printlogo


کد خبر: 217386تاریخ: 1398/12/15 00:00
اخبار

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
دستگاه دیپلماسی ایران پیگیر حوادث هند باشد
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت کشتار مسلمانان در هند بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است:
افزایش تنش‌ها و درگیری‌های فرقه‌ای و اعتراضات سیاسی به قوانین دولت حاکم در هند و همچنین خارج شدن اعتراضات از مسیر اصلی خود که منجر به کشته شدن جمع کثیری از مسلمانان شده است، نگرانی‌های فراوانی را ایجاد کرده است. هند کشوری است که سال‌ها فرقه‌ها و دیدگاه‌های مختلف مذهبی در آن زندگی کرده و امروز شایسته نیست به محل نزاع خونین و درگیری‌های فرقه‌ای تبدیل شود. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  ضمن محکومیت این اقدامات از مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد با لحاظ تمام مناسبات اخلاقی و سیاسی پیگیر حوادث هند باشند و برای تحقق آرامش و سلامت برای مسلمانان هند تلاش کنند. سیاست تبعیض‌آمیز سلب تابعیت از مسلمانان هند موجب خشم مسلمانان هند و سایر کشورها شده است، از دولت این کشور می‌خواهیم بر اساس عدالت، احترام به  قوانین بین‌الملل و قوانین شهروندی حقوق همه شهروندان هندی را رعایت نماید و همچنین از سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم نسبت به وظیفه اسلامی و انسانی خود در دفاع از حق مسلم مسلمانان هند اقدام نماید؛ باید از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای  پایان دادن به درگیری‌ها و تحقق ثبات سیاسی و تحقق همزیستی استفاده کرد.
***
پشت پرده کشتار مسلمانان هند سازمان سیا قرار دارد
ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مردم مسلمان هند اظهار داشت: یکی از سیاست‌های کلان استکبار جهانی و در راس آن آمریکا اسلام‌ستیزی است و استنباط آنها این است که با اسلام‌هراسی و از بین‌بردن مردم مسلمان می‌توانند جهان را در قبضه خود قرار دهند و به یک جهان تک قطبی تبدیل کنند. وی افزود: دولت آمریکا بزرگ‌ترین مانع در برابر این خواسته باطل و ناحق خود را اسلام می‌داند و البته تنها قدرتی که در سطح بین‌المللی به صورت مستقیم در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا و فرزند نامشروع آن رژیم صهیونیستی ایستاده است، مسلمانان و آرمان اسلام است، بنابراین آمریکا تلاش می‌کند اسلام‌هراسی را در کره زمین همگانی کرده و در همه کشورها نسبت به برخورد سخت با مسلمانان اقدام کند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: هندوستان یکی از جاهایی است که متاسفانه متاثر از سیاست‌های آمریکا و سازمان سیا قرار دارد و شاهدیم در بسیاری از مناطق هند، پلیس و ارتش این کشور خودسرانه عمل کرده و علیه مسلمانان وارد عملیات شده و به بهانه‌های بی‌مورد و بیجا بعضی گناهان ناکرده را به گردن مسلمانان می‌اندازند، چرا که تعداد زیادی از مردم هند طی چند سال اخیر به اسلام پیوسته و مسلمان شده‌اند.
***
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس وظایف ذاتی خود عمل کند
سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ارائه آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشورمان گفت: پیش از ارائه این گزارش بارها آژانس اعلام کرده بود ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است اما به نظر می‌رسد این گزارش تحت فشارهای سیاسی آمریکا به آژانس ارائه شده است. وی با بیان اینکه تاکنون بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر‌اساس قانون انجام شده است، ادامه داد: حتی جمهوری اسلامی ایران به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کرده است؛ این درحالی است که با توجه به بدعهدی‌های طرف مقابل برجام ایران می‌تواند  این موضوع را انجام ندهد. نماینده مردم ورامین در مجلس با تاکید بر اینکه گزارش اخیر آژانس برای تحت فشار قرار دادن ایران برای برنداشتن گام‌های کاهش تعهدات برجامی است، افزود: ایران عضو آژانس و NPT است و هیچ‌گاه از قوانین موجود در این مراکز عدول نکرده و در چارچوب ضوابط حرکت کرده و تخلفی انجام نداده است. سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه ایران با ادامه بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشکلی ندارد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی برای ادامه بازرسی آژانس در چارچوب NPT  ندارد. سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه آژانس تبدیل به نهاد سیاسی شده است و تحت تاثیر آمریکا و کشورهای غربی قرار گرفته است، تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید دست از سیاسی‌کاری نیز بردارد و در چارچوب وظایف ذاتی خود عمل کند.
***
متهمان احتکار اقلام بهداشتی شنبه محاکمه می‌شوند
به گزارش مرکز رسانه قوه‌قضائیه، دادگاه متهمان به اخلال کلان در امر توزیع مایحتاج عمومی به صورت فوق‌العاده در شعبه 4 دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌ اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی شنبه ۱۷ اسفند به صورت علنی برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، متهمان این پرونده به نام‌های «رضا ستوده»، «ابوبکر کووایوو» با تابعیت تاجیکستان، «یونس احراروو» با تابعیت تاجیکستان، «کریم ستوده»، «ناظم میزایف» با تابعیت تاجیکستان، «سعید عباسی قلعه‌جوق» و «مهرداد حاذقی‌کلوانق» به اخلال کلان در امر توزیع مایحتاج عمومی متهم هستند.
«بهروز رسولی‌اصل»، «حمید غفاری» و «سهیل حاتمی‌پور» دیگر متهمان این پرونده هستند که محاکمه خواهند شد.
بنابراین گزارش، در شرایط  نیاز مبرم به  اقلام بهداشتی در کشور، متهمان این پرونده با احتکار 2 میلیون و ۶۰۰ هزار ماسک قصد خروج این اقلام به کشور چین را داشتند.

Page Generated in 0/0071 sec