printlogo


کد خبر: 217852تاریخ: 1399/1/16 00:00
اخبار

وزیر ورزش: برای ادامه لیگ به تیم‌ها فرصت آماده‌سازی می‌دهیم
وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از فدراسیون پزشکی ورزشی به باشگاه‌ها اطمینان داد پیگیری مسابقات و لیگ‌ها به یک‌باره نخواهد بود و زمان لازم برای آماده‌سازی و تمرینات تیم‌ها در نظر گرفته می‌شود. مسعود سلطانی‌فر درباره وضعیت ورزش ایران در شرایط کرونایی، اظهار کرد: در جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش که در فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، با حضور اساتید و پزشکان بزرگوار این فدراسیون مباحث مثبتی مطرح و اطلاعات خوبی رد و بدل شد. همان‌طور که مستحضرید، به منظور قطع زنجیره کرونا تمام اماکن ورزشی و باشگاه‌ها تعطیل شده است، با این حال ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور با آموزش‌هایی که دیدند و همت خودشان فعالیت‌های خود را کاملا تعطیل نکرده‌اند و در منزل با استفاده از ابزار و امکاناتی که دارند به تمرینات‌شان ادامه می‌دهند. وی افزود: به هرحال الان حدود یک ماه و نیم است مسابقات ورزشی در سطوح مختلف و در تمام رشته‌ها متوقف شده است تا بتوانیم از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری کنیم. باید ببینیم برنامه‌های مقابله با کرونا و موفقیت‌های حاصله چگونه بوده است تا بتوانیم با افق بهتری برای ادامه مسابقات مختلف تصمیم‌گیری کنیم. وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در هر صورت ما از دوستان خواستیم با توجه به وضعیتی که در کشور هست، حداکثر تا پایان هفته آینده به جمع‌بندی متناسب با سیاست‌هایی که ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین خواهد کرد و توصیه‌هایی که آنها خواهند داشت، برسیم. وی تصریح کرد: قطعا پیگیری مسابقات و لیگ‌ها به یک باره اتفاق نخواهد افتاد و ستاد مقابله با کرونا در ورزش زمان لازم را برای آماده‌سازی و تمرینات تیم‌ها در نظر خواهد گرفت.
***
یوفا: لیگ‌های اروپایی را لغو نکنید
اتحادیه فوتبال اروپا به لغو لیگ برتر بلژیک به خاطر شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داد. به نقل از سایت گل، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به اعضای خود اعلام کرده تعطیلی لیگ‌های داخلی در شرایط کنونی منطقی نیست و باید منتظر بمانند تا ببینند وضعیت شیوع ویروس کرونا به کجا می‌رسد. واکنش یوفا به این خاطر است که روز گذشته سازمان لیگ برتر فوتبال بلژیک لغو کامل لیگش به دلیل شیوع ویروس کرونا را اعلام کرد. اتحادیه فوتبال اروپا بعد از تصمیم‌گیری سازمان لیگ بلژیک به تمام اعضایش نامه ارسال کرده و از آنها خواسته تصمیم عجولانه نگیرند تا در زمان مناسب تصمیم‌گیری شود.
***
لغو مسابقات وزنه‌برداری تا 3 ماه آینده
برگزاری مسابقات وزنه‌برداری تا پایان ماه ژوئن میلادی لغو شد. به گزارش ایسنا، مسابقات کلمبیا و قهرمانی قاره‌ها آخرین رویدادهای گزینشی المپیک بودند که در تقویم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری قرار داشتند و  پس از آن تکلیف وزنه‌برداران راه‌یافته به المپیک توکیو مشخص می‌شد اما با گسترش شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، برگزاری مسابقات قهرمانی قاره‌ها در ماه آوریل لغو و به اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) موکول شد. اکنون با توجه به لغو المپیک در سال ۲۰۲۰، مسابقاتی که قرار بود ماه ژوئن برگزار شوند نیز لغو شده است. در حال حاضر تنها مسابقات قهرمانی اروپا در ماه ژوئن باقی مانده که به نظر می‌رسد این رویداد هم لغو خواهد شد. فدراسیون جهانی پس از لغو المپیک اعلام کرد بزودی درباره ادامه مسابقات تصمیم‌گیری می‌کند و اکنون باید دید تکلیف آخرین رویداد گزینشی المپیک در قاره‌ها چه می‌شود؛ به نظر می‌رسد فدراسیون جهانی باید تقویم جدیدی را ارائه کند. 
***
اسطوره باشگاه آتالانتا به خاطر کرونا درگذشت
اسطوره باشگاه آتالانتای ایتالیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد. باشگاه آتالانتای ایتالیا خبر داد زکریا کومیتی، ستاره سابق این باشگاه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. گلر سابق آتالانتا یکی از ستاره‌های نسل طلایی این باشگاه بود که موفق شدند سال 1963 قهرمان جام حذفی ایتالیا شوند. او از سال 1957 تا 1968 یازده فصل متوالی سنگربان آتالانتا بود و یکی از اسطوره‌های این باشگاه ایتالیایی به شمار می‌آید.

Page Generated in 0/0150 sec