printlogo


کد خبر: 217711تاریخ: 1398/12/26 00:00
طرح اضافه شدن افراد جدید به کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال رد شد
معمای ادامه دار اساسنامه

پس از شکست در گام اول که تشکیل کمیته ای ویژه برای اصلاح اساسنامه بود، برخی افراد در فدراسیون فوتبال دنبال اضافه کردن نفراتی به کمیته تدوین مقررات هستند تا به اهداف خود برسند. پس از لغو انتخابات به دلیل اصلاحات و تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال، عده‌ای برای رسیدن به اهداف شخصی خود به دنبال اقداماتی غیرقانونی بودند؛ تشکیل کمیته‌ای برای اصلاح اساسنامه و ورود افرادی جدید با مسؤولیت سرپرست دبیرکلی که این اقدام عجیب و غیر قانونی با هشدارهای بموقع از برنامه خارج شد. تشکیل کمیته مورد اشاره نه فقط یک شایعه، بلکه اقدامی جدی بود که حتی امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال را بر آن داشت توضیحاتی در این راستا بدهد. سخنگوی فدراسیون فوتبال پس از این مسائل تاکید کرد هرگونه تغییرات و اصلاح اساسنامه به عهده کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون خواهد بود تا به این شکل لغو تشکیل کمیته ویژه اطلاع‌رسانی شود.
این اتفاقات در حالی رخ داده که برخی همچنان اقدامات خود را برای رسیدن به اهداف شخصی‌شان دنبال می‌کنند. با لغو شدن برنامه نخست که همان تشکیل کمیته ویژه بود، حالا برنامه دیگری در دستور کار قرار گرفته است؛ اینکه نفرات جدیدی به کمیته حقوقی و تدوین مقررات اضافه شوند تا بلکه آنها بتوانند اهداف مدنظرشان را در اساسنامه بگنجانند؛ اتفاقی که در تغییرات اساسنامه سال 90 هم رخ داد و تغییرات گسترده در اساسنامه، عملاً مجمع فدراسیون را به عنصری منفعل تبدیل کرد. موضوع حائز اهمیت این است که هرگونه تغییر یا اصلاح مرتبط با اساسنامه طبق روال از سوی کمیته حقوقی و تدوین مقررات انجام خواهد شد. پس از نگارش اساسنامه نیز هرگونه موافقت یا مخالفت با آن یا اصلاح مجدد روی ماده‌ها و بندها باید در مجمع انجام شود. اکنون با این سوال مواجه می‌شویم که برخی‌ها در فدراسیون فوتبال چرا در هر شرایطی به دنبال اقدامات شائبه‌برانگیز هستند؟ چرا قرار است عده‌ای به کمیته حقوقی و تدوین مقررات آن هم در چنین شرایط حساسی اضافه شوند؟ آیا این افراد می‌خواهند اساسنامه را به سود خود یا افراد مدنظرشان تغییر دهند؟ ماجرا خیلی ساده است؛ اگر قرار است اصلاح یا تغییری در اساسنامه ایجاد شود، این کار هم در هیات رئیسه و هم در مجمع امکان‌پذیر است و مشخص است که اضافه شدن برخی افراد به کمیته تدوین مقررات در راستای چه اهدافی است. وقتی پلن اول که همان تشکیل کمیته ویژه بود به نتیجه نرسیده و شکست خورده، اضافه شدن نفرات جدید به کمیته حقوقی و تدوین مقررات این شائبه را ایجاد می‌کند که این نفرات سراغ پلن دوم رفته و تحت هر شرایطی به دنبال منافع شخصی خود در فوتبال هستند.
 
* مسؤولان به دنبال پول در راهروهای وزارت ورزش!
مسؤولان فدراسیون فوتبال با وجود اینکه بارها اعلام کرده‌اند مستقل هستند و مشمول مقررات دولتی نمی‌شوند اما این روزها به دنبال گرفتن پول از وزارت ورزش هستند. فدراسیون فوتبال بارها در مقاطع مختلف اعلام کرده مشمول مقررات دولتی نمی‌شود. این اتفاق سال 97 و در جریان قانون منع ‌به‌کارگیری بازنشستگان به اوج خود رسید و بارها از زبان مسؤولان فعلی و سابق فدراسیون شنیده شد که فدراسیون فوتبال مستقل است و اینگونه قوانین مربوط به آنها نمی‌شود و حتی گفته شد نیازی به کمک دولت ندارند. با این وجود فدراسیون فوتبال همواره در این سال‌ها از کمک دولتی بهره برده و این موضوع در تناقض با آن چیزی است که پیش‌تر گفته و شنیده شده است. به نوشته تسنیم، در تازه‌ترین اتفاق برخی مسؤولان فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش و جوانان رفتند و خواهان دریافت پول شدند. فدراسیون فوتبال این روزها بدهی سنگینی دارد و برخی خبرها حاکی است در حال حاضر بدهی فدراسیون حدود 50 میلیارد تومان است، هر چند سرپرست دبیرکلی فدراسیون بدهی را کمتر از این رقم عنوان کرده است. تلاش فدراسیون‌نشین‌ها برای گرفتن پول از وزارت ورزش تاکنون بی‌نتیجه بوده و به نظر می‌رسد اهالی فدراسیون برای حل این مشکل باید به فکر راه‌های دیگر باشند.

Page Generated in 0/0067 sec