قابل پیش‌بینی است هر روز شایعاتی درباره عدم بازگشت این بازیکنان به دلیل کرونا، عدم دریافت مطالبات و... شنیده شود. باید دید فتح‌الله‌زاده و کادر فنی تیم استقلال در این زمینه چه تصمیمی اتخاذ می‌کنند.
 
* رمضانی: مگر می‌شود یک ماه تمرین نکنیم؟
سرپرست تیم فوتبال استقلال با اشاره به تعطیلی مسابقات تا 14 فروردین 99 گفت: طبیعتا در این زمینه باید تعیین تکلیف کلی شود و تعطیلی مقطعی و یک یا چند هفته‌ای جواب نمی‌دهد. سعید رمضانی درباره تعطیلی مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: یکی از مباحثی که درباره تعطیلی مسابقات مطرح شده، این است که تیم‌ها نمی‌توانند تمرینات‌شان را تعطیل کنند. درست است که سازمان لیگ می‌گوید مسابقات یک ماه تعطیل شده ولی آیا تیم‌ها می‌توانند یک ماه تمرین نکنند؟ وقتی وقفه‌ای در مسابقات می‌افتد، همه تیم‌ها از جمله استقلال باید آماده‌سازی کنند و دوباره از نو کار بدنسازی انجام دهند و با این شرایط باز هم بلاتکلیف هستیم که چه زمانی باید تمرینات را شروع کنیم، چون دقیقا نمی‌دانیم مسابقات کی‌ شروع می‌شود. وی افزود: مگر مشکل بیماری با یک هفته و 2 هفته حل می‌شود؟ وی با اشاره به جلسه‌ای که قرار است روز شنبه در «ای‌اف‌سی» برگزار شود، گفت: طبیعتاً این نشست می‌تواند تعیین‌کننده مسابقات باشگاهی در کشورهای مختلف آسیایی باشد و ما هم باید منتظر آن روز باشیم. با این برنامه‌ای که امروز اتفاق افتاده، شاید کادر فنی استقلال تمرینات را 5-4 روز تعطیل کند و بعد از آن درباره زمان تمرینات تصمیم‌گیری شود. وی درباره اینکه آیا مشکل زمین تمرین استقلال حل شد؟ گفت: فعلا تصمیم داریم تمرینات را در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار کنیم. اگر توافقات انجام شود، تمرینات در آنجا ادامه خواهد داشت، در غیر این صورت مدیریت باشگاه تصمیم دیگری می‌گیرد تا در یک برنامه کوتاه‌مدت به یک زمین تمرین دیگر منتقل شویم و در بلندمدت در کمپ مرحوم حجازی یا ورزشگاه امام رضا(ع) تمرین کنیم. رمضانی تصریح کرد: فکر می‌کنم فعلا در مجموعه انقلاب باشیم و با توجه به اینکه فتحی مدیریت آن مجموعه را برعهده دارد، می‌توانیم در آنجا تمرین کنیم. البته اگر پیمانکار مشکلاتش را حل کند، می‌توانیم کار را ادامه دهیم، در غیر این صورت تصمیم دیگری اتخاذ خواهیم کرد. سرپرست تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که تکلیف بازیکنان خارجی این تیم چه می‌شود، گفت: همان‌طور که گفتم فعلا تصمیم جدیدی گرفته نشده و شاید 5-4 روز تمرینات تعطیل باشد اما نه وضعیت بلیت‌ها مشخص است نه رفت و آمد بازیکنان. در این زمینه طی روزهای آینده کادر فنی و مدیریت باشگاه جلسه‌ای را برگزار می‌کند تا تصمیم‌گیری شود. 
***
[AFC: سلامتی بازیکنان را به خطر نمی‌اندازیم]
عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مطالبی را درباره نشست‌های روزهای آینده با نمایندگان غربی این قاره و فیفا بیان کرد. به نقل از روزنامه العرب قطر، احمد العباسی درباره نشست‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا با نمایندگان غرب این قاره برای تعویق رقابت‌های لیگ قهرمانان و انتخابی جام‌جهانی 2022 به خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا گفت: در قطر با این موضوع به صورت جدی و اساسی برخورد خواهیم کرد. با همکاری ارگان‌های مربوط در سایر کشورها و نهاهای فوتبالی در فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا با هدف حفظ سلامتی بازیکنان، هواداران و هر کسی که با فوتبال در ارتباط است، گام برمی‌داریم. بازیکنان و افراد مرتبط با بازی فوتبال در خط قرمز هستند و سلامتی آنها را به خطر نمی‌اندازیم. عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا افزود: می‌خواهیم همه سلامت باشند و باید برای از بین بردن این خطر مذاکره کنیم؛ منظورم ویروس کروناست و تمام این مسائل در نشست‌های روزهای آینده دوحه و همچنین نشست کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا روشن خواهد شد.

Page Generated in 0/0071 sec