printlogo


کد خبر: 217356تاریخ: 1398/12/15 00:00
حسن روحانی با اشاره به ادعای اخیر دولت ترامپ برای کمک‌رسانی به مبتلایان ایرانی ویروس کرونا:
اگر آمریکا راست می‌گوید تحریم دارو را بردارد

گروه سیاسی: حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیأت دولت گفت: متأسفانه آنهایی که حتی دارو و مواد غذایی را به روی مردم ایران بستند و تحریم کردند و خبیثانه‌ترین اقدام را علیه ملت در این 2 سال انجام دادند، آنها هم آمدند با یک ماسک دلسوزی ظاهر شدند که ما هم می‌خواهیم به ملت ایران کمک کنیم؛ شما اگر واقعا راست می‌گویید لااقل تحریم دارو را بردارید.
رئیس‌جمهور در آغاز سخنان خود اظهار داشت: از مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس که با تدبیری که برای بودجه سال 99 به خرج دادند و پیشنهادی را خدمت مقام معظم رهبری فرستادند و ایشان تأیید کردند و بویژه از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که این بن‌بست را شکستند و این مسأله را حل کردند که بتوانیم برای سال آینده از آغاز سال طبق چارچوب قانون بودجه اقدامات مالی خودمان را انجام دهیم.
 
* عده‌ای ماسک را احتکار کردند و عده‌ای هم رفتند پشت ماسک دلسوزی
رئیس‌جمهور با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: این بیماری، یک بیماری فراگیر است. تقریبا دامنه آن همه استان‌های ما را فرا‌گرفته و به یک معنا یک بیماری جهان‌گیر است که بسیاری از کشورهای جهان به این مسأله مبتلا شده‌اند و باید با تدبیر و همکاری یکدیگر از این معضل در اسرع وقت عبور کنیم. روحانی ادامه داد: متأسفانه امروز به‌رغم اینکه اکثریت جامعه ما همکاری و یکدیگر را برای عبور از این مشکل یاری می‌کنند، عده‌ای هستند به عنوان کاسبان کرونا که می‌خواهند از این معضل برای سود مادی و سودجویی خودشان استفاده کنند و متأسفانه در مواردی با احتکار و گرانفروشی و عرضه نکردن کالا با این فکر که در آینده این کالا را با قیمت بالاتر و گزاف می‌توانند بفروشند، مواجه بودیم. این عده‌ به عنوان کاسبانی بودند که در حین شیوع این بیماری با جان مردم بازی و احتکار می‌کردند. وی همچنین تصریح کرد: از طرف دیگر کاسبان دیگری هم در فضای مجازی و در رسانه‌های بیگانه داشتیم. عده‌ای ماسک را احتکار کردند و عده‌ای هم رفتند پشت ماسک دلسوزی اما در واقع برای اینکه جامعه ما را ملتهب و مردم ما را دچار نگرانی کنند، اخبار دروغ را در جامعه شایع می‌کنند. روحانی افزود: بار سنگینی بر دوش همه است؛ به مردم عزیز و بزرگوارمان قول می‌دهم به پشتوانه تخصص بالای پزشکان کشورمان، به پشتوانه اراده و تصمیم پرستاران و پزشکان و ایثار، فداکاری و همکاری مردم از این معضل با حداقل تلفات در کوتاه‌ترین زمان ممکن ان‌شاء‌الله عبور خواهیم کرد.
 
* بیمارستان‌ها آمادگی دارند در برابر ویروس مهاجم کرونا بایستند
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تلاش بیمارستان‌های ما، تلاش پزشکان و پرستاران ما، مراکز تولید و همه کارگران و مهندسانی که همه سر چاه و تلمبه‌خانه‌های نفت و گاز، همه جا، سر مرز برای نگهبانی از کشور و در همه جا حضور دارند و برای امنیت و رفع نیازهای‌ مردم تلاش می‌کنند، برای بهداشت مردم و نظافت شهر، همه تلاش و کوشش می‌کنند؛ این کوشش‌ها منعکس شود. وی همچنین تاکید کرد: بدترین کار این است که بدخواهان ایران و ملت ایران از فرصت مشکل مردم و از ورود یک ویروس هم علیه ملت ایران سوء استفاده می‌کنند و می‌خواهند آرامش و اعتماد را از مردم بگیرند؛ اساس کار بین مردم و مسؤولان در این شرایط اعتماد بین مردم و مسؤولان بهداشت و درمان است. روحانی در همین راستا گفت: آمار دروغ می‌دهند، حرف‌های دروغ می‌زنند و نظرات دروغ منتشر می‌کنند؛ می‌گویند واقعیت‌ها به مردم گفته نمی‌شود، در حالی که از روز اولی که احساس کردیم ویروسی وارد کشور شده، همان ‌وقت به وزارت بهداشت و درمان گفته شد همه آمار و اطلاعات در اختیار مردم قرار داده شده و چیزی از مردم مخفی نشود؛ مردم کاملا بدانند چه عده مشکوک و مبتلا به این بیماری‌‌اند، چه عده جان‌باخته در این بیماری هستند و چه اقداماتی در حال انجام است و آمادگی خودشان را هم به مردم اعلام کنند و خدای ناکرده اگر باز هم بخواهد این بیماری گسترش پیدا کند، با همه توان بیمارستان‌ها و پزشکان و پرستاران ما آمادگی دارند در برابر این ویروس مهاجم ایستادگی کنند تا از این خطر عبور کنیم. وی در ادامه سخنانش با اشاره به تحریم‌های مختلف، بیان کرد: متأسفانه آنهایی که حتی دارو و مواد غذایی را به روی مردم بستند و تحریم کردند و خبیثانه‌ترین اقدام را علیه ملت ایران در این 2 سال انجام دادند، آنها هم آمدند با یک ماسک دلسوزی ظاهر شدند که ما هم می‌خواهیم به ملت ایران کمک کنیم؛ شما اگر واقعا راست می‌گویید لااقل تحریم دارو را بردارید؛ این اولین قدم است. بگویید نسبت به ملت ایران تا حالا اشتباه و خطا کردیم و عذرخواهی می‌کنیم و اولین قدم ما این است که فعالیت بانکی برای خرید دارو، نقل و انتقال دارو و فعالیت کشتیرانی در این زمینه و مواد غذایی مردم، آزاد است و ما کاری نداریم و این تحریم را از روی مردم ایران برداشتیم. رئیس‌جمهور در همین زمینه اضافه کرد: مردم ما بخوبی می‌دانند شما دروغ می‌گویید؛ واقعیت را نمی‌گویید؛ البته در اینجا من باید از همه دولت‌ها و کشورهایی که در زمینه مبارزه با این ویروس به ما کمک کردند‌ و آماده‌اند به ما کمک کنند؛ تجهیزات فرستادند و باز هم آمادگی دارند دارو و تجهیزات برای کشور ما بفرستند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. وی گفت:‌ به جوانی که در خانه هست، می‌گوییم سفر نرو، در خیابان حرکتت به حداقل برسد؛ در اجتماعات شرکت نکن؛ در خانه چه کار کند؟ اگر معلم با این عزیز در ارتباط باشد، او با معلم در ارتباط باشد، تکالیف خود را بگیرد و سوال و درس خود را مطرح کند؛ این غیر از علم و دانش یک آرامشی هم برای مردم است.
 
* با همکاری همدیگر از این مشکل عبور خواهیم کرد
روحانی با دادن این قول که دولت با همه توان در خدمت مردم است، گفت: وزارت بهداشت و درمان در خدمت مردم است؛ با همکاری همدیگر و با تعاون و یاری یکدیگر ان‌شاءالله از این مشکل عبور خواهیم کرد. وی همچنین از همه دستگاه‌های دولتی که در این ایام سخت افتتاح‌های خود را به تاخیر نینداختند تشکر کرد و گفت: هرجا در استان‌ها و در شهرستان‌ها طرح‌ها به ثمر رسیده، افتتاح‌ها انجام شده است؛ حالا ویدئوکنفرانسی انجام شده به جای حضور مسؤولان و به هر شکلی بوده و ان‌شاءالله باز هم ادامه پیدا می‌کند. رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد:‌ خوشحالم که امسال با اینکه سال سختی بود، آمار فعالیت‌های اقتصادی و به ثمر رسیدن طرح‌های مهم تولیدی بسیار قابل ملاحظه بوده و در این ایام که ایام توسل به امام جواد(ع) و مولای ما امیرالمومنین(ع) و روزهای بسیار مبارک ماه رجب است و بعد از آن هم ماه شعبان پیش روی ماست، بتوانیم با توکل به خداوند و با توسل به پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع)، سلامت جامعه را از خداوند با همکاری‌ها و اجرای همه دستورات بهداشتی‌ای که به آن مکلف هستیم، بگیریم.

Page Generated in 0/0129 sec