printlogo


کد خبر: 217662تاریخ: 1398/12/25 00:00
سیدحسن نصرالله:
ترامپ بزرگ‌ترین دروغگو درباره کروناست

گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب‌الله لبنان  جمعه شب درباره کرونا و راه‌های مقابله با آن و همچنین حملات تروریستی آمریکا در عراق سخنرانی کرد.
مهم‌ترین بخش‌های سخنان سیدحسن نصرالله به شرح زیر است: 
- از وزارت بهداشت لبنان می‌خواهم به کار خود با روحیه‌ای که تاکنون از خود نشان داده ادامه دهد. دونالد ترامپ و مقامات انگلیس در اعلام آمار کرونا شفاف نبودند و ترامپ حتی تلاش کرد خطر کرونا را ناچیز نشان دهد.
 - در نبرد کرونا، بزرگ‌ترین دروغگو بر روی کره خاکی ترامپ و تیم او است. 
 - ایران نیازی به کمک آمریکا برای مقابله با کرونا ندارد، بلکه آنچه آن کشور باید بدان عمل کند، لغو تحریم‌هاست.
 - شماتت رسانه‌های عربی در خلیج‌فارس علیه ایران و مقامات این کشور در مقابله با کرونا کار زشتی است، چرا که خیلی از آنها در خط مقدم مقابله با این ویروس مبتلا شده‌اند و شماتت آنها کار خوبی نیست.
 - ویروس کرونا به دغدغه اول در همه جهان تبدیل شده و منحصر در منطقه غرب آسیا و لبنان نیست.
 - باید خود را در وسط میدان نبرد با کرونا بدانیم، چرا که این نبرد، نبرد یک شهر یا روستا نیست، بلکه نبرد جهانی است و کشورها و ملت‌های جهان با آن درگیرند و در آن مشارکت دارند و اولویت‌ها در این شرایط بر عهده دولت‌ها و ملت‌هاست.
 - در این نبرد هم دشمنانی وجود دارند و هم کسانی هستند که هدف قرار گرفته‌اند و کسانی که در این نبرد هدف قرار نگرفته ‌و در صحت کامل هستند، باید با دشمن به مقابله برخیزند.
 - آنچه درباره کرونا همچنان مجهول باقی مانده، این است که هنوز بیشتر جوانب این ویروس مشخص نیست و نیاز به آزمایش و بررسی دارد.
 - نباید در برابر این دشمن و ویروس تسلیم شد. گزینه ما در این نبرد مقاومت در برابر دشمنی است که به وبایی جهانی تبدیل شده است و نباید در برابر آن از خود ناامیدی یا سهل‌انگاری نشان دهیم و تسلیم شویم.
 - همه در لبنان، از دولت گرفته تا شهروندان لبنانی و پناهنده‌های سوری باید به وظایف و مسؤولیت‌های خود عمل کنند و در این بین بخش بهداشت، وظیفه خطیری دارد، چرا که در خط مقدم نبرد با کروناست.
- هدف از نبرد اخیر جلوگیری از انتشار کرونا و کاستن از صدمات و خسارت‌های انسانی و اقتصادی آن است تا زمانی که درمان قطعی برای آن پیدا شود.
- پیشگیری گزینه خوبی برای شرایط پیش ‌آمده است؛ از شهروندان لبنانی می‌خواهم تا جایی که می‌توانند به دستورالعمل‌های اعلام شده به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا عمل کنند.
- در مقطع کنونی آنچه بدان نیاز داریم همکاری در این نبرد است و ما باید با روحیه اخلاقی به مقابله با «کووید-۱۹» بپردازیم.
- عمل به تدابیر و دستورالعمل‌های مربوط به ویروس کرونا نه مستحب، بلکه واجب شرعی است و نمی‌توان به آنها عمل نکرد. این دستورات باید موبه‌مو اجرا شود تا بتوان این ویروس را شکست داد.

Page Generated in 0/0067 sec