printlogo


کد خبر: 217867تاریخ: 1399/1/16 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت درگذشت میرزامحمد سلگی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیامی درگذشت مجاهد فداکار و جانباز سرافراز آقای میرزامحمد سلگی، راوی کتاب ارزشمند «آب هرگز نمی‌میرد» را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمه‌تعالی
درگذشت جانباز عزیز و سردار فداکار جناب آقای میرزامحمد سلگی را به همه‌ کسانی‌که به ایثارگران دفاع‌مقدس ارادت می‌ورزند و به همه‌ خانواده‌های شهید و به همه‌ جانبازان و خانواده‌های آنان و همه‌ یادگاران دفاع‌مقدس و بویژه به همسر فداکار و فرزندان و دیگر بازماندگان وی تسلیت عرض می‌کنم.
این مجاهد فداکار در دوره‌ پس از پایان دفاع‌مقدس نیز با تحمل رنج جسمانی، مجاهدت در راه خدا را ادامه داد تا به لقاء‌الله پیوست. خداوند روح مطهر او را با ارواح طیبه‌ شهیدان محشور کند و مجاور اولیاء‌الله قرار دهد.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۵ فروردین ۱۳۹۹
***
علی لاریجانی هم به کرونا مبتلا شد
روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای از مثبت شدن تست کرونای علی لاریجانی خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «در پی تماس‌های برخی نمایندگان  محترم و همکاران در مجلس شورای اسلامی که جویای حال جناب آقای دکتر لاریجانی، ریاست محترم مجلس گردیده‌اند، به آگاهی می‌رساند حسب اطلاع واصله از حوزه ریاست مجلس، به دنبال بروز برخی علائم، از ایشان آزمایش کرونا به عمل آمد و با توجه به نتیجه مثبت آن در حال حاضر در قرنطینه و تحت درمان می‌باشند». در همین حال عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: ابتلای رئیس مجلس به بیماری کرونا مانعی برای برگزاری جلسات مجلس نیست و جلسات علنی مجلس هفته آینده به ریاست نواب رئیس برگزار می‌شود.
***
ساخت ناوشکن 6 هزار تنی از امسال آغاز می‌شود
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از آغاز ساخت ناوشکن 6 هزار تنی در سال جاری خبر داد. امیر رستگاری در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: سازمان صنایع دریایی پروژه‌ای تحت عنوان ناوشکن سنگین دارد؛ این یکی از پروژه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان صنایع دریایی است. وی با بیان اینکه «این شناور نزدیک به 6 هزار تن وزن دارد و بدنه‌اش تقریبا 3 تکه است»، اظهار داشت: ان‌شاءالله کار اجرایی ساختش از امسال استارت می‌خورد، البته کار طراحی آن به طور کامل تمام شده است. امروز تمام تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری شامل رادار، دوربین‌ها، سیستم‌های اپتیکی، جی‌پی‌اس و سامانه‌های میز و نقشه‌های الکترونیکی که برای ناوبری استفاده می‌شود همگی بومی شده و ما از هیچ‌گونه تجهیزات خارجی در این حوزه استفاده نمی‌کنیم. رادارهایی که امروز توسط صنایع الکترونیک وزارت دفاع تولید می‌شود، مجهز به سامانه‌های رهگیری خودکار است که ده‌ها فروند شناور را می‌توانند رهگیری کنند. 
***
کسی از دروغ‌‌پراکنی آمریکا فریب نمی‌خورد
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: در حالی‌که جهان بر همکاری برای مقابله با کرونا متمرکز است‎، آمریکا بدون توجه به آن، علیه دیپلمات‌های ایرانی دروغ‌پراکنی می‌کند. مجید تخت‌روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در حالی‌که جهان بر همکاری برای مقابله با کرونا متمرکز است و از آمریکا می‌خواهد تروریسم اقتصادی خود را بردارد، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بدون توجه به آن، علیه دیپلمات‌های ایرانی دروغ‌پراکنی می‌کند. تخت‌روانچی با تاکید بر اینکه اتهام‌‌زنی مقامات آمریکا علیه ایران حد و مرزی ندارد، افزود: کسی فریب دروغ‌پراکنی آنان را نمی‌خورد.
***
قدردانی افغانستان از ایران به خاطر پذیرش رایگان اتباع خارجی
سفارت کابل در تهران از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پذیرش رایگان اتباع خارجی مقیم از جمله اتباع افغانستان در صورت ابتلا به بیماری کرونا سپاسگزاری و قدردانی کرد. به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، در اطلاعیه سفارت افغانستان در تهران آمده است: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونای جمهوری اسلامی ایران، همه اتباع خارجی که در این کشور زندگی می‌کنند، چنانچه دچار بیماری کرونا شوند، پذیرش آنها در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد بود. در ادامه این اطلاعیه آمده که سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران طی جلسات متعدد، مشکلات مختلف مهاجران از جمله درمان آن عده از مهاجران افغان را که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، با مقامات وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است. این سفارت در ادامه از این تصمیم بشردوستانه مقامات جمهوری اسلامی ایران ابراز سپاس و قدردانی کرده است. سفارت افغانستان در تهران از همه اتباع مقیم ایران تقاضا کرده ضمن رعایت مقررات وضع شده به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در حفظ مسائل بهداشتی دقت کنند و در صورتی که علائمی مبنی بر ابتلا به این ویروس دارند، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

Page Generated in 0/0064 sec