printlogo


کد خبر: 217621تاریخ: 1398/12/24 00:00
اخبار

لغو بازی‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا تا اطلاع ثانوی
بازی‌های برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا لغو شد. به گزارش ایسنا، یوفا اعلام کرد بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برگزار نخواهد شد. بر این اساس دیدار‌های باقیمانده از مرحله برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان و بازی‌های برگشت یک هشتم نهایی لیگ اروپا هفته آینده برگزار نمی‌شود. همچنین مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ جوانان یوفا که قرار بود 17 و 18 مارس برگزار شود به زمان دیگری موکول شد. یوفا در زمان مناسب تاریخ بازی‌های معوقه را اعلام خواهد کرد. قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا نیز به تعویق افتاد. قرار بود این مراسم جمعه هفته آینده برگزار شود. 
***
استعفای رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا در پی انتشار اسناد جنجال‌آفرین
بالاترین مقام اجرایی فوتبال آمریکا در پی انتقادات شدیدی که طی چند ماه اخیر از او شد، از سمت خود استعفا کرد. به گزارش تسنیم، کارلوس کوردیرو به دنبال جنجال‌هایی که نتیجه مخالفت او و همکارانش با برابری حقوق ملی‌‌پوشان فوتبال مرد و زن آمریکا بود، تصمیم به استعفا گرفت. اخیراً در جریان یک جلسه محرمانه، اسنادی در ارتباط با موضع کوردیرو و فدراسیون فوتبال آمریکا درباره حقوق ملی‌پوشان مرد و زن این کشور منتشر شد که نشان می‌دهد آنها اعتقادی به برابری حقوق ملی‌پوشان آمریکایی نداشته‌اند و همین موضوع او را به دردسر انداخت. در این اسناد به وجود تفاوت‌هایی اساسی میان قابلیت‌های کلی تیم‌ملی فوتبال مردان و زنان آمریکا اشاره شده و البته در آن قید شده این تفاوت نه حاصل یک رویکرد ناشی از تبعیض جنسیتی بلکه یک واقعیت علمی اثبات شده است. در این اسناد آمده است عضویت و بازی در تیم‌ملی مردان آمریکا در قیاس با بازی در تیم‌ملی زنان این کشور نیازمند برخورداری از سطح بالاتری از مهارت، سرعت و قدرت بدنی است. افشای این سند مشکلاتی را برای کوردیرو و فدراسیون فوتبال آمریکا به وجود آورد و با واکنش‌های تندی از سوی ستاره‌های تیم‌ملی زنان این کشور از جمله مگان راپینو همراه شد. رویکرد مسؤولان فوتبال آمریکا در قبال ملی‌پوشان مرد و زن این کشور در حالی است که ملی‌پوشان تیم بانوان این کشور برخلاف هموطنان‌شان در تیم مردان، جزو پرافتخارترین تیم‌های فوتبال دنیا هستند و مدافع عنوان قهرمانی جام‌جهانی محسوب می‌شوند. فشاری که از سوی ستاره‌های تیم‌ملی زنان آمریکا و دیگر مسؤولان فوتبال این کشور به فدراسیون فوتبال آمریکا وارد شد، در نهایت رئیس این فدراسیون را مجبور به استعفا کرد. 
***
مسابقات بوندس لیگا به خاطر کرونا لغو شد
فدراسیون فوتبال آلمان مسابقات فوتبال دربوندس لیگای 1 و 2 را به خاطر شیوع کرونا لغو کرد. به گزارش فارس، فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد از سه‌شنبه آینده تمام مسابقات بوندس لیگای یک و دو تا 2 آوریل به خاطر کرونا لغو شد. بازی‌های این هفته نیز همه پشت درهای بسته و بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. پیش از این سری آ ایتالیا و لوشامپیونه فرانسه تعطیل شده بودند. 

Page Generated in 0/0725 sec