printlogo


کد خبر: 217792تاریخ: 1398/12/27 00:00
اخبار

واکنش جامعه‌المصطفی به اظهارات عبدالحمید
جامعه‌المصطفی العالمیه با صدور اطلاعیه‌ای به سخنان اخیر مولوی عبدالحمید و نسبت دادن شیوع ویروس کرونا در ایران به طلاب چینی این جامعه، واکنش نشان داد و از استناد او به ادعاهای رسانه‌های معاند انتقاد کرد. به گزارش ایرنا، در بخشی از اطلاعیه این نهاد علمی و آموزشی آمده است: مولوی عبدالحمید به کدام دلیل ادعا کرده‌اند که منشأ شیوع ویروس کرونا در ایران، دانش‌پژوهان چینی المصطفی بوده‌اند؟ آیا مدرکی جز ادعای رسانه‌های معاند در این زمینه وجود دارد؟ این اطلاعیه افزوده است: آیا تاکنون هیچ مقام رسمی چنین ادعایی را تأیید کرده و آیا مدرک و مستندی در این زمینه ارائه‌ شده؟ انتظار می‌رود یک عالم دینی در بیان مطالب خود دقت بیشتری داشته باشد. نهاد علمی- آموزشی جامعه‌المصطفی بیان کرده است: به چه دلیل وی حضور طلاب اهل‌سنت در مراکز آموزشی المصطفی را مغایر با سیاست تقریب مذاهب اسلامی شمرده‌اند، حال ‌آنکه این حضور، خود نشانه‌ای از سیاست تقریب مذاهب است. در ادامه این اطلاعیه آمده است: برنامه‌های آموزشی المصطفی برای این عزیزان مبتنی بر فقه و کلام اهل‌سنت و البته با رویکرد تقریبی و اعتدالی و در مقابل سیاست تکفیری و افراطی است که متأسفانه در برخی مراکز دیگر شاهد آن هستیم. اطلاعیه افزوده است: ادعای شست‌وشوی مغزی دانش‌پژوهان، اهانت به صدها فاضل و عالم اهل‌سنت که مدارج علمی برجسته‌ای را واجد بوده و هستند و در عین‌حال، برای طی مراحل تحصیلات تکمیلی و بویژه دوره دکترا، تحصیل در المصطفی را برگزیده‌اند،‌ نیست؟
***
وزارت امور خارجه قاطعیت لازم را ندارد
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: برای برخی احزاب متأسفم، چرا که درباره کشتار فاجعه‌بار مسلمانان هند کاملاً سکوت کردند. محمدجواد عامری در گفت‌وگو با مهر، درباره کشتار مسلمانان هند گفت: برای برخی احزاب متأسفم، در موارد مشابهی که در غرب اتفاق افتاده موضع‌گیری کرده‌اند اما درباره کشتار فاجعه‌بار مسلمانان هند کاملاً سکوت کردند. وی افزود: متأسفانه دستگاه سیاست خارجی در موقعیت‌های مختلف قاطعیت لازم را نداشته است و هر زمان چیزی را بهانه عدم قاطعیت خود قرار می‌دهد. دبیرکل جمعیت ایثارگران تاکید کرد: درباره کشتار مسلمانان هند نیز احتمالاً مبادلات تجاری ما با هند را مطرح می‌کنند اما اگر به موضع‌گیری رهبر حکیم انقلاب نگاه کنیم می‌بینیم ایشان چطور از موضع عزت و با قاطعیت از مسلمانان هند حمایت کردند و وقتی بحث جان انسان‌ها و مؤمنان به میان می‌آید ایشان با قاطعیت به دولت هند اعلام کردند این اقدامات باعث می‌شود شما منزوی شوید.
***
افتتاح سفارت ارمنستان در تل‌آویو در تضاد با منافع ملت فلسطین است
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ضمن محکوم کردن تصمیم دولت ارمنستان در افتتاح سفارت خود در تل‌آویو، این اقدام را در تضاد با منافع ملت فلسطین و امنیت منطقه دانست. به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان اعلام خبر تصمیم دولت ارمنستان جهت افتتاح سفارت این کشور در تل‌آویو را تعجب‌برانگیز خواند و گفت: بی‌تردید این اقدام در تضاد با منافع مردم فلسطین بوده و بر ثبات و امنیت منطقه تأثیر منفی خواهد گذاشت. دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به مواضع کشورهای اسلامی در لزوم تحقق حقوق ملت فلسطین، هرگونه عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و غیرعربی با رژیم نژادپرست صهیونیستی را شدیداً محکوم کرد. امیرعبداللهیان در ادامه روابط دوستانه تهران- ایروان را عامل مهمی در جهت حفظ ثبات و امنیت در منطقه توصیف و اظهار امیدواری کرد دولت ارمنستان در تصمیم خود تجدید نظر کرده و در جهت کمک به مردم آواره و مظلوم فلسطین تدابیر لازم را اتخاذ کند.
***
چین خواستار لغو تحریم‌های «غیرانسانی» علیه ایران شد
سخنگوی وزارت خارجه چین با غیرانسانی خواندن تحریم‌های ایران و اشاره به تاثیر جدی آن بر مبارزه با ویروس کرونا، خواستار لغو این تحریم‌ها شد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه چاینا دیلی، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پی اظهارات اخیر حسن روحانی، رئیس‌جمهور درباره تحریم‌های آمریکا گفت: تداوم تحریم‌های یک‌جانبه بر ایران در یک چنین موقعیت حیاتی، تاثیری جدی بر مبارزه با ویروس جدید کرونا [در ایران] خواهد داشت. او در ادامه اظهار کرد: تحریم‌های غیرانسانی مانند این تحریم‌ها فقط شرایط را برای کسانی که در وضعیت سختی هستند بدتر خواهد کرد و چین از کشورهای مرتبط می‌خواهد تحریم‌ها علیه ایران را لغو کنند.
***
بادامچیان:
ملت در امتحانات سال 98 موفق شد
دبیرکل موتلفه گفت: سال ۹۸ سال امتحان‌های بزرگ برای همه ما بود که مشکلات و سختی‌های فراوانی بر ملت تحمیل شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله بادامچیان در آخرین مواضع هفتگی این حزب در سال‌۹۸ اظهار کرد: سال ۹۸ سال امتحان‌های بزرگ برای همه ما بود. مشکلات و سختی‌های فراوانی بر ملت تحمیل شد اما به برکت رهبر معظم، حضور گسترده مردم در همه صحنه‌ها، مقاومت و ایستادگی و همراهی همگانی، همت همه با هم ملت، توفیقات الهی و برکات فداکاری شهدا و خوبان ایران اسلامی در این امتحان‌ها پیروز و موفق شد و با انتخابات سرنوشت‌ساز دوم اسفند، راه برای گام دوم انقلاب اسلامی هموار شد. او افزود: از سپاه عزیز و بسیج فداکار که در سال ۹۸ خدمات عظیمی را بموقع در سیلاب‌ها و زلزله‌ها و در مشکلات مردم و در دفاع از کشور همراه نیرو‌های مسلح و غیرمسلح کشور انجام دادند، تشکر فراوان داریم و از همه درخواست می‌کنیم هرکس به اندازه توان خود با این عزیزان همکاری کند.

Page Generated in 0/0322 sec