printlogo


کد خبر: 217587تاریخ: 1398/12/22 00:00
تبعات اعتماد به شایعه پیشگیری از ابتلا به کرونا با مصرف مشروبات الکلی
تعداد قربانیان الکل به بیش از 70 نفر نفر رسید

گروه اجتماعی: آمار قربانیان مصرف مشروبات الکلی تقلبی در کشور از 70  نفر عبور کرد و  آمار بستری‌های ناشی از مسمومیت الکلی نیز در حال افزایش است.
به گزارش «وطن امروز»، با شیوع کرونا در کشور و افزایش مصرف مواد ضدعفونی‌کننده و الکلی، در شبکه‌های اجتماعی شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه مصرف خوراکی مشروبات الکلی از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند. برخی‌ها این مطلب مضحک و غیرعلمی را جدی گرفتند و تقاضا برای مصرف مشروبات الکلی بالا رفت تا جایی که در خوزستان و البرز فاجعه آفرید. به تنهایی در خوزستان مصرف مشروبات الکلی تقلبی 40 کشته و 500 مسموم بستری روی دست کادر پزشکی این استان گذاشته است. این در حالی است که در کل این استان تست کرونای فقط 127 نفر مثبت بوده و این یعنی تعداد قربانیان مشروبات تقلبی فراتر از مبتلایان و قربانیان کرونا بوده است. دکتر فرهاد ابول‌نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیز  اعلام کرد: نخستین فرد با عارضه مسمومیت الکلی در خوزستان  در تاریخ ۱۶ اسفند به بیمارستان مراجعه کرد و تا امروز(دیروز چهارشنبه) تعداد مسمومیت با الکل  در این استان به ۵۰۲ نفر رسیده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بیان کرد: میانگین سنی این افراد مسموم ۳۴ سال است که کم‌سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها  ۷۲ ساله است.
ابول‌نژادیان تاکید کرد: شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با الکل از سوی سودجویان منتشر شد، لذا از مردم خواهش می‌کنیم به هیچ‌وجه اقدام به خوردن الکل نکنند، چرا که هیچ‌گونه اثری بر روند درمان کرونا ندارد. علی بیرانوند، معاون دادستان اهواز نیز در این‌باره گفت: تاکنون ۱۷ نفر در ارتباط با توزیع الکل تقلبی شناسایی و بازداشت شده‌اند. 
 
* فوتی‌های مصرف مشروبات الکلی در البرز به 15 نفر رسید
البرز با 15 قربانی مصرف مشروبات الکلی دومین استان از این حیث محسوب می‌شود و متاسفانه آمار کشته‌های البرز هر روز افزایش می‌یابد. معاون دادستان کرج در این‌باره گفت: تاکنون 3 نفر در این‌باره بازداشت و مجموعاً 4 هزار لیتر مشروبات الکلی شامل 2800 لیتر مشروب الکلی تقلبی با مارک یکی از شرکت‌های تولید نوشیدنی مطرح کشور و 1200 لیتر الکل تقلبی کشف و ضبط شده است.
 
* 2 کشته در ساوه
مصرف مشروبات الکلی در ساوه هم 2 کشته برجا گذاشته است. سرهنگ یوسف سپهوند، جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی در این‌باره گفت: عامل توزیع الکل که سبب فوت 2 نفر از شهروندان شده بود، صبح چهارشنبه با تلاش و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس شهرستان دستگیر شد.
 
*مسمومیت الکلی به پایتخت هم رسید
آمار قربانیان ناشی از مصرف الکل صنعتی در تهران هم تاکنون 3 نفر بوده اما نکته قابل توجه مراجعه روزانه مسمومان الکلی است.
 دکتر شاهین شادنیا، رئیس بخش مسمومیت‌های بیمارستان لقمان در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر روند صعودی این نوع مسمومیت گفت: از هفته گذشته به یکباره روزانه شاهد بستری شدن میانگین ۳ تا ۵ نفر در بیمارستان هستیم. همچنین گزارش فوت به دلیل این مسمومیت در بیمارستان لقمان ۳ مورد بوده است. مسلما آمار مسمومیت و فوتی در کشور بیشتر است. همچنین طبق اعلام علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، آمار قربانیان در این استان به 12 نفر رسیده است تا آمار کلی کشور به 72 قربانی برسد.

Page Generated in 0/0064 sec