printlogo


کد خبر: 217747تاریخ: 1398/12/26 00:00
اخبار

رهبر انقلاب ضمن تشکر از وزارت بهداشت و تمجید از طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا: 
تدابیر ستاد ملی لازم‌الاجرا ست
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اقدامات این وزارتخانه برای پیشگیری و مقابله با کرونا از جمله طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، ضمن تشکر از زحمات انجام‌‌شده، بر لازم‌الاجرا بودن تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت برای جلوگیری از گسترش بیماری تأکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن مرقومه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمه تعالی
از زحمات وزیر محترم و همکاران در این گستره‌ وسیع تشکر می‌کنم. تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت برای جلوگیری از گسترش بیماری برای همه لازم‌الاجراست. طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا که دارای پشتوانه‌ علمی و همراه با انگیزه‌های دینی و جهادی و انسانی است، طرحی کارآمد است و همان چیزی است که بلا را به نعمت و تهدید را به فرصت تبدیل خواهد کرد ان‌شاءالله. از خداوند متعال توفیق و پاداش برای این جهادگران مسألت می‌کنم.
***
سردار شعبانی فرمانده‌ای شجاع و انقلابی بود
فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت عروج سردار ناصر شعبانی تاکید کرد: سردار شعبانی همواره در قامت یک فرمانده شجاع، انقلابی و هوشمند نقش‌آفرینی کرد. به گزارش فارس، در بخشی از پیام تسلیت سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی آمده است: خبر درگذشت سردار سرافراز ناصر شعبانی واصل و موجب تألم و تأثر خاطر فراوان شد. درود خدا بر آن مجاهد فی‌سبیل‌الله که عمر پربرکت خویش را در سایه‌سار قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام به مجاهدت خالصانه از جبهه‌های نور در دفاع‌مقدس و مقابله با منافقین و ضدانقلاب تا پس از آن در سنگرهای گوناگون عملیاتی، جهادی، علمی و دانشگاهی سپری و همواره در قامت یک فرمانده شجاع، انقلابی و هوشمند با نقش‌آفرینی‌های خود در عرصه‌های صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام، بر مسیر نورانی جهاد و شهادت و ولایت پای فشرد و سرانجام نیز با ردای مقدس جانبازی و ایثارگری، به دیدار حضرت حق شتافت.
***
موافقت شورای نگهبان با برگزاری مرحله دوم انتخابات در 21 شهریور
سخنگوی شورای نگهبان از موافقت این شورا با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 21 شهریور 99 خبر داد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با فارس، از درخواست وزیر کشور برای به تعویق انداختن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه وزیر کشور طی نامه‌ای به شورای نگهبان درخواست به تعویق انداختن مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مطرح کرده بود لذا ما این موضوع را بررسی کردیم. وی افزود: پیشنهاد وزیر کشور طی نامه مذکور 21 یا 28 شهریور سال 99 بود که طی آن عنوان شد با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس که قرار بود 29 فروردین‌ماه برگزار شود به زمان دیگری موکول شود. کدخدایی ادامه داد: شورای نگهبان پس از بررسی‌های لازم با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی در 21 شهریورماه 99 موافقت کرد و بر این اساس دومین مرحله انتخابات مجلس یازدهم در این تاریخ برگزار خواهد شد. سخنگوی شورای نگهبان همچنین در گفت‌وگو با مهر، درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه اظهار داشت: کار بررسی لایحه بودجه در مرحله اول در شورای نگهبان به پایان رسیده اما هنوز ایرادات شورا به مجلس ارسال نشده است. کدخدایی تصریح کرد: با توجه به اذنی که از مقام معظم رهبری گرفته شده بود، بررسی ایرادات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و رفع آنها کفایت می‌کند و نیازی به تشکیل جلسه صحن علنی نیست.
***
تأیید صحت انتخابات در ۲۰۴ حوزه انتخابیه
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مراتب تایید صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه انتخابیه دیگر، صادره از سوی شورای نگهبان، به وزارت کشور واصل شده است. به گزارش فارس، سیداسماعیل موسوی گفت: مراتب تایید صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه انتخابیه دیگر، صادره از سوی شورای نگهبان، به وزارت کشور واصل شده است. مدیرکل انتخابات وزارت کشور افزود: با توجه به تایید صحت انتخابات در ۲۰۰ حوزه انتخابیه در روزهای گذشته، در مجموع تاکنون صحت انتخابات ۲۰۴ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی به تایید شورای محترم نگهبان رسیده و مراتب تایید به وزارت کشور واصل شده است.
***
تعجب سفیر انگلیس از رفتار متفاوت ایرانیان در خرید
سفیر انگلیس در تهران با انتشار توئیتی به رفتار هموطنانش برای هجوم به فروشگاه‌ها در انگلیس و همچنین در دسترس بودن مایحتاج روزانه در فروشگاه‌های ایران، واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، راب مک ایر با انتشار تصویری از قفسه‌های دستمال توالت در فروشگاهی در صفحه توئیترش نوشت: خرید امروز در تهران. همان چیزی که شما نگرانش بودید. توئیت سفیر انگلیس در واکنش به رفتار هموطنانش  است که در عرض یک ساعت فروشگاه‌های انگلیس را خالی کردند.

Page Generated in 0/0069 sec