printlogo


کد خبر: 217639تاریخ: 1398/12/24 00:00
حمل‌و‌نقل

کاهش ۴۰ درصدی مسافران تاکسی
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه مسافران تاکسی‌های تهران بیش از 40 درصد کاهش یافته‌اند، گفت:‌ پیگیر عملیاتی شدن تعویق 3 ماهه در اقساط تسهیلات نوسازی تاکسی‌ها هستیم. علیرضا قنادان در گفت‌وگو با فارس، درباره تمهیدات تاکسیرانی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا، با اشاره به اینکه برای توزیع ملزومات مبارزه با این بیماری محدودیت داریم و با اولویت‌بندی توزیع انجام می‌شود، گفت: به طور مثال برای ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده دست که در قالب بسته‌های سلامت توزیع می‌شود، اولویت با رانندگان شاغل در فرودگاه‌ها، راه‌آهن و ترمینال‌هاست همچنین رانندگانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و ما مشخصات آنها را در بانک اطلاعات‌مان داشتیم از دیگر کسانی هستند که در دریافت مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در اولویت قرار دارند. قنادان گفت:‌ بررسی‌هایی که ما روی پایانه‌های هوشمند تاکسی انجام داده‌ایم نشان می‌دهد حدود 40 درصد کاهش تقاضا وجود داشته و هر چقدر پیش می‌رویم احتمال کاهش تقاضا نیز بیشتر خواهد شد. 
***
بانک آینده به متروی تهران بدهی ندارد
بانک آینده اعلام کرد این بانک هیچ‌گونه بدهی‌ای به متروی تهران ندارد. به گزارش روابط عمومی بانک آینده، این بانک در واکنش به خبری درباره بدهی 910 میلیاردی بانک آینده به شهرداری تهران عنوان کرد: این بانک هیچ‌گونه بدهی‌ای به متروی تهران ندارد. به گزارش روابط عمومی بانک آینده، این بانک، عاملیت انتشار اوراق مشارکت و همکاری با شهرداری تهران درباره تأمین اعتبار لازم  برای احداث و توسعه خطوط مترو را در راستای رسالت اجتماعی خود پذیرفته و با توجه به مجوز بانک مرکزی ج.ا.ایران در تاریخ 28/١٢/1397 اقدام به انتشار اوراق گواهی مشارکت متروی تهران کرد اما با لحاظ فرصت اندک پایان سال، زمانی برای اخذ وثایق از شهرداری، قبل از انتشار نبود. بانک آینده تا پایان 31 تیرماه امسال، اوراق مشارکت را به فروش رسانده اما شهرداری تهران جز برای دریافت بخشی از اعتبار مورد توافق، برای باقیمانده آن از آن زمان تاکنون، یعنی ٢٢ اسفند ١٣٩٨ وثایق کافی ارائه نکرده و آنچه تاکنون معرفی کرده، کافی به مقصود نبوده است. با این حال، بانک آینده آمادگی دارد به محض دریافت وثایق کافی به تعهدات خود وفا کند.
***
وعده حناچی
 پای اتوبوس‌های برقی را به تهران باز می‌کنیم
شهردار تهران گفت: شهرداری تهران با توجه به عدم اعتماد بانک‌ها به دلیل بدحسابی و نوسانات بازار ارز با مشکلاتی مواجه است اما باز هم در حال توسعه حمل‌و‌نقل عمومی است. پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دولت برای بازسازی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس اعتبار در نظر گرفته است، افزود: همچنین از محل تبصره ۱۸ اعتباراتی برای خرید اتوبوس‌های جدید در نظر گرفته شده است و با همکاری صندوق امید نیز در حال دریافت تسهیلات برای خرید اتوبوس‌های جدید برای شهر تهران هستیم که اگر تامین شود؛ بخش زیادی از بحران کمبود وسایل حمل‌و‌‌نقل عمومی حل می‌شود. وی با بیان اینکه تلاش داریم پای اتوبوس‌های برقی را به تهران باز کنیم، گفت: سوخت‌های فسیلی موجب آلودگی مضاعف می‌شود و باید کلا به سمت خودروهایی با آلودگی کمتر و حتی پاک برویم که با همکاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری تولید این گونه خودرو، واردات و حتی مونتاژ توسط تولید‌کنندگان داخلی در دستور کار قرار گرفته که البته گرایش به سمت خودروهای پاک یک الزام است. 

Page Generated in 0/0061 sec