printlogo


کد خبر: 217537تاریخ: 1398/12/21 00:00
اخبار

مجلس خبرگان رهبری:
دولت هند جلوی شعله‌ور شدن آتش تفرقه در این کشور را بگیرد
مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای از دولت هند خواست با اتخاذ تدابیر مناسب، از شعله‌ور شدن آتش تفرقه در این کشور جلوگیری کند. به گزارش تسنیم، مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای به امضای آیت‌الله احمد جنتی، ضمن تقبیح کشتار مردم و تخریب مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان هندوستان توسط هندوهای افراطی، خواستار اقدام مناسب دولت هند در حمایت از شهروندان مسلمان این کشور شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: مجلس خبرگان رهبری، ضمن تقبیح کشتار مردم و تخریب مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان هندوستان از دولت این کشور می‌خواهد با اتخاذ تدابیر مناسب، هرچه سریع‌تر به این موضوع خاتمه داده و جلوی شعله‌ور شدن آتش تفرقه توسط عده‌ای افراط‌گرا که با تحریک و دسیسه سرویس‌های جاسوسی دولت‌های استعمارگر علیه مسلمانان مظلوم آن کشور دست به اقدامات خشونت‌بار می‌زنند را سد نماید تا شهروندان مسلمان نیز بتوانند در کنار پیروان سایر ادیان و مذاهب، آزادانه به زندگی و فعالیت مسالمت‌آمیز خود ادامه دهند.
***
آمریکا در صدد ممانعت از ذخیره‌سازی نفت ایران است
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اقدامات ضدایرانی خود قرار است با صدور هشداری به بنادر، نفتکش‌ها و کارکنان شرکت‌های کشتیرانی از ذخیره‌سازی نفت ایران جلوگیری کند. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دوید پیمن، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با اعلام این مسأله همچنین مدعی شد آمریکا از کاپیتان‌های کشتی‌ها می‌خواهد در صورت مشاهده تبادل نفت‌ تحریم‌شده میان کشتی‌ها از این مسأله عکس‌برداری کنند.
***
سفیر ایران در مسکو: روسیه ۵۰ هزار کیت تست تشخیص کرونا به ایران داد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد: امروز سه‌شنبه (دیروز) 50 هزار کیت تست تشخیص ویروس کرونا به نماینده سفارت ایران در مسکو تحویل داده است که این تجهیزات بدون فوت وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ایران ارسال خواهد شد. سفیر جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر در ادامه صحبت‌های خود ضمن تقدیر از همکاری روسیه با ایران در مقابله با ویروس کرونا به عزم تهران و مسکو برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف بویژه بهداشت و درمان اشاره کرد. وی ضمن اشاره به اقدامات گسترده ایران در جلوگیری از گسترش این ویروس در سطح کشور افزود: از آنجایی که ریشه‌کن کردن این ویروس مستلزم همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی است در گفت‌وگوهای انجام شده با مقامات روسیه موضوع همکاری در سطح سرویس فدرال حمایت از حقوق شهروندان و نیز ستاد مبارزه با کرونا در این کشور مطرح شد و در ملاقات با خانم «یوریونا پوپوا» رئیس سرویس فدرال حمایت از حقوق شهروندان روسیه، همکاری با کشورمان مورد تاکید قرار گرفت.

Page Generated in 0/0051 sec