printlogo


کد خبر: 217669تاریخ: 1398/12/25 00:00
اخبار

استعفای فتح‌الله‌زاده و انتخاب 2 عضو جدید برای هیأت‌مدیره استقلال
سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال پس از حضوری کوتاه مدت در این مسؤولیت استعفای خود را اعلام کرد تا این باشگاه پرطرفدار تهرانی در آستانه تغییراتی جدید قرار بگیرد. سرپرست باشگاه استقلال که از چند روز پیش بیمار شده و کارش به بستری هم کشیده شده بود، هفته گذشته به وزیر ورزش اعلام کرد توان ادامه کار در این باشگاه را ندارد. مشکلات مالی و بدهی‌های سرسام‌آور باشگاه و پیش‌خور کردن درآمدهای این باشگاه و البته برخی مخالفت‌ها از درون تیم که به صورت مخفیانه اعلام شده بود، زمینه تصمیم فتح‌الله‌زاده را فراهم کرد. علی فتح‌الله‌زاده در پیامی به وزیر ورزش استعفایش از سرپرستی باشگاه را اعلام کرده و قرار بود مسعود سلطانی‌فر تصمیم نهایی در این باره را اعلام کند. مهر دیروز (شنبه) گزارش داد به دنبال این تصمیم فتح‌الله‌زاده و جدایی او از باشگاه استقلال، وزارت ورزش چند عضو جدید را برای هیأت‌مدیره در نظر گرفته است که احمد سعادتمند و حجت نظری از جمله آنها هستند. قرار است این 2 عضو مدنظر وزارت ورزش قبل از پایان سال معرفی شوند. احتمال اینکه از بین اعضای جدید هیأت‌مدیره احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب شود نیز وجود دارد.
***
۵ کاراته‌کا در انتظار مسابقات مادرید
«آسیابری» به تایلند می‌رود
پس از لغو مسابقات «کاراته وان» مراکش، 4 نماینده کشورمان که شانس کسب سهمیه دارند، در انتظار برگزاری مسابقات مادرید هستند. به گزارش  مهر، با تصمیم شورای اجرایی فدراسیون جهانی کاراته و پس از لغو رقابت‌های کاراته وان مراکش، مسابقات مادرید به عنوان آخرین مرحله از مسابقات کسب امتیاز ورودی المپیک انتخاب شد. به همین دلیل فاطمه صادقی، سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب در انتظار تصمیم قطعی برای حضور در این مسابقات هستند تا به تمرینات خود در فرانکفورت ادامه دهند. بر همین اساس طراوت خاکسار و بهمن عسکری به همراه حسن روحانی مربی تیم ملی به تهران باز گشتند. ضمن اینکه علی‌اصغر آسیابری با دعوت فدراسیون کاراته تایلند برای یک اردوی یک ماهه تمرینی راهی بانکوک خواهد شد. همچنین حمیده عباسعلی به همراه سمانه خوش‌قدم تا زمان صدور مجوز پزشکان برای سفر، به انجام امور درمانی در هانوفر زیر نظر دکتر امینی ادامه خواهند داد. در صورت لغو مسابقات مادرید، کل تیم تا پایان هفته به تهران باز خواهد گشت.
***
بررسی ۲ پیشنهاد برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا
به نوشته روزنامه الاتحاد امارات، مسؤولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی شرایط مختلف به منظور برگزاری متمرکز رقابت‌ها هستند. بر اساس این گزارش روش‌های متفاوتی برای برگزاری متمرکز رقابت‌های لیگ قهرمانان پیشنهاد شده است. در همین حال کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی پیشنهاداتی پیرامون برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز است. براین اساس به منظور نجات مسابقات از لغو، همچنین تعدد بازی‌های معوقه و محدودیت زمان، بهترین راهکار برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز است. کمیته مسابقات AFC در حال بررسی 2 پیشنهاد به منظور برگزاری بازی‌هاست. پیشنهاد اول که از سوی امارات مطرح شده برگزاری ادامه بازی‌ها به صورت رفت و برگشت از ماه مه ‌(اواسط اردیبهشت) است که با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط شیوع بیماری کرونا در جهان نمی‌توان درباره این طرح تصمیم‌ لازم و دقیقی گرفت. اما پیشنهاد دوم برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز است که به 3 صورت مطرح شده و در کمیته مسابقات بررسی خواهد شد. شکل اول برگزاری بازی‌های عقب افتاده 4 گروه غرب به صورت متمرکز در یک کشور و به شکل فشرده است که در زمانی کوتاه می‌توان بازی‌ها را برگزار کرد. راه دوم این است که بازی‌های هر گروه به میزبانی یک کشور برگزار شود و راه‌حل پایانی که در جلسه اخیر در دوبی مطرح شد این است که بازی‌های گروه‌های اول و دوم در یک کشور و بازی‌های گروه‌های سوم و چهارم در کشور دیگری برگزار شود و مجموعاً 2 کشور میزبان بازی‌های 4 گروه باشند. در تمام این پیشنهادات پیش‌بینی شده بازی‌های مرحله حذفی به صورت رفت و برگشت طبق روال قبلی برگزار شود. در صورت برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز این مسابقات در فاصله زمانی کوتاهی برگزار خواهد شد و مشکل کمبود وقت حل می‌شود.

Page Generated in 0/0362 sec