printlogo


کد خبر: 217831تاریخ: 1398/12/28 00:00
اخبار

اطلاعیه آستان‌های مقدس کشور در پی ایجاد «محدودیت‌ موقت»
تولیت آستان قدس رضوی، آستان مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با صدور اطلاعیه مشترک، مراتب عذرخواهی خود را به پیشگاه ملت مؤمن و شریف ایران اسلامی به سبب «محدودیت‌های موقت» ایجاد شده در زیارت و عدم امکان ارائه خدمات به زائران حرم‌های مطهر ابراز داشتند.به گزارش آستان‌نیوز، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: آستان مقدس حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، آستانه مقدس کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) امسال چونان سالیان گذشته، با برنامه‌ریزی‌های متنوع و متعدد معنوی، فرهنگی، رسانه‌ای، تبلیغی و هنری، حجم انبوهی از مراسم را تدارک دیده بودند تا در ماه‌های متبرک و نیز ایام تحویل سال نو، پاسخگوی شور و اشتیاق مشتاقان اهل بیت(ع) باشند اما با ورود و شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های مقامات بهداشتی درباره مخاطرات جدی تجمعات، مدتی است کلیه‌ اجتماعات و برنامه‌های گروهی اعتاب مقدسه به حال تعلیق درآمده و اکنون با گسترش و مخاطرات جدی‌تر کرونا در سطح کشور و جهان، با قلبی شکسته و دلی پردرد، تصمیم سخت ایجاد محدودیت موقت انجام گرفت بنابراین با حزن و اندوه فراوان عذرخواهی خود را به پیشگاه اهل‌بیت(ع) در عدم امکان ارائه خدمات به زائران عزیز حرم‌های مطهر ابراز می‌داریم.
***
هتاکی به حرم‌های مطهر برنامه‌ریزی‌شده بود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هتک حرمت شامگاه دوشنبه برخی به حرم فرزندان حضرت موسی ‌بن جعفر علیه‌السلام گفت: جریانات اجتماعی همیشه برای اینکه وهنی برای حوزه دین ایجاد کنند، دست به شیطنت‌هایی می‌زنند؛ جریاناتی که امروز به ‌شکل‌های مختلف دین را در معرض شدیدترین تهاجمات قرار داده‌اند، آن هم با رفتارهای بسیار سخیفی که هیچ کدام مستند به سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام نیست؛ چه در شکل عزاداری‌های‌شان و چه سلوک رفتاری در زندگی و حتی نوع لباس پوشیدن‌شان. اساسا هدف اصلی آنان، سوءاستفاده از احساسات جوانان است تا بتوانند رویکرد حمله به دین را در جامعه رونق بدهند و بالا ببرند. حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با تسنیم افزود: در چند وقت گذشته شاهد اقدام افرادی بودیم که داخل حرم‌های مطهر  ضریح مقدس و حتی زمین را با وجود بیان نکات پزشکی لیس می‌زدند و با این کار وهنی برای دین ایجاد کردند. دوشنبه نیز عده‌ای با رویکرد دیگری مبنی بر اشتیاق به زیارت آمدند و نسبت به درهای مطهر حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌ علیها هتک حرمت کردند، حال چه آتش زدن باشد و چه شکستن و تخریب کردن یا ضرب‌وشتم عواملی که درصدد حفظ جان مردمند. حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر خاطرنشان کرد: این افراد قطعا با برنامه این کارها را کرده‌اند. مردم شریف ما باید متوجه باشند این همان جریان پیر استعمار انگلیس است که سرمایه‌هایی را جهت مدیریت چنین رفتاری به ‌کار می‌گیرد، تلاش آنان برای این است که به‌ نحوی جلوی گرایش مردم و پایبندی آنان به حوزه دین را بگیرند.
***
قرارگاه امام رضا(ع) مأموریت مستقلی انجام نمی‌دهد
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) که درباره بیماری کرونا فعالیت می‌کند، هیچ ماموریت مستقلی انجام نمی‌دهد و فقط با درخواست دولت به میدان می‌آید. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار ابوالفضل شکارچی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح از اول اسفند امسال برای کمک به دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا ستادی را در نیروهای مسلح ایجاد کرد و ۲۲ اسفند که مقام معظم رهبری فرمانی خطاب به سردار باقری صادر کردند، قرارگاه امام رضای نیروهای مسلح از صبح جمعه ۲۳ اسفند با حضور سازمان‌های پنجگانه ستاد کل تشکیل شد. وی گفت: جهت‌گیری و ماموریت ستاد کل علاوه بر حفظ آمادگی‌های دفاعی و امنیتی، سوق دادن امکانات ستاد برای کمک به دولت است و در این جهت این قرارگاه هیچ ماموریت مستقلی انجام نمی‌دهد و ما بنا به درخواست دولت اقدامات زیادی را انجام می‌دهیم که آمادگی افزایش ظرفیت را هم داریم. وی گفت: اینکه امروز دشمنان ما شایعه می‌کنند که این قرارگاه تشکیل شده است تا مستقل کار کند، حرف گزاف و بیهوده‌ای است و نیروهای مسلح هیچ ماموریت مستقیمی در این حوزه ندارند و فقط امکانات‌شان را در اختیار دولت قرار می‌دهند.
***
بیانیه وزرای خارجه ادوار و ۲۲۷ نفر از سفرا و نمایندگان ایران در خارج
شیخ‌الاسلام از بنیانگذاران وزارت امور خارجه عهد انقلاب بود
در بیانیه بزرگداشت وزرای خارجه ادوار و ۲۲۷ نفر از سفرا و رؤسای ادوار نمایندگی‌های ایران در خارج، تاکید شد: حسین شیخ‌الاسلام از جمله بنیانگذاران وزارت امور خارجه عهد انقلاب اسلامی بود. به گزارش مهر، در بخشی از این بیانیه آمده است: حسین شیخ‌الاسلام از برجسته‌ترین دیپلمات‌ها و از جمله بنیانگذاران وزارت امور خارجه عهد انقلاب اسلامی بود. باور راستین و بی‌آلایش به ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی و رهبری گرانقدر آن، تلاش بی‌پایان برای آزادی فلسطین از اشغال صهیونیستی و رهایی ملت‌های منطقه از قید و بند استبداد داخلی و استعمار خارجی، تعبد شرعی و پاکدستی و ساده‌زیستی زاهدانه و اخلاص و تواضع ستودنی این انسان به تمام معنا صمیمی و صادق و هوش سرشار وی در فهم جوهره‌ مناسبات بین‌المللی و دقایق سیاست خارجی و بهره‌گیری مستمر از عقل جمعی و دریادلی در تحمل تندترین انتقادات و رفتار مدیریتی انسان‌ساز و مدیرپرور حسین شیخ‌الاسلام، او را به برادر صادق و پاکباز 3 نسل از کارکنان و مدیران عرصه دیپلماسی کشور تبدیل و عنوان برادری را شایسته نام زیبا و بلندش کرده است.

Page Generated in 0/0063 sec