printlogo


کد خبر: 217655تاریخ: 1398/12/25 00:00
گزارشی از فیلم‏های سینمایی که نوروز از تلویزیون پخش می‌شود
سینما در خانه

سینما یکی از آسیب‏پذیرترین نهادهای فرهنگی همزمان با شیوع کرونا در کشور بود. سینماها از چند هفته پیش تعطیل شده و برآوردها از تعطیلی این نهاد تا اواخر اردیبهشت خبر می‌دهد. در واقع تهیه‌کنندگان اکران نوروزی را که پرفروش‏ترین تایم اکران است از دست می‌دهند و اکران عید فطر نیز برخلاف روال هر ساله احتمالا جزو زمان‏های کم‏فروغ سینماست. پروژه‌های سینمایی نیز تقریبا تعطیل شده است اما در این میان رسانه‌های دیگر جای سینما را بخوبی پر کرده‌اند.
 
* تلویزیون آماده برای خانه‌نشینی مفرح
تلویزیون با فرمان ریاست سازمان صداوسیما کنداکتور نوروزی خود را از یک هفته زودتر شروع کرد. چند برنامه مهیج تلویزیونی در کنار 4 سریال طنز «پایتخت ۶»، «کامیون»، «دوپینگ» و «میان‌بر» می‌توانند برنامه‌های خوبی برای مخاطبان باشند اما در کنار اینها تلویزیون سعی کرده سینما را نیز به خانه بیاورد. شبکه یک باکس اصلی پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون را برعهده دارد که این فیلم‌ها در ژانرهای مختلف درام، کمدی، هیجانی و بیوگرافی است که از روز دوشنبه تا پایان تعطیلات نوروز در باکس9:30 صبح  نمایش داده می‌شود. «پادشاه یاغی» فیلم تاریخی محصول 2018 انگلیس و آمریکا به کارگردانی «دیوید مکنزی»،  «آگهی ترحیم» فیلم کمدی محصول سال 2017 آمریکا ساخته مارک پلینگتون، «لب آب» به کارگردانی «سیداشرف طباطبایی» محصول سال 98، «سرو زیر آب» فیلمی در  ژانر دفاع مقدس به کارگردانی «محمدعلی باشه‌آهنگر»، «استن و اولی» کمدی خانوادگی به کارگردانی «جان اس بیرد»، «آسمان هشتم» درامی به کارگردانی «حسن نجفی» محصول سال 1389، «مانیکارنیکا» فیلم اکشن محصول 2019 هندوستان به کارگردانی «کانگانا رانوت آنرا»، «زندانی‌ها» کمدی‌ای به کارگردانی «مسعود ده‌نمکی»، «دانشمند و مرد دیوانه» به کارگردانی فرهاد صفی‌نیا فیلمی در ژانر درام تاریخی، «کاتیوشا» کمدی به کارگردانی «علی عطشانی»، «هریت» به کارگردانی کیسی لمونز محصول 2019 آمریکا در ژانر سیاسی و خانوادگی، «شبی که ماه کامل شد» داکیودرامی به کارگردانی «نرگس آبیار» محصول 1397، «تختی» پرتره جهان پهلوان تختی به کارگردانی «بهرام توکلی»، «رفقای خوب» فیلم طنزی به کارگردانی «مجید قاری‌زاده»، «شعری برای قاسم» فیلمی به کارگردانی «حسین عامری»، «توگو» فیلمی آمریکایی به کارگردانی «اریکسون کور» محصول 2019، «باجناق‌ها» به  کارگردانی «عماد خطی» و «اسرار رسمی» محصول 2019 انگلیس و آمریکا به کارگردانی «گوین هود آنرا» از سه‌شنبه 27 اسفند تا 15 فرودین هر روز ساعت 9:30 صبح از شبکه یک پخش می‌شود.
 
* 3 برابر شدن مصرف «وی‌اودی‌»ها
در کنار تلویزیون اما وی‌اودی‌ها نیز خود را برای این دوره خانه‌نشینی آماده کرده‌اند؛ رجوع 3 برابری برای مصرف این تلویزیون‌های اینترنتی نیز نشان می‌دهد این اتفاق برای آنها غیرمنتظره نیز بوده است. از چند روز قبل «سینمامارکت» جشنواره تماشای مستند خود را فعال کرده و برای آن نظرسنجی و جایزه ویژه نیز برای مخاطبانش در نظر گرفته است. «فیلمگردی» یک بسته نوروزی سینمایی برای مخاطبانش عرضه کرده و هر روز آن را غنی‌تر می‌کند. «فیلیمو» نیز در این ایام علاوه بر فیلم‏های سینمایی که روزانه بر تعداد آن افزوده می‌شود، چند سریال خارجی را نیز همزمان با این ایام برای مخاطبانش عرضه کرده است؛ علاوه بر آن باکس انیمیشن‌های این تلویزیون اینترنتی نیز جزو بخش‌های پرمخاطب این روزهایش است.

Page Generated in 0/0060 sec