printlogo


کد خبر: 217505تاریخ: 1398/12/21 00:00
اخبار

وضعیت قرمز در ایتالیا
قرنطینه کامل ایتالیا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیلی تمام ورزش‌های این کشور را به همراه آورد و سری آ هم حداقل تا سوم آوریل برگزار نخواهد شد. جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا وضعیت قرمز اعلام کرد و هرگونه تردد غیرضرور را ممنوع دانست. بر این اساس هر کسی باید در شهر خود بماند. مدارس و دانشگاه‌های ایتالیا همچون سینما، تئاتر و سالن‌های ورزشی تا سوم آوریل تعطیل خواهند بود. این شرایط ورزش ایتالیا را نیز متوقف کرد چون تامین امنیت ورزشکاران و تمام افراد پیرامون‌شان غیرممکن خواهد بود. به عنوان مثال پیش از دیدار یکشنبه یوونتوس - اینتر صدها تیفوسی منتظر خروج نراتزوری از هتل‌شان بودند. این کار بر خلاف قوانین ذکر شده دولت ایتالیا بود چون مردم باید حداقل فاصله یک متر را بین هم رعایت کنند. عصر دوشنبه تمام روسای فدراسیون‌های ورزشی این کشور با رئیس کمیته ملی المپیک جلسه داشتند که در نهایت تصمیم گرفته شد تمام رقابت‌های ورزشی حداقل تا سوم آوریل متوقف شود. کمیته خواستار دستور دولت شد که کونته بامداد سه‌شنبه این موضوع را تایید و اعلام کرد باید همه رقابت‌های ورزشی و حتی فوتبال متوقف شوند.
***
لالیگا 2 هفته پشت درهای بسته
بازی‌های هفته های بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم لالیگا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. لالیگا در بیانیه ای اعلام کرد بازی‌های دسته‌های اول و دوم در 2 هفته آینده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پشت‌های درهای بسته برگزار خواهد شد. این تصمیم از جمعه با دیدار تیم‌های رئال‌مادرید و ایبار اجرایی خواهد شد. لالیگا پیش از این خود را برای چنین شرایطی آماده کرده بود و تا جایی که امکان داشته باشد نمی‌خواهد دیداری در دسته‌های اول و دوم لغو شود. اگر این اتفاق رخ دهد در برنامه‌های لیگ خلل وارد خواهد شد. همچنین دولت اسپانیا به همه فدراسیون‌های این کشور اعلام کرده بازی‌ها پشت درهای بسته برگزار شود.
***
رقابت‌های تکواندوی قاره اروپا به دلیل شیوع کرونا لغو شد
اتحادیه تکواندوی اروپا با ارسال نامه‌ای به کشورهای عضو از لغو همه رویدادهای رسمی در این قاره خبر داد. به دلیل شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از ابتلای ورزشکاران، همه مسابقات تکواندو از جمله قهرمانی اروپا، جام باشگاه‌های اروپا و پاراتکواندو لغو و به زمان دیگری موکول شد. در نامه اتحادیه تکواندوی اروپا فقط به برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در تاریخ‌های مقرر به صورت قطعی به میزبانی روسیه در مسکو اشاره و دلیل آن نیز تاکید بر برگزاری بازی‌های المپیک از سوی IOC عنوان شده است. اتحادیه تکواندوی اروپا اشاره کرده همه تکواندوکارانی که قصد حضور در مسابقات انتخابی المپیک را دارند باید برای سفر به روسیه تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و گواهی سلامت دریافت کنند. همچنین درباره مسابقات قهرمانی اروپا که امتیاز آن در رنکینگ المپیکی تکواندوکاران مؤثر است، بهترین تصمیم برای جلوگیری از لطمه به تکواندوکاران اتخاذ خواهد شد.
***
مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا به تعویق افتاد
برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، زمان مسابقات جام باشگاه‌های والیبال آسیا در تایلند تغییر کرد. در حالی که قرار بود مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ به میزبانی تایلند برگزار شود، پس از درخواست فدراسیون والیبال تایلند از کنفدراسیون آسیا (AVC) مبنی بر به تاخیر افتادن این مسابقات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، این درخواست مورد موافقت قرار گرفت و زمان برگزاری این رقابت‌ها به تعویق افتاد. به این ترتیب طبق اعلام فدراسیون والیبال آسیا، رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا باید ۲۰ تا ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ در تایلند برگزار شود.

Page Generated in 0/0053 sec