printlogo


کد خبر: 217416تاریخ: 1398/12/19 00:00
سربازان گمنام امام زمان‌(عج) یک تیم تروریستی را در سیستان‌وبلوچستان منهدم کردند
هلاکت تروریست شرق

گروه سیاسی: مدیرکل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان از ضربه به تیم تروریستی وابسته به گروهک تروریستی جیش‌الظلم (موسوم به جیش‌العدل) خبر داد.
به گزارش «وطن امروز»، روز گذشته مدیرکل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان در مصاحبه با خبرنگاران از ضربه به تیم تروریستی وابسته به گروهک تروریستی جیش‌الظلم خبر داد.
وی افزود: با اقدامات پیچیده و گسترده اطلاعاتی در آن سوی مرز یک تیم تروریستی وابسته به گروهک جیش‌الظلم شناسایی شد و به محض ورود به کشور در چتر اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار گرفت و روز یکشنبه ۱۸ اسفندماه ۹۸ توسط تیم‌های عملیاتی اداره کل اطلاعات سیستان‌وبلوچستان مورد ضربه واقع شد و سرتیم عملیاتی آن به نام الیاس نارویی با نام مستعار «زبیر» به درک واصل شد. مدیرکل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: از مخفیگاه وی ۲ قبضه سلاح کلاش، ۱۰ تیغه خشاب و مقادیر معتنابهی مهمات و لوازم ساخت بمب کشف شد. وی گفت: معدوم الیاس نارویی از عناصر عملیاتی گروهک محسوب می‌شد که در عملیات‌های تروریستی متعددی از جمله فرماندهی حمله به سپاه نیکشهر و شهادت ۲ نفر از پرسنل سپاه پاسداران، مشارکت در انفجار اتوبوس محور خاش به زاهدان و شهادت ۲۷ نفر از پرسنل سپاه و کاشت بمب صوتی مقابل کلانتری ۱۲ زاهدان نقش کلیدی ایفا کرده بود. مدیرکل اطلاعات استان سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد: نامبرده قصد داشت با شناسایی اهداف نظامی و امنیتی در شهر زاهدان از جمله سپاه سلمان، سلسله اقدامات تروریستی را در قالب عملیات انغماسی[انتحاری] طراحی و اجرا کند که با اقدام به‌موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) ناکام ماند.
وی گفت: همچنین در تاریخ ۱۹/‏۱۱/‏۹۸‬ یک تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های تروریستی که قصد انفجار بمب جلوی کلانتری ۱۵ زاهدان را داشت توسط تیم عملیاتی اداره کل اطلاعات مورد ضربه قرار گرفت و ۲ نفر از عوامل آن پس از زخمی شدن دستگیر شدند و بمب ۵ کیلویی کارگذاری‌شده توسط آنها خنثی و از مخفیگاه آنان هم ۳۰ کیلوگرم مواد پیش‌ساز بمب و تعدادی چاشنی و فتیله انفجاری کشف شد.
در همین رابطه سایت خبری «عصر هامون» خبر داد: پیش از این نیز جمعه چهاردهم تیرماه ۹۸ گروهک تروریستی جیش‌الظلم با جاسازی مقادیری بمب در دیگ زودپز قصد حمله انتحاری به کلانتری ۱۵ زاهدان را داشت که با واکنش سریع پرسنل جان بر کف کلانتری روبه‌رو شد و ضمن جلوگیری از انفجار و آسیب رسیدن به افرادی که به عنوان ارباب رجوع به آنجا مراجعه کرده بودند، 2 نفر از تروریست‌ها هم دستگیر شدند. حالا با گذشت 8 ماه از اولین حرکت انتحاری، بار دیگر این گروهک منحوس که نتوانسته بود در اولین اقدام تروریستی خود موفق شود دوباره عمل شنیع خود را تکرار کرده و دست به یک اقدام تروریستی دیگر زد که باز هم با هوشیاری نیروهای امنیتی و اشراف کامل اطلاعاتی مغلوب شدند.
 
* انتقام شهدای نیکشهر و سپاه اصفهان
اعلام خبر هلاکت الیاس نارویی به عنوان سرتیم عملیاتی جیش‌الظلم در حالی است که مشاهده سوابق اقدامات تروریستی او حاکی از شکار یکی از رئوس گروه‌های تروریستی در مناطق جنوب شرقی کشور است. 13 بهمن‌ماه سال گذشته عوامل تروریستی گروهک جیش‌الظلم با حمله به صبحگاه نیروهای سپاه شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان‌وبلوچستان یکی از پرسنل سپاه به نام مرتضی علی‌احمدی را به شهادت رساندند. در این حادثه 5 نفر دیگر به نام‌های خدارحم حیدری‌راد، حجت درویشی، حسن صلاح‌زهی، عبدالغفور هوتی و عبدالباسط بلوچی نیز مجروح شدند که از این میان خدارحم حیدری‌راد چند روز بعد یعنی 27 بهمن بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید. در جریان حمله صبح روز 13 بهمن 3 فرد مسلح با هدف حمله به مقر سپاه نیکشهر خود را به پشت دیوارهای محافظتی این محل می‌رسانند که در ادامه 2 نفر از تروریست‌ها با استفاده از سکویی که از قبل تهیه شده بود از دیوار عبور کرده و با پوشش لباس نظامی وارد ناحیه مقاومت سپاه نیکشهر می‌شوند. این 2 تروریست مسلح با بهره‌گیری از لباس نظامی خود را به صبحگاه مشترک سپاه نزدیک کرده و پس از سنگر گرفتن اقدام به تیراندازی به سوی حاضران در محل می‌کنند. در پی این حمله پاسداران و نیروهای حاضر در منطقه بلافاصله با تروریست‌ها درگیر می‌شوند و تروریست‌ها پس از اینکه می‌بینند زیر آتش سنگین نیروهای انقلابی قرار دارند با برجا گذاشتن مهمات و سلاح‌های خود از محل متواری می‌شوند. چند روز پس از این حمله تروریستی تروریست‌های تکفیری جیش‌الظلم شامگاه چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام را که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه، عازم موطن خود بودند، در جاده خاش- زاهدان هدف حمله انتحاری قرار دادند. در این حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودروی مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه انجام شد، 27 نفر از رزمندگان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و 12 نفر نیز مجروح شدند. این جنایت تروریستی که 2 روز پس از راهپیمایی پرشور مردم در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی انجام شد، بار دیگر موجب انتقادات گسترده از دولت پاکستان و همچنین عربستان و امارات به‌خاطر اهمال در برخورد با تروریست‌های ساکن این کشورها شد، چنانکه در جریان مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای این حمله تروریستی، فرمانده  وقت کل سپاه در سخنان خود تاکید کرده بود: «صبر جمهوری اسلامی به سر آمده است و انتقام شهدای‌مان را از عربستان و امارات خواهیم گرفت». گفتنی است جیش‌الظلم نام یکی از گروهک‌های تروریستی فعال در جنوب شرق ایران و به صورت مشخص استان سیستان‌وبلوچستان است که بسیاری از نیروهای آن برای ساماندهی و افزایش توان جنگی خود در خاک کشور پاکستان فعالیت می‌کنند. این گروه تروریستی تاکنون چندین بار اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی و انتحاری در خاک ایران کرده و منجر به شهادت ده‌ها تن از نیروهای نظامی و غیرنظامی ایرانی شده است.  گروه تروریستی جیش‌الظلم بهمن ۱۳۹۲ پنج مرزبان ایرانی را در نزدیکی مرز ایران و پاکستان ربود و مدتی بعد عکسی از آنها نیز منتشر کرد. بعد‌ها گزارش شهادت یکی از مرزبانان و تهدید‌های این گروه تروریستی مبنی بر شهادت 4 مرزبان دیگر منتشر شد. اعضای این گروه تروریستی همچنین ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ از منطقه نگور حدفاصل میله مرزی ۲۳۹، پایین‌تر از جکیگور وارد مرز‌های ایران از خاک پاکستان شدند و 8 نفر از نیرو‌های مرزبانی ایران را شهید کردند و دوباره به خاک پاکستان بازگشتند.

Page Generated in 0/0308 sec