printlogo


کد خبر: 217377تاریخ: 1398/12/15 00:00
بهداشت

با موضوع پیشگیری از کرونا انجام شد
نامه‌نگاری وزیر بهداشت با وزرای نفت و کشور
وزیر بهداشت در نامه‌های جداگانه‌ای به وزرای نفت و کشور، موضوعاتی را در ارتباط با اقدامات لازم در پیشگیری از شیوع کرونا مطرح کرد. به گزارش مهر، در نامه سعید نمکی به وزیر نفت آمده است: با توجه به شیوع بیماری «کووید-۱۹» در کشور، یکی از عوامل انتقال ویروس و سرایت بیماری از طریق نازل‌های جایگاه‌های بنزین است. لذا به منظور ارائه خدمات مناسب و بموقع به مردم با استفاده از تمام ظرفیت‌های بهداشتی و نظارت، کنترل و مقابله با بیماری ناشی از کرونا ویروس، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن رعایت تمام استانداردهای لازم در جایگاه‌های ارائه سوخت، ترتیبی اتخاذ شود تا حداقل ارتباط مردم با نازل‌های سوخت صورت پذیرد. موکدا یکی از نکات ایمنی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، حفاظت ایمنی ارائه‌دهندگان خدمت در جایگاه‌های سوخت‌گیری است که انتظار می‌رود استاندارد لازم در تمام جایگاه‌ها رعایت شود. لذا ضمن رعایت تمامی اصول کنترل محیطی از جمله استفاده از دستکش و ماسک برای اپراتورهای جایگاه‌ها، عملیات سوخت‌گیری صرفا از طریق اپراتور انجام گرفته و از هرگونه تماس مردم با نازل‌های سوخت جلوگیری به عمل آید. انتظار می‌رود بر اساس راهنمای کنترل محیطی برای مقابله با کرونا ویروس در جایگاه‌های سوخت اقدامات لازم معمول گردد. 
بر همین اساس وزیر بهداشت همچنین در نامه‌ای به وزیر کشور، خواستار اتخاذ تمهیداتی با رویکرد ترغیب مردم جهت کاهش سفرهای نوروزی و در راستای برنامه کنترل بیماری کرونا شد. در نامه سعید نمکی به عبدالرضا رحمانی‌فضلی آمده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا (COVID-19) و به موازات تلاش‌های انجام‌شده به منظور کنترل بیماری مذکور، خواهشمند است تمهیداتی اتخاذ فرمایید تا ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در آن وزارت و در استان‌ها با رویکرد ترغیب مردم جهت کاهش سفرهای نوروزی و در راستای حمایت از برنامه‌های کنترل بیماری یادشده اقدام نمایند.
***
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران:
مردم هنوز نکات بهداشتی را جدی نگرفته‌اند
رها کردن ماسک و دستکش‌های یک بار مصرف به همراه کم‌توجهی برخی به توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی موجب شده است زنجیره انتقال این بیماری ادامه‌دار شود. فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خواستار کاهش حضور مردم در سطح شهر به منظور پیشگیری از انتقال بیماری کرونا شد. علیرضا زالی نکته راهبردی جهت کاهش سرایت ویروس در شهر تهران را کاهش حضور غیرضروری در سطح شهر عنوان کرد و گفت: کاهش حضور و ترددها در سطح شهر باید به طور قابل توجهی چشمگیر باشد ولی به نظر آن چیزی که در سطح شهر می‌بینیم، نیازمند مداخلات بیشتری است که امیدواریم با اقدامات مؤثرتر در این زمینه بتوانیم در جهت کاهش بار بیماری اقدام کنیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه طی روزهای اخیر شاهد موارد جدیدی از ابتلا به این بیماری در سطح شهر تهران بودیم که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: اگر خواهان کاهش آمار ابتلا و موارد ارجاعی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم باید موارد بهداشتی را که بارها و موکدا در حال اعلام است جدی گرفته و رعایت کنیم. وی با اشاره به چندین گشت انجام شده گرفته در سطح شهر طی روزهای اخیر، تصریح کرد: با توجه به هشدارهای داده شده و شرایط اخیر انتظار داشتیم میزان ترددها در سطح شهر کاهش محسوسی داشته باشد که متأسفانه شرایط آنگونه که انتظار داشتیم نبود و این مسأله نشان‌دهنده این است که متأسفانه هنوز مردم به طور جدی ملاحظات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. زالی با تقدیر از عملکرد کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا در حال ارائه خدمات هستند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم برای تقدیر از این عزیزان کاری کنیم باید در جهت کاهش بار کاری و کاهش ارجاعات به بیمارستان‌ها اقدام کنیم و تنها راه آن رعایت دستورات بهداشتی است که به طور مرتب در روزهای اخیر تکرار شده است.
***
فرهنگسرای ابن‌سینا مجازی آموزش می‌دهد
برگزاری دوره‌های آموزش مجازی در فرهنگسرای ابن‌سینا آغاز شد. به گزارش «وطن امروز» به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ابن‌سینا، به منظور رفاه حال شهروندان محترم و دوری از تجمعات با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت عمومی، فرهنگسرای ابن‌سینا دوره‌های آموزش از راه دور (مجازی) را آغاز کرد. در گام نخست دوره‌های مجازی، تعدادی از کلاس‌های آموزشی از جمله کلاس‌های خطاطی انجمن خوشنویسان، نقاشی، مبانی موسیقی، سلفژ، آموزش‌های کودکان در دوره مهد و پیش‌دبستانی و... از طریق پیام‌رسان‌ها برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از چگونگی برگزاری کلاس‌ها و ثبت‌نام با شماره تلفن  ۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.

Page Generated in 0/0069 sec