printlogo


کد خبر: 217760تاریخ: 1398/12/27 00:00
در صورت ادامه تعطیلی لیگ‌های فوتبال به‌خاطر ویروس کرونا
۴ سناریوی فیفا برای معرفی قهرمان لیگ‌ها

فدراسیــون بین‌المللـــی فوتبال (فیفا) در صورت اعلام پایان لیگ‌ها به خاطر کرونا، ۴ سناریو برای مشخص کردن تیم قهرمان دارد؛ سناریو‌هایی که در صورت اجرا شدن در لیگ ایران، شانس پرسپولیس را برای معرفی به‌عنوان قهرمان فصل جاری بیشتر از سایر تیم‌ها می‌کند. ویروس کرونا تقریبا همه کشورهای جهان را درگیر خود کرده و به معضلی بزرگ تبدیل شده است؛ معضلی که ورزش جهان و بویژه فوتبال را نیز گرفتار کرده است. لیگ‌های مختلف در سراسر جهان تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته و تعطیل شده‌اند. باتوجه به اینکه ممکن است این ویروس تا یکی دو ماه آینده نیز نابود نشود این احتمال زیاد است که پایان لیگ‌های فوتبال کشورها نیز اعلام شود. فیفا برای مشخص کردن تیم قهرمان در صورت اعلام پایان لیگ‌ها، 4 سناریو تعیین کرده است:
۱ - پایان اعلام لیگ بدون مشخص کردن تیم قهرمان (در این صورت در لیگ کنونی فوتبال ایران با وجود صدرنشینی پرسپولیس این تیم قهرمان نخواهد شد).
۲- سناریوی دوم اینکه در صورت اعلام پایان لیگ، قهرمان نیم فصل نخست به عنوان قهرمان لیگ انتخاب شود (در این صورت پرسپولیس در لیگ ایران به عنوان قهرمان انتخاب خواهد شد، چرا که در زمستان عنوان قهرمانی نیم‌فصل نخست را به دست آورد).
۳- سناریوی سوم این است که قهرمان فصل قبل به عنوان قهرمان فصل جاری هم انتخاب شود (در این صورت هم پرسپولیس در لیگ ایران به عنوان قهرمانی خواهد رسید).
۴ - سناریوی چهارم هم این است که جام قهرمانی به تیمی داده شود که تا قبل از تعطیلی لیگ صدرنشین بوده باشد (در این صورت هم جام قهرمانی در لیگ ایران باید به پرسپولیس داده شود).
***
[تلخ‌ترین پایان ممکن برای لیورپول و کلوپ!]
طبق یک نظرسنجی هواداران فوتبال علاقه‌ای ندارند سند قهرمانی لیگ برتر انگلیس در این فصل به نام لیورپول زده شود. در حالی که لیورپول با رقم خوردن شرایطی حتی با انجام یک بازی دیگر می‌توانست بعد از 3 دهه و برای اولین بار فاتح لیگ برتر شود اما شیوع ویروس کرونا باعث به تعویق افتادن مسابقات شده و هنوز آینده این فصل لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اسکای اسپورت در یک نظرسنجی از هواداران خواسته حالت ایده‌آل خود برای رقم خوردن اتفاقات ادامه فصل در صورت عدم امکان ادامه مسابقات را انتخاب کنند و بیش از 50 درصد معتقدند عنوان قهرمانی نباید به لیورپول برسد.
7/51 درصد از هواداران فوتبال در انگلیس علاقه‌مند هستند فصل همین‌جا ملغی اعلام شده و هیچ تیمی نه عنوان قهرمانی را به دست آورد و نه به دسته پایین‌تر سقوط کند.
3/21 درصد از شرکت‌کنندگان می‌خواهند لیورپول همین‌جا عنوان قهرمانی را به دست آورد اما تیمی به دسته پایین‌تر سقوط نکند.
27 درصد نیز معتقدند جدول فعلی باید ملاک اصلی برای تصمیم‌گیری قرار گیرد، بدان معنا که لیورپول قهرمان شده و تیم‌های ته‌جدولی نیز به دسته پایین‌تر سقوط کنند. این در حالی است که لیورپول در حال رسیدن به مقتدرانه‌ترین قهرمانی لیگ برتر در تاریخ بوده و تقریبا تردیدی درباره رخ دادن این اتفاق وجود ندارد. البته یورگن کلوپ دیروز در مصاحبه‌ای مدعی شد اگر با تعویق مسابقات حتی جان یک نفر هم نجات یابد، فوتبال در برابر آن یک جان، ارزشی ندارد اما به هر حال این اتفاق را می‌توان کابوس‌وار‌ترین پایان ممکن برای فصل درخشان لیورپول تصور کرد.

Page Generated in 0/0063 sec