printlogo


کد خبر: 217650تاریخ: 1398/12/24 00:00
اخبار

رهبر انقلاب درگذشت همسر مکرمه آیت‌الله یزدی را تسلیت گفتند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر مکرمه آیت‌الله یزدی را تسلیت گفتند.
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد یزدی دامت برکاته
درگذشت همسر مکرمه را که شریک مجاهدت‌ها و رنج‌های جنابعالی در سالیان طولانی بودند به شما و دیگر بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحومه مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۲ اسفند ۱۳۹۸
***
سردار «ناصر شعبانی» درگذشت
معاون سابق عملیات قرارگاه ثارالله تهران بر اثر ابتلا به بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت.
به گزارش فارس، سردار ناصر شعبانی از فرماندهان دوران دفاع‌مقدس و معاون سابق عملیات قرارگاه ثارالله تهران، بر اثر ابتلا به کرونا دعوت حق را لبیک گفت.
فرماندهی‌ سپاه شهرستان آمل در جریان وقایع بهمن‌ماه سال ۶۰ و فرماندهی سپاه کرمانشاه در زمان عملیات مرصاد از جمله سوابق سردار شعبانی است.
***
کریس مورفی:
سیاست ترامپ، آمریکا را ضعیف و ایران را قوی‌تر کرده است
سناتور مطرح آمریکا با انتقاد تند از عملکرد ترامپ، کارآیی اقدامات کاخ سفید در برابر ایران را زیر سوال برد.
به گزارش مهر، «کریس مورفی» سناتور ایالت کنتیکت در سنای آمریکا سیاست‌های ترامپ در برابر ایران را بشدت زیر سوال برد و با اشاره به اقدام تروریستی اخیر آمریکا که منجر به شهادت «سردار سلیمانی» شد، گفت: این حادثه قرار بود بازدارندگی آمریکا علیه ایران را بازگرداند اما اینچنین نشد و در مقابل آنها (ایران) تلاش کردند ۱۰۰ آمریکایی را در عین‌الاسد بکشند و نیروهای نیابتی آنها نیز ۳ نفر از نیروهای ما را چهارشنبه کشتند. مورفی در ادامه افزود: این نظریه که کشتن یک ژنرال ایرانی دیگر می‌تواند به تنش‌ها خاتمه دهد، در تناقض با حقایق موجود است.
سناتور دموکرات در توئیت دیگری نیز نوشت: سیاست ترامپ در برابر ایران، هیچ نتیجه‌ای نداشته جز اینکه آنها (ایران) را قوی‌تر کرد و آمریکا را ضعیف‌تر.
به گفته مورفی، سربازان آمریکایی روزانه تا حد زیادی بی‌دفاع و در معرض خطرند و نیروهای نیابتی ایران در سوریه و لبنان قوی‌تر هستند؛ وقت تغییر این مسیر فرا‌رسیده است.
***
نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل درباره لغو تحریم‌ها
وزیر امور خارجه به دبیرکل سازمان ملل متحد درباره ضرورت لغو تحریم‌ها علیه ایران نامه نوشت. به گزارش ایسنا، در بخشی از این نامه آمده است: در شرایطی که این ویروس شهرها و روستاهای ما را به سرعت در می‌نوردد، ملت ما- بر خلاف دیگر ملت‌های مبتلا شده دنیا- از عواقب شدیدترین و گسترده‌ترین تروریسم اقتصادی تاریخ که به صورت غیرقانونی و فراسرزمینی از ماه مه ‌2018 توسط دولت ایالات متحده در پی نقض تعهداتش ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل اعمال شده، رنج می‌برد.
در ادامه این نامه آمده است: اگرچه تجهیزات پزشکی، پزشکان، پرستاران، بهیاران و دیگر دست‌اندرکاران بهداشتی ما جزو بهترین‌ها در دنیا هستند اما تلاش‌های ما در تشخیص و درمان بیماران و مبارزه با شیوع کرونا و در نهایت شکست این ویروس با مانع تروریسم اقتصادی دولت ایالات متحده مواجه شده است. ظریف در ادامه نوشت: رژیم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علاوه بر هدف‌گیری تجارت مشروع ما با دنیا، بر تمام بخش‌های اقتصاد ایران تاثیر منفی گذاشته و این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا به مردم ما می‌گوید «اگر می‌خواهند گرسنه نمانند» دولت‌شان باید تسلیم دستورات وقیحانه بیگانگان شود. اکنون همان مقام آمریکایی با بی‌شرمی تمام تا آنجا پیش رفته که علنا ارسال دارو برای مردم ایران را به گروگان خود گرفته و فروش دارو را به زیاده‌خواهی‌های غیرقانونی و نامربوط مشروط کرده است.
***
امیرعبداللهیان:
آمریکا عامل اصلی جنگ بیولوژیک است
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: آمریکا عامل اصلی جنگ بیولوژیک و حتی کتمان اولیه کرونا در آمریکاست.
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی درباره ادعای وزیر کشور بحرین منتشر کرد. متن این مطلب به شرح زیر است: در مقابل ادعای وزیر کشور بحرین که ایران را به کتمان شیوع کرونا و جنگ بیولوژیک متهم می‌کند باید گفت: آمریکا که با وجود ناوگان پنجم دریایی نظامی خود بر بحرین حکومت می‌کند عامل اصلی جنگ بیولوژیک و حتی کتمان اولیه کرونا در آمریکاست.

Page Generated in 0/0067 sec