printlogo


کد خبر: 217638تاریخ: 1398/12/24 00:00
تعداد مبتلایان به کرونا به 11364 و قربانیان به 514 نفر رسید
تشدید آمار ابتلا به کرونا در کانون‌های بحران
درخواست فرمانده مقابله با کرونا در تهران: ورود و خروج پایتخت باید محدودتر شود

گروه اجتماعی: آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور نشان می‌دهد روند ابتلا در استان‌های تهران، مازندران، اصفهان، گیلان، مرکزی، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی شدت گرفته و روند ابتلا در برخی استان‌ها مانند بوشهر، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و هرمزگان کند شده است.
به گزارش «وطن ‌امروز»، جدول روزانه مبتلایان به کرونا نشان می‌دهد در روزهای پنجشنبه و جمعه 606 مورد جدید در تهران، 271 مورد در مازندران، 114 مورد در اصفهان، 155 مورد در گیلان، 136 مورد در مرکزی، 139 مورد در خراسان رضوی و 104 مورد در آذربایجان شرقی ثبت شده که نسبت به روزهای قبل از آن روند صعودی را نشان می‌دهد.
در این بین استان قم که یکی از کانون‌های بحران کرونا در کشور محسوب می‌شود، روند تعادلی دارد و آمار روزانه آن از روز چهارشنبه پایین‌تر بوده است. بررسی آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد در استان‌هایی چون بوشهر، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و هرمزگان وضعیت بهتری حاکم است و آمارهای قطعی کرونا در این استان‌ها نسبت به کانون‌های بحران ناچیز است.
بررسی جدول نهایی کرونا در ایران نشان می‌دهد استان تهران با 2976 مورد ابتلا همچنان در صدر قرار دارد و استان‌های مازندران با 1189 مورد در رده دوم، اصفهان با 959 مورد در رتبه سوم، قم با 888 مورد در رتبه چهارم، گیلان با 684 مورد در رده پنجم، مرکزی با 583 مورد در رتبه ششم، خراسان رضوی با 393 مورد در رتبه هفتم و البرز با 364 مورد در رده هشتم قرار دارند.
دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز درباره آخرین آمار ابتلا به کرونا گفت: از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر افزایش یافت.
وی همچنین گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
جهانپور ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان جدید «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسید.
 
* ارزیابی سلامت مسافران ورودی و خروجی تهران تشدید شود
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران خواستار اعمال قوانینی شدیدتر برای تب‌سنجی، ارزیابی سلامت و معاینه مسافران ورودی و خروجی به سطح استان تهران شد. به گزارش ایسنا و بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علیرضا زالی طی مکاتبه‌ای با حیدر نوروزی- مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران- با اشاره به شیوع و انتشار ویروس کرونا بر ضرورت اعمال تمهیداتی شدیدتر برای قطع زنجیره ویروس کرونا تاکید کرد. وی ادامه داد: در شرایط خاص کنونی کشور و کلانشهر تهران، لازم است برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و جلوگیری از سیر صعودی مبتلایان به این بیماری در محل پایانه‌های مسافری در سطح استان تهران تب‌سنجی، ارزیابی و معاینه مسافران ورودی و خروجی با حساسیت و شدت بیشتری انجام شود. 
 
* اقدامات ارزشمند سپاه تهران  در مقابله با کرونا
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اقدامات سپاه در مقابله با کرونا را ارزشمند دانست. به گزارش مهر، علیرضا زالی در حاشیه نشست مشترک با فرمانده سپاه محمد رسول‌الله‌(ص)، آموزش همگانی به مردم، بیماریابی و مراقبت سلامت توسط نیروهای بسیج محلات را اقدامات ارزشمند سپاه برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا عنوان کرد. وی افزود: تعداد زیادی از افراد داوطلب برای تولید و توزیع اقلام ضروری نظیر ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده اقدام کرده‌اند که با تلاش‌های سپاه این تولیدات در مدار منطقی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. زالی ادامه داد: نقش مراکز مراقبت جامعه سلامت به صورت جدی‌تر در دستور کار است. فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: مراکز جامع سلامت از امروز فعال‌تر از گذشته در زمینه بیماریابی و رصد مبتلایان خدمات ارائه خواهند داد. وی اقدام سپاه محمد رسول‌الله‌(ص) تهران بزرگ را در راستای ارسال محموله بسته‌های حمایتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی و توزیع اقلام ضروری برای خانواده‌های کم‌برخوردار شایسته تقدیر توصیف کرد. 
 

Page Generated in 0/0064 sec