printlogo


کد خبر: 217675تاریخ: 1398/12/25 00:00
تعداد مبتلایان کرونا به 12729 و شمار قربانیان به 611 نفر رسید
تعداد بهبودیافتگان در قم از مبتلایان بیشتر شد

گروه اجتماعی: جدیدترین آمارها نشان می‌دهد روند ابتلا به کرونا در کشور طی 10 روز اخیر سیر صعودی داشته است اما همزمان رکورد بهبودیافتگان نیز شکسته شد. به گزارش «وطن‌امروز»، بررسی جدول مبتلایان به کرونا نشان می‌دهد استان قم که یکی از کانون‌های بحران کرونا محسوب می‌شود، روند تعادلی در ابتلا پیدا کرده و حتی تعداد بهبودیافتگان روزانه آن از تعداد مبتلایان بیشتر شده است. در قم و در تاریخ 22 اسفندماه تعداد 71 نفر از بیماران بستری شده مرخص شدند در حالی که در این تاریخ تعداد مبتلایان جدید قمی 42 نفر ذکر شد. به عبارت بهتر در 22 اسفند تعداد بهبودیافتگان در قم 29 نفر بیشتر از تعداد مبتلایان قطعی کرونا بود. 23 اسفند هم 52 نفر از بیماران بستری شده در قم مرخص شدند، در حالی که در این تاریخ تعداد مبتلایان 42 نفر بود.  همچنین 24 اسفندماه 46 نفر از بیماران بستری شده در قم مرخص شدند، در حالی که در این تاریخ تعداد مبتلایان به کرونا 32 نفر بود. این در حالی است که تعداد مبتلایان روزانه در 16 اسفند 137 نفر و در 17 اسفند 145 نفر اعلام شده بود. بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت نسبت ابتلا و بهبود کرونا در قم نشان می‌دهد در این استان شیب ابتلا منفی بوده و روند ابتلا به کرونا در قم کنترل شده است و اقدامات پزشکی در این استان می‌تواند الگویی برای استان‌های بحران‌زده دیگر باشد.
همچنین جدول مبتلایان نشان می‌دهد روند ابتلا در تهران، اصفهان، گیلان، مرکزی و البرز سیر صعودی خود را حفظ کرده و در این استان‌ها در یک روز بیش از 100 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. جمع تعداد مبتلایان در استان‌ها نشان می‌دهد استان تهران با 3323 نفر همچنان در رتبه اول قرار دارد و استان‌های مازندران با 1206 مبتلا رده دوم، اصفهان با 1114 نفر رتبه سوم، قم با 920 نفر رتبه چهارم، گیلان با 797 نفر رتبه پنجم، مرکزی با 698 نفر رتبه ششم و البرز با 498 نفر رتبه هفتم را در اختیار دارند. در همین ارتباط دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آمارهای جدید کرونا گفت: از ظهر جمعه تا ظهر شنبه و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری به ۱۲۷۲۹ نفر افزایش یافت. وی گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۳۳۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۶۱۱ مورد رسید.

***

خدمت‌رسانی 170 هزار پزشک بسیجی برای مقابله با کرونا
450 هزار پزشک برای مقابله با کرونا در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد 170 هزار نفر عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی هستند. رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور از فعالیت 170 هزار پزشک بسیجی در مراکز درمانی برای مقابله با کرونا خبر داد. به گزارش فارس، ابراهیم متولیان درباره اقدامات این سازمان برای پیشگیری و مقابله با کرونا توضیح داد: پزشکان داوطلب ما با فرماندهی وزارت بهداشت برای خدمت‌رسانی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور سازماندهی شده‌اند. ما به وسیله اقشار بیست‌ودوگانه سازمان بسیج، سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم تا از این طریق بتوانیم آموزش‌های لازم را در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا به هموطنان ارائه کنیم. وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه 4030 اظهار داشت: این سامانه به وسیله داوطلبان و نیروهای جهادگر اداره می‌شود و بررسی‌های ما نشان می‌دهد 95 درصد از مردم از ابتلا به کرونا نگران هستند، ما همواره به مردم توصیه می‌کنیم این بیماری را جدی بگیرید اما هراس نداشته باشید. با استفاده از 700 کانون بیمارستانی، نیروهای‌مان را به صورت داوطلبانه بسیج کرده‌ایم که در مراکز درمانی در حال خدمت‌رسانی هستند. وی ادامه داد: حدود 450 هزار پزشک در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد 170 هزار نفر عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی هستند. در شرایط عادی نیز این افراد در قالب 700 تیم شهید رهنمون در مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کردند. وی با بیان اینکه این سازمان در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا، اقدام به راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها کرده است، اظهار داشت: ما از این طریق تلاش می‌کنیم بار بیمارستانی را کم کنیم. 
 


Page Generated in 0/0078 sec