printlogo


کد خبر: 217967تاریخ: 1399/1/19 00:00
گزارش «وطن امروز» از سریال‌های شبکه یک و 2 برای ماه رمضان
با «بچه مهندس» به دنبال «زیرخاکی»

عباس اسماعیل‌گل: شبکه‌های مختلف سیما به روال هر ساله سریال‌هایی را برای پخش در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته‌اند که البته امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، کنداکتور شبکه‌ها دستخوش تغییر شده که در این گزارش به سریال‌های شبکه‌های یک و 2 سیما در ماه رمضان پرداخته شده است و به محض مشخص شدن سریال رمضانی سایر شبکه‌ها در این ‌باره اطلاع‌رسانی خواهد شد.
***
* جلیل سامان: ادعای کمدی بودن نداریم
شبکه یک سیما امسال بناست سریال «زیرخاکی» را روی آنتن ببرد. پیش از این سریال «نون خ» در جدول پخش شبکه یک قرار داشت که به دلیل شیوع کرونا تصویربرداری 30 قسمت به سرانجام نرسید و این اثر در 17 قسمت از 20 فروردین پخش خواهد شد. پس از آن هم «زیرخاکی» پخش خواهد شد. این سریال به کارگردانی «جلیل سامان» ساخته شده است و پیش از این گفته می‌شد بناست از شبکه 3 پخش شود اما با برنامه ریزی‌های جدید، «زیرخاکی» به شبکه یک می‌رود.
سریال «زیرخاکی» با محوریت تحولات جامعه در سال‌های پایانی دهه 50 با زبان طنز آماده شده است. این مجموعه توسط جلیل سامان نوشته و کارگردانی شده است. این مجموعه به مبارزات مردم پیش از انقلاب توجه ویژه‌ای دارد.
«زیرخاکی» که از ۳۰ مرداد در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس کلید خورده، تاکنون در لوکیشن‌های متعددی چون محله باغ آذری تهران، خانه‌هایی در مرادآباد و شهرک غزالی، بیمارستان و کلانتری و پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد ضبط شده است و هادی حجازی‌فر و پژمان جمشیدی در این لوکیشن نظامی بازی کرده‌اند.
پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گوهر خیراندیش، ایرج سنجری، نادر فلاح، اصغر نقی‌زاده، بازیگر خردسال رایان سرلک و هادی حجازی‌فر بازیگران اصلی این سریال هستند.
بنا بر این گزارش، کارگردان سریال «زیرخاکی» در صفحه رسمی این سریال درباره جزئیات آن اینچنین نوشته است:  کرونا بالاخره کار ما را هم تعطیل کرد؛ بخش کمی از فصل اول در ترکیه و چند هفته‌ای از فیلمبرداری فصل دوم باقیمانده است. با این وجود با اصرار سازمان صداوسیما فصل اول را برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان آماده می‌کنیم. این اگر چه مطلوب گروه سازنده نیست اما امیدوارم در شرایط فعلی بتوانیم اندکی حال مخاطب را خوب کنیم. البته در خبرها آمده «زیرخاکی» سریالی کمدی و طنز و غیره و ذالک است اما من چنین ادعایی ندارم و ترجیح می‌دهم بیننده بدون پیش‌زمینه ذهنی کار را ببیند‌‌‌‌.
 
* سعید سعدی: تمام قسمت‌های سریال کامل تصویربرداری شده است
شبکه 2 سیما فصل سوم سریال «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی ‌را در ماه مبارک رمضان روی آنتن خواهد برد. سال گذشته فصل اول سریال پخش شد که با استقبال بالایی مواجه شد اما فصل دوم که به دوران نوجوانی شخصیت‌های اصلی می‌پرداخت، خیلی مورد استقبال واقع  نشد و حالا فصل سوم به بزرگسالی کودکانی که در یک پرورشگاه بودند، رسیده است.
داستان سریال بچه مهندس در 3 فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی است که پیش از این فصل‌های اول و دوم این سریال پخش شده است.
تصویربرداری سریال در روزهای میانی تیرماه در منطقه سازمان آب آغاز شد و فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری و همچنین روزبه حصاری در نقش جوانی «جواد جوادی» به ایفای نقش پرداختند.
پرویز پورحسینی، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، بهناز جعفری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، سیاوش چراغی‌پور، فرزین محدث، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی‌فر و حمید شریف‌زاده از بازیگرانی هستند که هم در فاز یک و هم در فاز 2 حضور داشتند. پیش از این سیما تیرانداز، علی اوسیوند، نسرین نکیسا، مهران نائل، صحرا اسداللهی، فرج‌الله گلسفیدی و سیامک اشعریون هم به این سریال اضافه شده بودند و مانی رحمانی نقش نوجوانی جواد را بازی می‌کرد.
سعید سعدی، تهیه‌کننده سریال «بچه مهندس» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی «وطن امروز» درباره مراحل تصویربرداری سریال «بچه مهندس» گفت: تصویربرداری سریال «بچه مهندس ۳» که از نیمه تیرماه در سازمان آب آغاز شده بود، پس از ۸ ماه، روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه به پایان رسید. وی ادامه داد: تصویربرداری سریال در اسفندماه به خاطر شرایطی که کرونا برای جامعه به‌وجود آورده بود، به سختی برای عوامل تولید سریال پیش می‌رفت اما تمام مراحل تصویربرداری در اسفندماه با رعایت کامل نکات بهداشتی و ایمنی انجام شد که امیدوارم تمام سختی‌هایی که عوامل مجموعه در یکی دو ماه آخر تصویربرداری کشیدند، با کسب رضایت مردم پس از دیدن این سریال مرتفع شود.
سعدی درباره تغییر زمان پخش سریال «بچه مهندس 3» گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود سریال پاییز امسال روی آنتن شبکه 2 سیما برود اما با تغییر کنداکتور سیما به‌خاطر شرایطی که جامعه در پی شیوع ویروس کرونا با آن روبه‌رو شده است، به یکباره به ما اعلام شد سریال را به عنوان سریال ویژه ماه رمضان روی آنتن ببریم که این موضوع کار را برای رساندن مجموعه به کنداکتور ماه رمضان بسیار سخت کرد و عوامل فنی سریال این روزها تمام‌وقت تلاش می‌کنند تا «بچه مهندس 3» را به بهترین شکل ممکن به پخش برسانند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده، تمام قسمت‌های سریال به‌طور کامل تصویربرداری شده است و عوامل تولید مجموعه طبق تعهد خود به تلویزیون سکانس به سکانس سریال را پیش بردند و به‌خاطر شرایط کرونایی جامعه به هیچ‌وجه نسبت به کوتاه کردن قسمت‌های سریال اقدام نکردند. سعدی درباره پیش‌بینی استقبال مخاطبان از فصل سوم «بچه مهندس» گفت: فصل سوم سریال از ریتمی تند برخوردار است و به‌خاطر تعدد لوکیشن‌های جذاب و قصه‌ای مهیج، بسیار امیدوار هستیم بتوانیم لبخند رضایت را بر لبان مخاطبان این سریال بنشانیم که با کمک بازیگران پرشمار و توانای «بچه مهندس 3» این اتفاق رقم خواهد خورد. وی گفت: به نظر من سریال «بچه مهندس 3» از فصل دوم و حتی اول هم جذابیتش به مراتب بالاتر خواهد بود، زیرا هم فضایی شاد دارد و هم تراژدی و جوابگوی هر سلیقه‌ای خواهد بود. سعدی در پایان درباره اینکه گفته می‌شود این فصل آخرین سری «بچه‌مهندس» به شمار می‌رود، گفت: از نظر ما «بچه‌مهندس3» آخرین فاز این مجموعه تلویزیونی به شمار می‌رود اما شبکه تصمیم می‌گیرد آیا این سریال ادامه‌ای داشته باشد یا خیر.

Page Generated in 0/0064 sec