printlogo


کد خبر: 217549تاریخ: 1398/12/22 00:00
دور دنیا

احتمال توافق رهبران سیاسی عراق برای ابقای عبدالمهدی در نخست‌وزیری
یک منبع در ائتلاف الفتح گفت هادی العامری، رئیس این ائتلاف و عمار حکیم، رهبر جریان حکمت اسلامی عراق در نشستی با نوری المالکی، رهبر ائتلاف «دولت قانون» درباره تشکیل دولت جدید عراق پس از انصراف «محمد توفیق علاوی» از نخست‌وزیری، گفت‌وگو کردند. این منبع گفت در جریان نشست مذکور حاضران به توافق اولیه درباره ابقای عبدالمهدی به عنوان نخست‌وزیر موقت تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در پایان سال جاری میلادی دست یافتند. پیش‌تر محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر مکلف عراق از تشکیل دولت جدید انصراف داد و این پس از 2 بار شکست پارلمان عراق در برگزاری نشست فوق‌العاده برای اعطای رأی اعتماد به دولت پیشنهادی وی بود. همچنین عادل عبدالمهدی پیش از این گفته بود حاضر نیست دیگر در سمت نخست‌وزیری عراق بماند.
***
محمدعلی الحوثی:  حملات آمریکا نقض توافق استکهلم است
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به بیانیه رئیس ناظران سازمان ملل اعلام کرد، حملات آمریکا تلاش‌های سازمان ملل در یمن را از بین می‌برد و واشنگتن با ابزارهای مختلف در حال کشتار مردم یمن است. «آبهیجیت گوها» رئیس ناظران سازمان ملل در  یمن با صدور بیانیه‌ای از حملات هوایی به «الصلیف» در استان «الحدیده» در غرب یمن ابراز نگرانی کرد. این مقام عضو سازمان ملل تأکید کرد: این حملات هوایی در مسیر صلح سنگ‌اندازی و اجرایی شدن توافق الحدیده را تهدید می‌کند. «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توئیتی این بیانیه را سندی بر این موضوع دانست که چه طرفی توافق استکهلم را نقض می‌کند.
***
با وجود ملاقات با بیمار کرونایی نتانیاهو نپذیرفت قرنطینه شود
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که حدود 2 هفته پیش با یک بیمار مبتلا به کرونا دیدار کرده بود، نپذیرفت قرنطینه شود. بنیامین نتانیاهو نپذیرفت به صورت داوطلبانه خود را قرنطینه کند. رادیو رژیم صهیونیستی خبر داد نتانیاهو در جریان یک جلسه رسمی برای بررسی مقدمات مقابله با ویروس کرونا، در ۲۷ فوریه گذشته (هشتم اسفند) با یک نفر از مبتلایان به این ویروس دیدار کرده بود ولی با وجود این دیدار، حاضر نشد قرنطینه شود. وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی خبر داد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی فلسطین به ۷۵ نفر رسیده است که در میان آنان، یک کودک 9 ساله حضور دارد.

Page Generated in 0/0055 sec