printlogo


کد خبر: 217980تاریخ: 1399/1/19 00:00
اخبار

نامه محرمانه فیفا به کنفدراسیون‌ها برای کاهش قرارداد فوتبالیست‌ها
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در نامه‌ای محرمانه، راهکارهایی را برای کاهش قرارداد بازیکنان و مربیان پیشنهاد داده است. فیفا بعد از برگزاری جلساتی به صورت ویدئوکنفرانس با همه نهادهای مربوط، نامه‌های محرمانه ای را برای کنفدراسیون‌های مختلف در سراسر جهان که شامل چند پیشنهاد برای رسیدگی به پیامدهای بیماری کرونا می شود ارسال کرده است. فیفا در ابتدای نامه خود اعلام کرده است حق صدور تصمیمات نهایی را دارد که این موضوع قابل چالش نیست و برای فدراسیون‌های محلی هم صدق می‌کند. به گزارش روزنامه الاتحاد امارات، فدراسیون جهانی فوتبال هدف از ارائه این پیشنهادات را پیدا کردن راه‌حل عادلانه در مواجهه با بحران مالی بعد از شیوع کرونا، اطمینان از پرداخت حقوق بازیکنان و مربیان، جلوگیری از شکایت‌های بین‌المللی، ثبات قراردادها و اطمینان از جلوگیری از ورشکستگی باشگاه‌ها عنوان کرده است. پیشنهادات فیفا برای کاهش قرارداد بازیکنان و مربیان به این ترتیب است:
* باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان تشویق می‌شوند در همکاری با یکدیگر برای کاهش یا تعویق در دریافت حقوق و دستمزدها به یک میزان معقول تا زمان تعطیلی لیگ‌ها اقدام کنند.
* در صورت عدم پذیرش پیشنهاد نخست، پیشنهاد دوم قابل تصریح است: همه قراردادها و توافق‌های بین باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان باید در دوره تعطیلی فعالیت‌های فوتبالی به حالت تعلیق دربیاید و پس از آغاز مجدد رقابت‌ها به شرایط قبلی بازگردد.
فیفا بعد از پیشنهاد نخست خود عنوان کرده کنفدراسیون‌های مختلف باید پیشنهاداتی را برای تدوین دستورالعمل‌های مناسب در ارتباط با کاهش عادلانه و منطقی قراردادها در اختیار باشگاه‌ها و فدراسیون‌های محلی بگذارند.
***
تمرین مخفیانه پرسپولیسی‌ها
چند بازیکن کلیدی پرسپولیس از ۶ فروردین تا یکشنبه این هفته در ورزشگاه شهید کاظمی تمرین می‌کردند و حتی در برخی روزها یحیی گلمحمدی، سرمربی این تیم هم در این تمرینات حضور داشته است. به گزارش خبرنگار ورزشی «وطن امروز»، این در حالی است که طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال، ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نباید در این ایام که کرونا شیوع پیدا کرده باز می‌بودند. 
***
آزادکار آمریکایی پس از تعویق المپیک قید کشتی را زد!
کشتی‌گیر آمریکایی اعلام کرد پس از تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو، دیگر تمایلی برای کشتی گرفتن ندارد. به گزارش مهر، «فرانک مولینارو» آزادکار وزن ۶۵ تیم کشتی آمریکا، پس از تعویق المپیک ۲۰۲۰ توکیو، قید کشتی گرفتن را زد. مولینارو که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل به عنوان پنجم رسیده بود، در این‌باره گفت: قرار بود در رقابت‌های انتخابی المپیک که این هفته باید در آمریکا برگزار می شد، حضور یابم و شانس خود را برای شرکت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو امتحان کنم. این کشتی‌گیر ۳۱ ساله ادامه داد: همه چیز با قرنطینه و سپس تعویق المپیک اتفاق افتاد و وقتی فهمیدم المپیک تا یک سال دیگر برگزار نمی‌شود، به این نتیجه رسیدم با زمانبندی ای که برای زندگی خود دارم، نمی‌توانم دیگر ادامه دهم بویژه که کشتی آمریکا در این وزن نیز سهمیه المپیک را ندارد. مولینارو گفت: مهم‌ترین مساله برای من زمان است و صادقانه باید بگویم هرگز نمی‌دانستم چه زمانی دست از کشتی گرفتن برمی‌دارم اما در حال حاضر رفتن از دنیای قهرمانی معقول‌تر از ادامه دادن است.

Page Generated in 0/0100 sec