printlogo


کد خبر: 217595تاریخ: 1398/12/22 00:00
اخبار

ثبت‌نام تهرانی‌ها در دور دوم مسکن ملی از روز شنبه
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی گفت: ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی در شهرهای جدید تهران روز شنبه هفته آینده و در 3 شهر ایوانکی، پرند و هشتگرد انجام می‌شود. محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: به دلیل اینکه متوجه شدیم همه افراد امکان دسترسی به اینترنت خانگی را نداشتند و کافی‌نت‌ها هم تعطیل بوده است، تصمیم گرفتیم مهلت ثبت‌نام را برای مردم ١٧ استان افزایش داده و تا ساعت٢٤ امروز (دیروز چهارشنبه) تمدید کنیم بر این اساس ثبت‌نام تهرانی‌ها از امروز (دیروز چهارشنبه) به روز شنبه موکول شد. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی گفت: بر این اساس ثبت‌نام در٩ استان باقیمانده روز پنجشنبه و ثبت‌نام در شهرهای جدید تهران برای تهرانی‌ها روز شنبه انجام می‌شود. 
***
افزایش قیمت مسکن به روایت جدیدترین گزارش مرکز آمار
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۴۰۵۸۷ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۴۲ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل، 7/11 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 5/93 درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۴۱۸۶۷ هزار ریال با میانگین مساحت ۱۰۹ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۱ سال بوده است که نسبت به فصل قبل، 3/14 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 6/59 درصد افزایش داشته است. متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۱۴۴۰۸۱ ریال با میانگین مساحت ۹۶ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۳ سال بوده است که نسبت به فصل قبل 7/6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 32‌درصد افزایش داشته است.
***
اشتغال‌زایی برکت در قزوین
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه اقدامات محرومیت‌زدایی خود از طریق ایجاد اشتغال، 480 فرصت شغلی را در استان قزوین ایجاد کرده است. معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر و با اشاره به گسترش دامنه فعالیت‌های این بنیاد، افزود: برای سال ۹۸ بیش از ۱۰ استان را به استان‌های هدف خود در زمینه‌ اشتغال‌زایی افزوده‌ بودیم که قزوین یکی از این استان‌هاست. رضا راضی‌زاده از اجرای 200 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت) در استان قزوین خبر داد و گفت: با اجرای این تعداد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور، تا پایان سال بیش از 480 شغل در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان به بهره‌برداری رسیده است. وی اعتبار در نظر گرفته شده برای ایجاد این تعداد شغل را 180 میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: مناطق محروم و روستایی بخش الموت شرقی و غربی و شهرستان‌های طارم و آبیک به عنوان نقاط هدف اشتغال‌زایی بنیاد برکت در اولین سال فعالیت در استان قزوین هدف‌گذاری شده‌ بودند. 
***
تمهیدات مراقبتی بانک آینده جهت مقابله با ویروس کرونا
به گزارش روابط عمومی بانک آینده، این بانک در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و مراقبت از سلامت هموطنان گرامی و کارکنان زحمتکش خود، علاوه بر کاهش ساعات کاری واحدهای خود در ستاد مرکزی و شعب بانک، سقف برداشت از تمام دستگاه‌های خودپرداز و ابزارهای غیرحضوری (سامانه پیشخوان مجازی، همراه‌کارت و دیگر درگاه‌های اینترنتی) را در هر شبانه‌روز به 100 میلیون ریال (10 میلیون تومان)، افزایش داد. این بانک همچنین در اقدامی دیگر، تمام کارت‌هایی که تاریخ اعتبار آنها، اسفندماه امسال و فروردین‌ماه سال 1399 به‌پایان می‌رسد را بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان به شعب و به ‌طور خودکار به ‌مدت یک ‌سال تمدید کرده است. از سوی دیگر، از آنجا که بانک‌ها به ‌علت مراجعات مستمر و تماس بیشتر با اسکناس، در شرایط ویژه کنونی از حساسیت بیشتری برخوردارند، اقدامات پیشگیرانه‌ای در این باره در دستورکار بانک آینده قرار گرفته که از آن جمله می‌‌توان به اجرای روزانه عملیات ضدعفونی شعب، بررسی مداوم سلامت کارکنان، توزیع تجهیزات و بسته‌های بهداشتی، شامل: دستکش، ژل و مواد ضدعفونی‌کننده ویژه بانکداران شعب اشاره کرد. بدیهی است همکاری مشتریان گرامی و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، نقش مؤثری در مواجهه و جلوگیری از توسعه بیماری کرونا خواهد داشت.

Page Generated in 0/0131 sec