printlogo


کد خبر: 217376تاریخ: 1398/12/15 00:00
تعداد مبتلایان به 2922 و تعداد قربانیان به 92 نفر رسید
نزولی شدن آمار ابتلا به کرونا در ایران
خواهش مسؤولان از مردم: به مازندران، گیلان و اردبیل اصلا سفر نکنید

گروه اجتماعی: جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا نشان می‌دهد 15 روز بعد از آغاز شیوع این بیماری در ایران روند ابتلا به این بیماری  برای اولین بار نزولی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، از 30 بهمن تا 13 اسفند هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا بودیم اما تعداد مبتلایان که روز گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد نشان می‌دهد آمار مبتلایان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. روز سه‌شنبه 13 اسفند تست کرونای 835 نفر در ایران مثبت اعلام شد اما در روز چهارشنبه این آمار روزانه به 586 نفر تقلیل یافت. این برای نخستین‌بار است که میزان ابتلا به کرونا در ایران نزولی می‌شود. در آمارهای جدید دوباره شهر قم بعد از تهران بیشترین تعداد مبتلا را داشته و طی 24 ساعت 101 نفر در این استان کرونایی شده‌اند. به غیر از تهران که با 253 تست مثبت همچنان در صدر جدول مبتلایان به کرونا قرار دارد و قم که در رده دوم است، استان گیلان با 35 تست مثبت و خوزستان با 27 مبتلا رده‌های بعدی را دارند. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در این باره اظهار داشت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه، 586 مورد جدید ابتلای قطعی به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 2922 نفر رسید. وی افزود: از بین مبتلایان جدید،253 مورد مربوط به استان تهران، 35 مورد مربوط به استان گیلان، 9 نفر مربوط به استان مازندران، 8 نفر مربوط به استان سمنان، 9 نفر مربوط به استان گلستان، 9 نفر مربوط به استان آذربایجان شرقی، 4 نفر مربوط کردستان، 15 نفر مربوط به کرمانشاه، 7 نفر مربوط به ایلام، 5 مورد مربوط به استان لرستان، 27 نفر مربوط به استان خوزستان، 14 مورد مربوط به فارس، 6 مورد مربوط به زنجان، 8 نفر مربوط به مرکزی، 25 نفر مربوط به قزوین، 19 نفر مربوط به البرز، 101 نفر مربوط به قم، یک نفر مربوط به چهارمحال‌و‌بختیاری، 14 نفر مربوط به کرمان، 8 نفر مربوط به سیستان‌و‌بلوچستان، 8 نفر مربوط به خراسان رضوی و یک نفر مربوط به خراسان شمالی است. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان بر اثر این بیماری در کشور به ۹۲ نفر رسید. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه ۵۵۲ نفر از مبتلایان به «کووید-۱۹» در کشور بهبود یافته‌ا‌ند که این آمار روز‌به‌روز رو به افزایش است.
 
* سفر  نکنید
یکی از مواردی که وزارت بهداشت بر آن تاکید دارد این است که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا  مردم از سفر کردن خودداری کنند. محدودیت سفر با ایستگاه‌های تب‌سنجی در استان قم آغاز شده و حالا مسؤولان از مردم خواهش می‌کنند سفر نکنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این باره گفت: مردم استان به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سفر به استان گیلان خودداری کنند.  قدرت اخوان‌اکبری افزود: با توجه به اینکه بیماری ویروسی کرونا در استان گیلان به صورت شدید انتشار یافته و تعداد زیادی از اهالی آن منطقه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، باید از هرگونه سفر به استان گیلان خودداری کرده و به توصیه‌های مرکز بهداشت استان در این‌باره توجه کنیم.
 
* به مازندران نروید
فعالیت هتل‌ها و چادرزنی مسافران در استان مازندران ممنوع شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره سفر به مازندران هشدار داد و مسافران عزیز سعی کنند تا زمان دیگری را برای آمدن به مازندران در نظر بگیرند. سیدعباس موسوی با بیان اینکه تنها راه مقابله با این ویروس، فعلا پیشگیری است، تاکید کرد: از هم‌استانی‌های عزیز هم انتظار داریم برای همراهی در کنترل این ویروس از سفرهای غیرضروری به استان‌های دیگر اجتناب کنند. همچنین استاندار مازندران در جلسه ستاد استانی مبارزه با شیوع ویروس کرونا گفت: بر اساس آمار در هفته اخیر شاهد کاهش تعداد مسافران ورودی به مازندران بوده‌ایم و برای پیروزی کامل در این راه، مردم باید همکاری کامل داشته باشند. محمد حسین‌زادگان با اشاره به اینکه هتل‌ها و واحدهای اقامتی را برای مسافران ممنوع اعلام کردیم و خانه‌های مسافر هم در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد، گفت: نصب چادر برای استقرار مسافران را نیز ممنوع کردیم و مسافران باید آگاه باشند برای سلامتی خودشان و مردم مازندران از سفر به استان پرهیز کنند.
 

Page Generated in 0/0057 sec