printlogo


کد خبر: 217646تاریخ: 1398/12/24 00:00
اخبار

بسته حمایتی دولت برای افراد فاقد درآمد ثابت
محمد شریعتمداری، وزیر رفاه درباره بسته حمایتی به افراد فاقد درآمد گفت: به دستور رئیس‌جمهور به همه افرادی که شغل خاص با درآمد ثابت ندارند، در اسفندماه یک بسته حمایتی پرداخت می‌شود. این افراد با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت‌نام می‌شوند. به گزارش فارس، همچنین محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در حاشیه بازدید از آزادراه شهید همت در استان البرز اظهار داشت: کسانی که شغل خاصی برای تامین درآمد ثابت ندارند، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده‌اند و تا پایان اسفند‌ماه جاری یک بسته حمایتی و مبالغی به آنان پرداخت خواهیم کرد. وی ادامه داد: برای کسانی که مشاغلی داشتند و اکنون دچار مشکل شده‌اند با سازوکارهای تعریف شده، تسهیلات کم‌بهره با دوره تنفسی 3 ماهه پیش‌بینی شده است. نوبخت بیان داشت: تلاش دولت بر این است که با همه تنگناهای بودجه‌ای که دشمنان خبیث ملت ایران در این شرایط خاص تحمیل کرده‌اند، به مردم و بیماران کمک شود.
***
تولید سایپا متوقف شد
گروه خودروسازی سایپا از توقف تولید خود و در عین حال ادامه فعالیت تکمیل خودروها تا پایان سال خبر داد. به گزارش فارس، گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران شرکت‌های زیرمجموعه خود از اتمام تولید این شرکت‌ها در روز پنجشنبه 22 اسفند‌ماه به منظور پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و در عین حال اعلام کرد فعالیت شرکت‌ها در روزهای پایانی سال (تا 28 اسفند‌ماه) به منظور تکمیل کاری خودروها ادامه دارد.
***
کریدور هند- چابهار- افغانستان اجرایی شد
مدیرکل ترانزیت گمرک گفت: با ارسال و انتقال 2 کانتینر تجهیزات خط تولید تحت پوشش موافقتنامه کارنه تیر با عبور از بمبئی هند و چابهار و خروج از مرز دوغارون، این کریدور رسما به طور موفقیت‌آمیزی اجرایی شد. به گزارش گمرک ایران، مصطفی آیتی گفت: با ارسال و انتقال 2 کانتینر تجهیزات خط تولید تحت پوشش کارنه تیر و با عبور این کانتینرها از بمبئی هند و ورود به چابهار و در نهایت عبور از مرز دوغارون ایران، این کریدور رسما به طور موفقیت‌آمیزی اجرایی شد. وی درباره انتقال آزمایشی این کانتینرها تحت پوشش کارنه تیر افزود: این محموله از گمرک چابهار به مقصد هرات افغانستان از طریق گمرک دوغارون ارسال شد. آیتی درباره این کریدور تاکید کرد: قبلا این کریدور از مسیر افغانستان به هند با ۲۴ کارنه تیر افتتاح شده بود و با ارسال این 2 کانتینر در مسیر برگشت از هند عملا اجرای ترانزیت تحت پوشش کارنه تیر در کریدور شرقی به طور موفقیت‌آمیزی عملیاتی شد. وی افزود: هدف از اجرایی شدن این مسیر، توسعه کریدور شرقی هند- چابهار- افغانستان و در نهایت CIS از طریق افغانستان است که گمرک جمهوری اسلامی ایران با کارنه تیر در وهله اول در حال عملیاتی کردن این کریدور و در گام بعدی فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب (INSTC) است.
***
از هر 3 بیکار یک نفر شاغل شد
مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد: نتایج نشان می‌دهد 5/38 درصد از جمعیت بیکار پاییز سال قبل همچنان در پاییز سال ۱۳۹۸ بیکار مانده‌اند، در واقع از هر ۳ بیکار در پاییز ۱۳۹۷ تنها یک نفر موفق به یافتن شغل تا پاییز ۱۳۹۸ شده است. به گزارش فارس، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به تحلیل شاخص‌های بازار کار در فصل پاییز 1398 پرداخت و نوشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در پاییز ۱۳۹۸ به 6/10 درصد رسیده است که نسبت به پاییز ۱۳۹۷، 2/1 درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین در این فصل ۴۷۲ هزار نفر نسبت به فصل مشابه سال قبل به تعداد شاغلان اضافه شده است. 
با این حال تحلیل متغیرهای جریان بازار کار که برای اولین بار در این فصل توسط مرکز آمار ایران اعلام شده است، نشان می‌دهد 7/25 درصد از جمعیت بیکار پاییز سال قبل به جمعیت غیرفعال پیوسته‌اند که در صورتی که این افراد تقاضای شغل داشتند نرخ بیکاری به رقم 2/13 درصد افزایش می‌یافت. نرخ بیکاری محاسبه شده بدین معنا نیست که نرخ بیکاری اعلام شده توسط مرکز آمار ایران غیرواقعی یا اشتباه است بلکه بیشتر گویای این واقعیت مهم است که تحلیل شرایط بازار کار کشور تنها بر‌اساس نرخ بیکاری کل یا افزایش تعداد شاغلان، منجر به خطاهای بزرگ تحلیلی و در نتیجه سیاستی خواهد شد. 
***
برنامه شرکت نفت برای عرضه هفتگی نفت کوره در بورس
نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی گفت: هفته آینده 35 هزار تن نفت کوره 380 سانتی‌استوک در رینگ صادراتی بورس عرضه خواهد شد. قیمت پایه آن منفی 33 دلار در هر تن نسبت به قیمت‌های فوب خلیج‌فارس در نظر گرفته شده است. امیرحسین تبیانیان، نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی در گفت‌وگو با فارس درباره اولین عرضه نفت کوره در بورس انرژی گفت: قرار است برای نخستین‌بار نفت کوره در کنار سایر فرآورده‌‌های نفتی در بورس انرژی عرضه شود. اطلاعیه این عرضه هم‌اکنون در سایت بورس انرژی قابل دسترسی است. وی ادامه داد: هفته آینده 35 هزار تن نفت کوره 380 سانتی‌‌استوک در رینگ صادراتی بورس عرضه خواهد شد. قیمت پایه آن منفی 33 دلار در هر تن نسبت به قیمت‌‌های فوب خلیج‌فارس در نظر گرفته شده است.
تبیانیان تاکید کرد: قرار بر این است از این پس به صورت منظم و مستمر نفت کوره هر هفته در بورس عرضه شود. نکته قابل توجه آنکه نخستین‌بار است نفت کوره با تحویل فوب و دریایی عرضه می‌شود و سعی ما بر آن است که در آینده با حجم و شکل‌‌های مختلف این کار ادامه یابد.

Page Generated in 0/0064 sec