printlogo


کد خبر: 217547تاریخ: 1398/12/22 00:00
بر اساس آمارها تاکنون ۳۷ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا میزبان ویروس کرونا شده‌اند
عبور شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 1000 نفر
لس‌آنجلس‌تایمز: بر اساس یک سناریوی واقع‌گرایانه‌تر تعداد مبتلایان اکنون ۹۴۸۴ نفر است

ضعف دولت آمریکا در مواجهه با کرونا روز به روز آشکارتر می‌شود و به ‌رغم هشدار رسانه‌ها و کارشناسان امور بهداشتی درباره افزایش شمار مبتلایان و کمبود تجهیزات پزشکی، این تاکیدات از جانب مقامات سیاسی آمریکا از جمله رئیس‌جمهور این کشور و معاونش که ریاست کمیته اضطراری مقابله با کرونا را برعهده دارد، جدی گرفته نمی‌شود. این بی‌تفاوتی در حالی به طور علنی از سوی این دو مقام سیاسی دیده می‌شود که روز گذشته روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی، تأخیر در انجام تست کرونا را مانعی در مسیر عکس‌العمل مناسب آمریکا به این ویروس ناشناخته عنوان کرد. در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز هزار نفر گذشته و آمار تلفات ناشی از این بیماری نیز به  31 نفر رسیده است.  
به گزارش «وطن امروز»، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به علل تسریع شیوع ویروس «کووید-19» در ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و نوشت تأخیر در انجام تست کرونا و جدی نگرفتن هشدارهای کارشناسان از سوی مقامات فدرال و ایالتی مهم‌ترین دلیل شیوع این ویروس ناشناخته در آمریکا بوده است. طبق این گزارش، اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی (اوایل بهمن‌ماه)، اولین مورد تأیید شده ابتلا به ویروس کرونا در منطقه «سیاتل» آمریکا گزارش شد اما آیا این فرد، افراد دیگری را نیز آلوده کرده بود؟ آیا این ویروس قبل از آن نیز شیوع پیدا کرده بود؟ دکتر «هلن وای. چو» کارشناس بیماری‌های عفونی در سیاتل که به نوعی بر این منطقه نظارت دارد، به ‌عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی درباره آنفلوآنزا، به همراه تیمی از محققان برای چندین ماه، نمونه‌هایی از بینی ساکنان تمام منطقه «پیوجت ساوند» که علائم آنفلوآنزا را تجربه کرده بودند، جمع‌آوری کردند.
این گزارش ادامه می‌دهد، این تیم پزشکی به منظور استفاده مجدد از این تست‌ها برای ویروس کرونا، نیازمند حمایت و پشتیبانی مقام‌های ایالتی و فدرال بودند اما مقام‌های ایالتی و فدرال به طور مداوم ایده دکتر هلن چو را رد کردند. 
این گزارش ادامه می‌دهد: در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفندماه)، دکتر چو و همکارانش دیگر منتظر پشتیبانی دولت نماندند و بدون تأییدیه دولت، شروع به انجام آزمایشات درباره کرونا‌ویروس کردند و نتایج تحقیقات آنها، نگرانی و ترس آنها را تأیید کرد و تست ویروس «کووید-19» یک نوجوان محلی که اخیرا هیچ‌گونه سابقه سفر خارجی نداشته، مثبت درآمد.
این روزنامه با اشاره به این موارد نوشت عدم صدور مجوز برای انجام تحقیقات بموقع روی ویروس ناشناخته کرونا، تنها یکی از چندین سری از فرصت‌های از دست رفته دولت فدرال برای انجام آزمایشات گسترده در همان روزهای اولیه شیوع این ویروس ناشناخته بوده است. تداوم تأخیر‌ها در قبال تشخیص و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موجب شده است مقام‌های آمریکایی نتوانند تصویری درست و حقیقی از حجم شیوع این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا داشته باشند.
 
* کمبود تجهیزات آزمایشگاهی برای تست کرونا در آمریکا
پایگاه خبری پلیتیکو نیز در گزارشی  با اشاره به کمبود تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایش تشخیص ابتلا به کرونا در آمریکا نوشت: روند کند انجام این آزمایش، خلأ بزرگی در پاسخ بهداشتی به این بحران در آمریکا ایجاد کرده است. رابرت ردفیلد، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا به پلیتیکو گفت مطمئن نیست آزمایشگاه‌های آمریکا مواد کافی را برای بیرون کشیدن ماده ژنتیکی از هر ویروس در هر نمونه‌گیری که از یک بیمار می‌شود- و مرحله مهمی در آزمایش تشخیص ویروس کروناست- داشته باشند. شرکت «کیاگن» که از تولیدکنندگان اصلی کیت آزمایش در آمریکاست، اعلام کرد به خاطر افزایش فوق‌العاده انجام آزمایش ویروس کرونا در جهان در چند هفته اخیر، در انبار موجودی ندارد.
برخلاف تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای کم‌اهمیت جلوه دادن شیوع کرونا ویروس در ایالات متحده، این ویروس به سرعت در حال انتشار در این کشور است و هم‌اکنون 37 ایالت آمریکا و همین‌طور پایتخت [واشنگتن دی‌سی] را درگیر کرده است.
 
* افزایش 3 برابری شمار مبتلایان به کرونا طی 3 روز گذشته
آخرین آمار رسمی از مبتلایان به کرونا در آمریکا عدد 1010 نفر را نشان می‌دهد که تلفات 31 نفری را در پی داشته است.
این در حالی است که روزنامه لس‌آنجلس تایمز در جدیدترین گزارش خود در رابطه با شیوع کرونا در آمریکا و افزایش شمار مبتلایان نوشت: بررسی شیوع ویروس کرونا در آمریکا نشان می‌دهد هزاران آمریکایی به این ویروس آلوده شده‌اند. محققان تخمین می‌زنند تا اول مارس (۱۱ اسفند) این ویروس حدود هزار تا ۱۰ هزار نفر را آلوده کرده بوده که هنوز شمارش نشده‌اند اما مقامات هنوز ابراز اطمینان می‌کنند می‌توانند ویروس جدید را مهار کنند.
لس‌آنجلس تایمز در ادامه نوشت: از همان ابتدا، گروهی از مسافران آلوده احتمالا موجب شیوع این ویروس شده‌اند که عمدتا شناسایی نشده‌اند. هر کدام از این مسافران وارد کشوری با ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت شده‌اند و احتمالا این ویروس را به ۲ تا ۵/۲ نفر منتقل کرده‌اند که هر کدام از آنها نیز به نوبه خود ۲ تا ۵/۲ نفر دیگر را آلوده کرده‌اند و الی آخر.
بر اساس گزارش لس‌آنجلس تایمز، خوشبینانه‌ترین فرضیه‌ها از ابتلای ۱۰۴۳ نفر در آمریکا به ویروس کرونا خبر می‌دهد و بر اساس یک سناریوی واقع‌گرایانه‌تر تعداد آنها اکنون ۹۴۸۴ نفر است. ضمن اینکه این فقط شامل آن دسته از ساکنان آمریکا می‌شود که به طور مستقیم از افرادی از ووهان چین به این ویروس آلوده شده‌اند. در واقع افراد دیگر ممکن است این ویروس را از مکان‌های آلوده دیگر مانند ایتالیا، کره‌جنوبی و بخشی از آسیا با خود به آمریکا آورده باشند. این آمار تا اول مارس گرفته شده است اما این ویروس می‌تواند از آن تاریخ تاکنون ده‌ها هزار نفر دیگر را آلوده کرده باشد.
بر اساس آمارها تاکنون ۳۷ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا میزبان ویروس کرونا شده‌اند. به این جمع واشنگتن دی‌سی، پایتخت را هم باید اضافه کرد که به همراه شهرهای حومه خود یکی از ابرشهرهای آمریکا را تشکیل داده است. هم‌اکنون ایالت واشنگتن در شمال غرب آمریکا بیشترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان را در میان ایالت‌های آمریکا به خود اختصاص داده است. «جی انسلی» فرماندار ایالت واشنگتن در یک کنفرانس خبری از افزایش فزاینده مبتلایان در این ایالت ابراز نگرانی کرد و گفت: ما شاهد آن هستیم که اپیدمی این ویروس روزانه 2 برابر می‌شود، با وجود این تلاش شده مانع شیوع آن شویم. وی اعلام کرد تعداد مبتلایان در این ایالت تاکنون به ۲۷۰ نفر رسیده و این تعداد می‌تواند به یکهزار نفر نیز افزایش یابد. وی افزود: این بسیار ناراحت‌کننده است که اپیدمی اینچنین با سرعت فراگیر می‌شود، چنانکه امروز ما یکهزار فرد آلوده به این ویروس را داشته باشیم و اقدامی جدی نکنیم، ممکن است طی 7 تا 8 هفته شمار مبتلایان به ۶۴ هزار نفر در ایالت واشنگتن برسد و یک هفته پس از آن این تعداد به ۱۲۰ هزار و در هفته بعد از آن نیز به ۲۵۰ هزار فرد مبتلا به این ویروس برسد.
پس از ایالت واشنگتن، ایالت نیویورک بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را دارد که هر ساعت بر تعداد آنها افزوده می‌شود، تاکنون نیز در ۱۸ ایالت آمریکا به علت شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام شده است. 
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا طی 3 روز گذشته 3 برابر شده است.

Page Generated in 0/0155 sec