printlogo


کد خبر: 217789تاریخ: 1398/12/27 00:00
اخبار

واریز حقوق اسفند کارمندان و بسته حمایتی
رئیس سازمان برنامه و بودجه یکشنبه‌شب در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر گفت:  در روزهای پایانی سال سازمان برنامه و بودجه ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد. به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت همچنین گفت: ساعت ۲۴ سه‌‌شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ (امشب) هم ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان، کمک بلاعوض به حساب ۳ میلیون نفر واجد شرایط واریز می‌شود. نوبخت با بیان اینکه تاکنون هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان صرفا برای مبارزه با کرونا به وزارت بهداشت پرداخت شده است، گفت: علاوه بر این در نظر داریم به اقشاری که بیش از همه مشکل دارند کمک‌های بلاعوضی ارائه کنیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: دولت با دو روش در پی اجرای پویش «کرونا را شکست می‌دهیم» است. او افزود: طبق بررسی‌ها ۱۰ رسته کسب‌و‌کار‌هایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند قرار است به آنها تسهیلاتی ارائه شود. نوبخت با اعلام اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۴ هزار میلیارد تومان حقوق اسفند کارکنان را واریز خواهد کرد، گفت: ساعت ۲۴ سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ هم، ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان، بلاعوض به حساب ۳ میلیون نفر واجد شرایط واریز می‌شود.
***
کمبود 5/4 میلیون مسکن در کشور 
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه ثبت‌نام بیش از انتظار در مسکن ملی و عبور آن از رقم یک و نیم ‌میلیون نفر نشان می‌دهد با یک انباشت تقاضا مواجهیم، گفت: رقم 5/4 میلیون کمبود مسکن نشان از یک انباشت تقاضای وحشتناک در کشور است.
فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آمار بیش از حد ثبت‌نام مسکن ملی نشان می‌دهد کشور از یک انباشت تقاضای مسکن رنج می‌برد، گفت: این ثبت‌نام فرصت بالقوه‌ای برای مسکن به وجود آورده است و وقتی می‌بینیم  بیش از یک و نیم میلیون نفر در مسکن ملی ثبت‌نام می‌کنند، نشان می‌دهد دولت چه وظیفه خطیری دارد. وی تاکید کرد: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون عمران در ابتدای سال جاری بالغ بر 5/4 میلیون کمبود مسکن داریم، پس دولت باید طرح‌هایی مثل طرح مسکن ملی را بیش از پیش اجرا کند و با کمک گرفتن از بخش خصوصی تولید مسکن را بیشتر از قبل در دستور کار خود قرار دهد. وی ادامه داد: بخش مسکن با یک تقاضای بالقوه مواجه است اما قدرت خرید متقاضیان پایین است و این تقاضا خود را پنهان شده نگه داشته است. دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید آیا تقاضای پنهان در بخش مسکن در سال‌های آینده تهدیدی برای بخش مسکن محسوب شود، تاکید کرد: نابرابری عرضه و تقاضای مسکن بخوبی قابل مشاهده است، چرا که وقتی ثبت‌نام طرح ملی مسکن در این حد انجام می‌شود، نشان می‌دهد بخش مسکن با یک تقاضای انباشته مواجه است که این تقاضای انباشته تهدیدی برای بخش مسکن و افزایش قیمت آن به شمار می‌رود.
***
ثبت‌نام بیش از 5/1 میلیون نفر در طرح مسکن ملی
در حالی که تنها ۴۰۰ هزار واحد در طرح ملی مسکن در نظر گرفته شده اما پس از راه‌اندازی سامانه پیامکی، یک میلیون و ۵۱۲ هزار نفر برای دریافت واحد مسکونی در این طرح طی دو مرحله ثبت‌نام کرده‌اند. به گزارش مهر، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌و‌شهرسازی، آمار کل ثبت‌نامی‌های مرحله دوم تا ظهر دیروز ۲۶ اسفندماه را اعلام کرد. بر اساس اعلام این دفتر، آمار کل ثبت‌نام‌های مرحله دوم از طریق سامانه اینترنتی تا ظهر دیروز ۲۶ اسفند، ۵۱۱ هزار و ۲۰۱ نفر و آمار کل پیامک‌های دریافتی به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ نیز ۷۴۰ هزار و ۷۳۳ نفر بوده است. این گزارش حاکی از مشارکت یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۳۴ نفری در مرحله دوم ثبت‌نام به 2 روش اینترنتی و پیامکی است. خاطرنشان می‌شود با توجه به ثبت‌نام ۲۶۰ هزار نفر در مرحله اول ثبت‌نام‌ها در طرح ملی مسکن، مجموعا حدود یک میلیون و ۵۱۲ هزار نفر در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند. این در حالی است که قرار است در این طرح طی 2 سال ۴ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور احداث و در اختیار متقاضیان قرار داده شود.
***
تجارت خارجی ایران به مرز ۸۰ میلیارد دلار رسید
آمار نشان می‌دهد ارزش تجارت خارجی کشور در ۱۱‌ماهه امسال ۷۸ میلیارد دلار بوده که ۳۸ میلیارد دلار آن به صادرات و ۴۰ میلیارد دلار آن به واردات اختصاص داشته است. به گزارش گمرک ایران، بررسی آمارها نشان می‌دهد تجارت خارجی ایران در دوره تحریم توانسته است بخش قابل توجهی از ارزش خود را حفظ کند و همچنان با وجود محدودیت‌های تحریمی به فعالیت خود ادامه دهد. آمارهای رسمی حاکی از آن است که در ۱۱ ماهه سال ۹۸ میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور (به استثنای نفت‌خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین صادرات از محل تجارت چمدانی) بالغ بر ۱۲۵ میلیون تن و به ارزش حدودی 5/38 میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷، افزایشی 61/17 درصدی در وزن و کاهشی 48/4 درصدی در ارزش دلاری داشته است. همچنین میزان واردات کشور در این مدت با افزایشی 84/10 درصدی در وزن و 31/2 درصدی در ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷، به ارقام ۳۲ میلیون تن و حدود ۴۰‌میلیارد دلار رسیده که به گفته سخنگوی گمرک ایران، از این مقدار ۶۵ درصد آن کالاهای اساسی بوده است.

Page Generated in 0/0113 sec