printlogo


کد خبر: 217511تاریخ: 1398/12/21 00:00
موافقت رهبر انقلاب با درخواست وزیر بهداشت جان‌باختگان کادر پزشکی در مقابله با کرونا شهید خدمت محسوب می‌‌شوند
فرشتگان شهید
* شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی درباره کرونا چه تبعات اجتماعی‌ای به دنبال دارد؟

رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر «شهید خدمت» خواندن جان‌باختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا موافقت فرمودند. به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، متن نامه دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌‌‌ای
مقام معظم رهبری مدظله‌العالی
سلام علیکم
با احترام، همانگونه که مستحضرید، در گرفتاری اخیر کشور متعاقب ابتلای ناگهانی تعدادی از هموطنان عزیزمان به بیماری کرونا، پزشکان و پرستاران و کادر بهداشتی و خدماتی مراکز مختلف به‌ عنوان مدافعان سلامت دل به دریا زدند و پروانه‌وار گرد بیماران گشتند. خانه و زندگی را ترک نمودند و از عزیزان و خانواده دور ماندند و بعضاً به دلیل آلودگی به ویروس، جان خویش را در راه خدمت صادقانه از دست دادند. از آنجا که این عزیزان جان برکف همچون مدافعان حرم در دفاع از حریم سلامت مردم جانفشانی کردند، از حضرتعالی تقاضا دارم موافقت فرمایید جان‌باختگان تیم پرستاری، پزشکی و خدماتی بخش‌های مراقبت از بیماران کرونایی به‌عنوان شهید محسوب گردند. این عنایت حضرتعالی کمافی‌السابق موجبات دلگرمی بیشتر این قشر خدمتگزار به مردم شریف را فراهم خواهد نمود. از بذل عنایت و لطف بیکران‌تان سپاسگزارم.
سعید نمکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
پیرو این نامه، مقام معظم رهبری با پیشنهاد دکتر نمکی مبنی بر شهید خدمت خواندن جان‌باختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا موافقت فرمودند.
 
* پیام قدردانی وزیر بهداشت از رهبر انقلاب
با موافقت رهبر انقلاب برای شهید خدمت نامیده شدن کادر پزشکی که برای درمان کرونا تلاش می‌کنند، وزیر بهداشت پیام تشکری را برای ایشان ارسال کرد. متن پیام تشکر وزیر بهداشت از مقام معظم رهبری به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
چند روز قبل با داغی که در از دست دادن عزیزان پزشک، پرستار، کادر بهداشتی و خدماتی که در مراکز درمانی بیماران مبتلا به ویروس کرونا (کووید-19) جان‌شان را نثار خدمت به بیماران کرده بودند، در سینه داشتم، عریضه‌‌ای تقدیم مقام معظم رهبری نمودم که موافقت فرمایند این بر باد رفتگان در یاد مانده، به عنوان شهدای خدمت محسوب شوند. اگرچه سوز جانگداز شهادت این عزیزان همواره مغز استخوانم را خواهد گداخت، مع‌‌الوصف موافقت محبت‌‌آمیز ایشان که مدافعان سلامت همچون مدافعان حریم مرزهای‌مان در دفاع‌مقدس و مدافعان حرم ستارگان تابناک آسمان و شهادت می‌‌مانند و می‌‌درخشند، افتخاری است برای جامعه بهداشت و درمان کشور که شبانه‌روز در دفاع از حریم سلامت مردم سرزمین‌شان جانفشانی می‌‌کنند. امید است روح بلند این عزیزان همنشین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) باشد. این ابراز لطف و قدرشناسی محبت‌آمیز رهبر فرزانه انقلاب، خدمتگزاران صدیق نظام سلامت را بیش از پیش و دلسوزانه در عرصه خدمت نگاه خواهد داشت. برای این عزیزان علو درجات و برای همکاران ارجمندم در سراسر کشور تندرستی و بهروزی مسألت دارم.
سعید  نمکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
 
* داوطلبان خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا به سایت معاونت پرستاری مراجعه کنند
معاونت پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد که داوطلبان فقط از طریق سایت معاونت پرستاری می‌توانند جهت خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا ثبت‌نام کنند. معاونت پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، معاونت پرستاری اقدام به راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام از داوطلبان گروه پرستاری کشور جهت خدمت‌رسانی به بیماران ویروس کرونا به آدرس  dn.behdasht.gov.ir کرده است.
براساس اعلام معاونت پرستاری وزارت بهداشت، اخیرا مجمع بهیاری یک ساله طی فراخوانی مدعی شده است که با هماهنگی وزارت بهداشت نیروهای داوطلب را سازماندهی و به مراکز اعزام کند. معاونت پرستاری وزارت بهداشت، اطلاعیه مجمع بهیاری یک ساله را تکذیب و تاکید کرد: فقط از طریق سایت معاونت پرستاری داوطلبان می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند. براساس اعلام معاونت پرستاری با انتشار دهندگان اخبار کذب، طبق قانون برخورد خواهد شد.
 
* اعلام آمادگی پزشکان، پرستاران و گروه‌های جهادی استان فارس برای اعزام به گیلان
225 پزشک و پرستار و 40 گروه جهادی در نامه‌ای خطاب به مسؤولان استان گیلان برای اعزام و کمک به کادر پزشکی این استان اعلام آمادگی کردند. در پی قرمز شدن وضعیت استان‌های شمالی و بویژه شهر رشت در موضوع ویروس کرونا، جمعی از پزشکان و پرستاران و گروه‌های جهادی استان فارس خطاب به مردم رشت نامه‌ای را امضا کردند و از آمادگی برای حضور و خدمتگزاری به مردم این استان خبر دادند.
در بخشی از این نامه آمده است: 
ما، جمعی از پزشکان و پرستاران استان فارس، این روزها یک بار دیگر عزم سفر کرده‌ایم. دگر بار، قرار ما گیلان است. در این اراده، تردیدی نیست اما... این‌بار نیت ما تفریح و خوشگذرانی نیست. هر چند بودن در کنار شما، چیزی جز خوبی و خوشی نیست. می‌آییم برای خدمت، برای جهاد... می‌آییم تا مرهمی باشیم بر اندوه و رنج شما. با انگیزه‌ای مضاعف می‌آییم تا با تعهدی الهی از جنس عشق و انسانیت، تخصص خود را برای یاری شما به کار بندیم. بی‌صبرانه منتظریم تا در صورت صلاح‌دید مسؤولان پرتلاش که این روزها به معنای واقعی کلمه، مشغول جهادند؛ به سوی شما عزیزان، مردم پرمهر گیلان، رهسپار شویم.
 
* راه‌اندازی پویش دانشجویی برای مقابله با کرونا   
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از راه‌اندازی پویش دانشجویی «زندگی، دست یاریگر توست» به منظور کمک به مقابله با بیماری کرونا خبر داد. دکتر غلامرضا غفاری اظهار کرد: ‌این پویش به منظور کمک به مقابله با بیماری کرونا راه‌اندازی شده است. وی افزود: از آنجا که شیوع بیماری کرونا در شرایط کنونی موجب بروز یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های اجتماعی در بیش از 40 کشور دنیا و از جمله کشور ما شده است، غلبه بر این بیماری علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های درمانی، نیازمند تقویت زیرساخت‌های اجتماعی است.

Page Generated in 0/0215 sec