printlogo


کد خبر: 217858تاریخ: 1399/1/16 00:00
تعداد مبتلایان کرونا در کشور به 53183 و شمار قربانیان به 3294 نفر رسید
امیدواری در ایران
با وجود افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا روند تعداد قربانیان ثابت مانده است

گروه اجتماعی: افزایش وحشتناک تعداد مبتلایان روزانه در ایران مهم‌ترین خبر کرونایی ایام نوروز بود.  به گزارش «وطن امروز»، بررسی آمار‌های رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که روند مرگ و میر ناشی از «کووید-۱۹» در کشور ثابت بوده اما روند ابتلای نهایی به کرونا افزایش چشمگیری داشته است. وزارت بهداشتی‌ها معتقدند افزایش تعداد مبتلایان به علت افزایش تست‌ و فرآیند بیماریابی بوده است. سعید نمکی، وزیر بهداشت در این‌باره گفت: در افکار عمومی و از سوی برخی کارشناسان این پرسش مطرح شده است که وقتی می‌گوییم موج سنگین اولیه بیماری را در کشور مدیریت کرده‌ایم، پس چگونه موارد شناسایی‌شده افزایش یافته است؟ به‌دلیل تقویت بیماریابی توانسته‌ایم موارد جدید بیشتری از ابتلا به «کووید-19» در کشور را شناسایی کنیم و در روزهای آینده، اثرات بهبودی این افراد که شناسایی شده‌اند، بیشتر نمایان می‌شود و وضعیت ایران را در سطح جهانی، متحول خواهد کرد. وی افزود: تا امروز توانسته‌ایم بیش از 90 درصد از جمعیت هدف را در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا پوشش دهیم. مردم بدانند که در مرحله مدیریت بیماری «کووید-19» هستیم و هنوز مرحله کنترل و مهار این بیماری را در پیش داریم، البته در برخی استان‌ها به‌دلیل مدیریت صحیح بیماری، میزان شناسایی موارد جدید از بهبودیافتگان، کمتر شده است و امیدواریم با همراهی مردم و همه دستگاه‌های اجرایی، تا 20 فروردین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با قوت ادامه پیدا کند و قطعاً اثرات همراهی و همدلی مردم باعث شد وضعیت مطلوبی بین کشورهای شرق مدیترانه داشته باشیم. نکته‌ای که در آمارهای کرونا وجود دارد اینکه وزارت بهداشت بنا به دلایلی تصمیم گرفت دیگر تعداد مبتلایان به تفکیک استانی را از 3 فروردین اعلام نکند. در آخرین روزی که وزیر بهداشت آمارهای استانی کرونا را اعلام کرد تهران با 249 ابتلا، اصفهان با 87 ابتلا، آذربایجان شرقی با 57 مورد و خراسان رضوی با 42 مورد در رده‌های اول تا چهارم جدول روزانه مبتلایان قرار داشتند. نکته جالب در این آمار تعداد مبتلایان در استان قم بود که با 17 مورد، در رده‌های پایین جدول مبتلایان قرار گرفت. از این استان خبر می‌رسد که کرونا کنترل شده و همچنان روند ابتلا در قم کاهشی است.  همچنین آمار رسمی کرونا در کشور نشان می‌دهد تعداد مبتلایان افزایش چشمگیر یافته اما تعداد مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس تقریبا ثابت بوده است. به عنوان مثال 27 اسفندماه تعداد مبتلایان ثبت شده در کشور حدود 1200 نفر و تعداد مرگ‌ومیر حدود 140 نفر بوده است، در حالی که12 فروردین آمار مبتلایان در آن روز به 3111 نفر رسید اما آمار قربانیان در همان تعداد (141 نفر) باقی ماند. نکته دیگر در آمارهای جدید کرونایی، اعلام آمار مبتلایان با بیماری شدید است. آخرین آمار مبتلایان حادکرونایی 4035 نفر بوده است. طبق آخرین آمار تعداد مبتلایان کرونا به  53183  و  شمار قربانیان به 3294 نفر رسید و تعداد بهبودیافتگان به 17935 نفر در کشور رسید.
 
 
شیب نمودار شیوع کرونا در ایران کوتاه‌تر از سایر کشورها
‎کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت با مقایسه وضعیت کرونا در ایران و سایر کشورها، تصریح کرد: نمودار روند شیوع کرونا در ایران کوتاه‌‌تر از برخی کشورهاست؛ استراتژی اتخاذشده در وزارت بهداشت نشان داد موضوع فاصله‌‌گذاری اجتماعی می‌‌تواند با جلب مشارکت اجتماعی خوب و حمایت بین‌بخشی تأثیرگذاری به‌مراتب بیشتری از حکومت نظامی داشته باشد. مستندات حاکی از آن است که فاز دوم فاصله‌‌گذاری اجتماعی که ما الان در آن قرار داریم به کنترل بیماری کمک می‌‌کند و با در نظر گرفتن الگوهای فرهنگی، باید ساختار اجتماعی موضوع به‌نحوی مدیریت شود که در هفته‌‌های بعد شاهد کنترل و مهار بیماری باشیم.
‎وی ادامه داد: در برخی مناطق کشور شاهد نمودار نزولی شیوع هستیم، همچنین در فاز مدیریت بیماری هستیم اما هنوز آن را مهار نکرده‌‌ایم؛ اگرچه بسیج ملی مبارزه با کرونا در مدیریت بیماری مؤثر بوده است اما تنها راه نجات کشورهای جهان از این بیماری، مسؤولیت مشترک در قالب اقدام مشترک است. در برخی کشورهای جنوب شرقی آسیا زنگ طغیان مجدد بیماری به صدا درآمده است، بنابراین این مسأله همکاری تمام کشورها را می‌‌طلبد.
 


Page Generated in 0/0067 sec