printlogo


کد خبر: 217600تاریخ: 1398/12/22 00:00
اخبار

چگونه دستگاه قضا بحران مکمل کرونا را مدیریت کرد؟
در راستای مدیریت سلامت در زندان‌های کشور با شیوع ویروس کرونا، رئیس قوه‌قضائیه به زندانیان واجد شرایط حکم عفو داد و تعداد زیادی را با رعایت اصول و محدودیت‌های قانونی به مرخصی‌های 2 ماهه فرستاد. تاکنون نزدیک به 50 هزار زندانی بر اساس همین طرح طی هفته‌های گذشته از زندان‌ها خارج شده‌اند. این اقدامات هوشمندانه و بموقع در شرایط بحرانی مواجهه با شیوع ویروس کرونا، بی‌شک می‌تواند نشانگر خوش‌تدبیری مسؤولان قضا باشد، چرا که اقدام دیر‌هنگام در این موضوع ممکن بود شرایط ناگوارتری را در این برهه حساس برای کشور به وجود بیاورد. این در حالی است که  ۲۷ زندان در ایتالیا درگیر شورش و آشوب زندانیان بودند که در این درگیری‌ها یکی از افسران زندان «موده‌نا» زخمی شده و ۲۰ نفر از کارمندان آن مجبور به ترک و فرار از زندان شده‌اند. ایتالیا اکنون با اختلاف بسیار زیادی نسبت به دیگر کشور‌های اروپایی، بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان به واسطه شیوع ویروس مهلک کرونا را دارد.
***
سپاه تاکنون ۵ شهید خدمت در جهاد سلامت داشته است
سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر نقش‌آفرینی و حضور سپاه و بسیج در صحنه مبارزه با ویروس کرونا از روزهای اولیه شیوع این بیماری در کشور، به تشریح اقدامات و عملکرد این نهاد پرداخت. به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در گفت‌و‌گویی گفت: ظرفیت‌های انسانی و تخصصی سازمان بهداری رزم و منظومه گسترده بهداشت و درمان سپاه شامل بیمارستان‌های ثابت و سیار، کمپ‌های مراقبتی، مراکز درمانی و نیز اقلام و تجهیزات امدادی و بهداشتی موجود در مجموعه سپاه و بسیج جهت شرایط خاص کشور با دستور سردار فرمانده محترم کل سپاه به طور کامل و همه‌جانبه در سراسر میهن اسلامی به صحنه آمده و مشغول همکاری با قرارگاه مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در رسیدگی به بیماران و آسیب‌دیدگان از این پدیده زیستی است. سردار شریف با تاکید بر اینکه هم‌اکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار پاسدار و بسیجی در بخش‌های مختلف امدادی و خدمت‌رسانی در عرصه مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران در کشور فعال هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ نفر از پاسداران عزیز و تعدادی از نیروهای بسیجی مخلص در متن عملیات خدمت‌رسانی به سلامت جامعه جان باخته و در زمره شهدای خدمت کشور قرار گرفته‌اند و تعداد دیگری از پاسداران و بسیجیان و طلاب نیز تحت مراقبت و درمان هستند.
***
انگلیس با اخبار جعلی رسانه‌های فارسی‌زبان مقابله کند
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره تشکیل تیم ضربت در انگلیس برای مقابله با اخبار جعلی و انتشار اخبار غلط و اینکه آیا سفارت ما در لندن توان برخورد با رسانه‌های فارسی‌زبان در لندن که اقدام به انتشار اخبار جعلی درباره وضعیت کرونا در ایران می‌کنند، دارد؟ گفت: ما تشکیل چنین تیمی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم دولت انگلیس حالا که دست به چنین اقدام خوبی زده، درباره اخبار جعلی رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در انگلیس هم اقدام کند و جلوی این کار را بگیرد.
موسوی اضافه کرد: ملت ایران استحضار دارند رسانه‌های خاص در انگلیس در این شرایط حساس و بحرانی که همه دنیا درگیر آن هستند، متاسفانه شروع به اقدامات خلاف واقع و ارائه اخبار و آمار جعلی و تضعیف روحیه مردم ایران در این برهه کرده‌اند که امیدواریم گروه ضربتی که تشکیل دادند، شامل حال چنین رسانه‌هایی باشد که در خاک انگلیس هم هستند.
***
اطلاعیه دادستانی تهران درباره منتشر‌کنندگان اخبار کذب
دادستانی تهران درباره منتشر‌کنندگان اخبار کذب اطلاعیه‌ای منتشر کرد. به گزارش ایسنا، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با عنایت به وضعیت خاص حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا و اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح و مدیریت افکار عمومی و رسانه‌ای کشور در این باره، ملاحظه می‌شود که اخبار منتشره در فضای مجازی (کانال‌ها، سایت‌ها و سایر منابع خبری) و اظهارات برخی اشخاص، حاکی از نشر موضوعات کذب و بعضا ارائه آمارهای غیرواقعی و صعودی درباره تعداد مبتلایان، تعداد متوفیان ناشی از ویروس کرونا و تجویز دارو‌ها و توصیه‌های تاییدنشده پزشکی و... می‌باشد که این امر موجب شبهه‌افکنی و هراس در مردم و القای ناامیدی و زیر سوال بردن تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشتی و درمانی مستقر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌گردد. لذا القاصی دادستان عمومی و انقلاب تهران، دستور قضایی صادر کرد تا نسبت به شناسایی، مستندسازی و احضار عوامل سازنده و منتشر‌کنندگان اخبار کذب (از جمله کانال‌های خبری، پیج‌های اینستاگرام، سایت‌ها و سایر منابع خبری) به همراه شناسایی منشأهای اصلی تشکیل پرونده قضایی اقدام گردد.
***
متکی: حسین شیخ‌الاسلام مرد اجماع‌سازی بود
وزیر اسبق امور خارجه گفت: حسین شیخ‌الاسلام مرد اجماع‌سازی بود و در مواضعش در موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی خللی وارد نمی‌شد. به گزارش فارس، «منوچهر متکی» عصر سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت مجازی‌ای که از سوی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به مناسبت درگذشت «حسین شیخ‌الاسلام» معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب و سفیر اسبق ایران در دمشق برگزار شد، در سخنانی گفت: سخن گفتن درباره مرحوم شیخ‌الاسلام سهل و ممتنع است. وی افزود: او مرد اجماع‌سازی بود. هم خاضع در صلات (نماز) بود هم خاشع در صلات. او آنچه را انجام می‌داد باور داشت. روحیات شخصی شیخ‌الاسلام جذبه در حد بی‌نهایت بود. همه مجذوب او می‌شدند، حتی مخالفانش. هیچ جا از او نشنیدید از کسی بدگویی کند.

Page Generated in 0/0197 sec